Forum Główne > Urządzenia srk
Sygnał S3 a SBL
Zacha:
--- Cytat: mateu w 19 Kwiecień 2012, 21:24:38 ---
Rozkładowa jest 60 i do takiej predkosci musza byc przystosowane urzadzenia.
--- Koniec cytatu ---
Drogowa 30 jest na szlaku między Sg a SPC, dalej od wjazdów na SPC do peronu jest 60, następnie od peronu w SPC do SPA jest 110.
Kalach:
--- Cytat: jageer w 19 Kwiecień 2012, 11:46:51 ---Zresztą OIDP jak pociąg jedzie z KG do Batowic jest podobna sytuacja.
--- Koniec cytatu ---
Gdzie? Problem jest z To do Raciborowic, wyjazdowe z KG regularnie wskazują S10/S13, zależnie od stanu sygnalizatorów na Przedmieściu.
jageer:
--- Cytat: Kalach w 22 Kwiecień 2012, 01:27:01 ---
--- Cytat: jageer w 19 Kwiecień 2012, 11:46:51 ---Zresztą OIDP jak pociąg jedzie z KG do Batowic jest podobna sytuacja.
--- Koniec cytatu ---
Gdzie? Problem jest z To do Raciborowic, wyjazdowe z KG regularnie wskazują S10/S13, zależnie od stanu sygnalizatorów na Przedmieściu.
--- Koniec cytatu ---
No, chodziło mi o przedmieście...
stanislaw57:
--- Cytat: mateu w 01 Luty 2012, 14:48:59 ---Ostatnio zacząłem się zastanawiać dlaczego przy czterostawnej blokadzie SBL w przerazajacej wiekszosci przypadkow przy wskazywaniu przez semafor wjazdowy sygnału S5 ostatni semafor SBL wskazuje sygnał S3 zamiast S2 tak jak przewiduje to instrukcja więc wprowadza maszynistę w błąd co do sygnału na semaforze wjazdowym (w rzeczywistości brak ograniczenia do 100km/h)
--- Kod: ---Sygnał S 3 zezwala na jazdę z największą prędkością dozwoloną dla danego pociągu i danego odcinka linii kolejowej. Sygnał S 3 nadawany przez:
a) semafor półsamoczynny lub ostatni semafor samoczynny blokady liniowej informuje, że następny semafor nadaje sygnał zezwalający na jazdę z prędkością nie większą niż 100 km/h,
b) semafor samoczynny blokady liniowej lub semafor wyjazdowy na szlak wyposażony w samoczynną blokadę liniową informuje, że dwa kolejne odstępy blokowe za tym semaforem są wolne, maszynista powinien tak regulować prędkość jazdy, aby mógł zatrzymać pociąg przed semaforem wskazującym sygnał "Stój"; dotyczy to także semafora wjazdowego posterunku odgałęźnego bez semafora wyjazdowego.
--- Koniec kodu ---
--- Koniec cytatu ---
Ostatnia poprawka do Ie-1 zmienia co nieco znaczenie sygnału "S3". Odstępy między kolejnymi semaforami pozostają odstępami i chyba "S3" nie jest przekłamaniem w tym zakresie ale sygnały na semaforach są sygnałami prędkościowymi. Być może w tym miejscu ("S5") obowiązuje prędkość drogowa 100km/h i takie sztuczki kruczki stosuje PLK, podobnie jak "S2" dla wjazdu na kierunek zwrotny ponieważ prędkość drogowa i rozjazdy są do przystosowane do V100km/h. Ostatni semafor sbl w takim przypadku wskazywałby ...?
jageer:
Ale po co S3 jak jest drogowa nie większa niż 100 km/h.
Jak jest drogowa 100 i rozjazdy w bok, są na 100 to powinno być tu i tu S2.... o ile np mamy zjazd na podg lub przelot przez stację.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej