Forum Główne > Urządzenia srk

Sygnał S3 a SBL

<< < (8/10) > >>

Arkady_1:

--- Cytat: stanislaw57 w 18 Lipiec 2013, 18:39:43 ---mateu napisał:

"Ostatni semafor SBL jak pewnie dobrze wiesz jest przede wszystkim tarcza ostrzegawcza semafora wjazdowego a dopiero pozniej semaforem blokady liniowej ...."

Taka interpretacja jest chyba właściwa i w związku z tym kiedy ostatni semafor sbl zw wskaźnikiem W18 jest ciemny, też jest traktowany jak ciemna tarcza ostrzegawcza, czego wyrazem jest przepis w Ie-1 w odniesieniu do takiego przypadku (nie wymaga zatrzymania i jazdy do 20km/h aż czoło pociągu minie sygnał zezwalający na semaforze wjazdowym). Ale jest też wielu oponentów. Co powoduje wygaszenie (ciemny) ostatniego semafora sbl ze wskaźnikiem W18?

--- Koniec cytatu ---

Taka interpretacja jest na pewno błędna. Jak to napisał djuzi ostatni SBL jest przede wszystkim semaforem. Poza tym jeśli semafor SBL jest ciemny, to poprzedzający go nie nastawi się na sygnał zezwalający. I dwa odstępy blokowe do 20km/h.

stanislaw57:
WTB-E10 par.6 ust.10 wyraźnie mówi, że semafor może pełnić funkcje tarczy ostrzegawczej, wiec takie stwierdzenia nie muszą być błędne. Jeżeli można ufać Wikipedii - pada tam stwierdzenie, że ostatni semafor sbl spełnia właśnie taką funkcję. Czy na pewno ostatni semafor sbl z W18 spełnia taką funkcję? Jaki sygnał pokazuje ostatni semafor sbl ze wskaźnikiem W18, gdy semafor wjazdowy pokazuje jeden z sygnałów S10(a) - S13(a)?

djuzi napisał:
"Semafor SBL ze wskaźnikiem W18 jest nadal SEMAFOREM, więc wszelkie przepisy odnośnie semaforów obowiązują. Różni się tym, że pełni dodatkowo rolę tarczy ostrzegawczej semafora wjazdowego.
Przy ciemnej głowicy tego semafora nadal nie wiemy, czy ostatni odstęp jest wolny, czy zajęty."

Zgadza się, ale dlaczego w Ie-1 jest napisane wyraźnie co nakazuje się maszyniście w przypadku ciemnego ostatniego semafora sbl ze wskaźnikiem W18. Jest to sprzeczność z Ir-1, czy przepisy te razem stanowią komplet?

jageer:

--- Cytat: stanislaw57 w 20 Lipiec 2013, 22:04:40 ---Jaki sygnał pokazuje ostatni semafor sbl ze wskaźnikiem W18, gdy semafor wjazdowy pokazuje jeden sygnałów S10(a) - S13(a)?

--- Koniec cytatu ---

Jakby nie patrzeć, to chyba normalne, że pulsującą pomarańczę.

uetam:

--- Cytat: stanislaw57 w 20 Lipiec 2013, 22:04:40 ---WTB-E10 par.6 ust.10 wyraźnie mówi, że semafor może pełnić funkcje tarczy ostrzegawczej, wiec takie stwierdzenia nie muszą być błędne.

--- Koniec cytatu ---
Kazdy semafor wjazdowy na stacje / drogowskazowy pelni rowniez role tarczy ostrzegawczej dla nastepnego semafora wiec to nie jest zadne odkrycie.
Ba, nawet kazdy semafor SBL pelni role tarczy ostrzegawczej dla nastepnego semafora SBL.

--- Cytuj ---Jeżeli można ufać Wikipedii - pada tam stwierdzenie, że ostatni semafor sbl spełnia właśnie taką funkcję. Czy na pewno ostatni semafor sbl z W18 spełnia taką funkcję? Jaki sygnał pokazuje ostatni semafor sbl ze wskaźnikiem W18, gdy semafor wjazdowy pokazuje jeden z sygnałów S10(a) - S13(a)?
--- Koniec cytatu ---
Moze byc ciemny, pokazywac S1, S4 lub ewentualnie w zaleznosci od rodzaju usterki S5.

--- Cytuj ---djuzi napisał:
"Semafor SBL ze wskaźnikiem W18 jest nadal SEMAFOREM, więc wszelkie przepisy odnośnie semaforów obowiązują. Różni się tym, że pełni dodatkowo rolę tarczy ostrzegawczej semafora wjazdowego.
Przy ciemnej głowicy tego semafora nadal nie wiemy, czy ostatni odstęp jest wolny, czy zajęty."
Zgadza się, ale dlaczego w Ie-1 jest napisane wyraźnie co nakazuje się maszyniście w przypadku ciemnego ostatniego semafora sbl ze wskaźnikiem W18. Jest to sprzeczność z Ir-1, czy przepisy te razem stanowią komplet?

--- Koniec cytatu ---
Chdzi tutaj o to, aby maszynisci wiedzieli jak sie zachowac jadac NA ROZKAZ S przy WYŁĄCZONEJ i UNIEWAZNIONEJ tym samym rozkazem blokadzie samoczynnej gdzie NIE OBOWIAZUJE zasada 20km/h przy ciemnym semaforze wiec nie jest to zadna sprzecznosc z Ir1. Wskaznik W18 PRZYPOMINA ze to ostatni semafor SBL ktory pomimo tego ze wskazywal S1 / byl ciemny/ cokolwiek innego moglismy pominac bez zatrzymywania sie czy ograniczania predkosci.

stanislaw57:
Wszystko się zgadza, ale Ie-1 mówi "ciemny lub unieważniony". Nie należy tego łączyć. Chyba można unieważnić tylko ostatni semafor sbl z W18 bo jest ciemny, a nie koniecznie wszystkie semafory sbl. Ale kiedy ujawnia to jakiś "pociąg" na szlaku, to w tym czasie nie unieważnia się, ale zgłasza ISDR-owi, a ten mając podgląd odcinka zbliżania i wie jaka jest sytuacja ruchowa udzieli odpowiedniej odpowiedzi. Podobnie jak przy przywróceniu ruchu dwutorowego, kiedy pociąg jedzie torem prawym. ISDR informuje o tym pociągi będące na szlaku. W przypadku wyprawienia - przekazuje rozkaz pisemny. Ale skoro PLK nakazuje jakimś pismem, jak twierdzi jeden z przedmówców, jazdę do 20 km/h  w przypadku ciemnego semafora z W18, to tak się jeździ. Z jednej strony PLK robi wszystko dla skrócenia czasów jazdy w sytuacjach nietypowych (zamieniono SS na PP na szlakach z sbl jednoodstępową i jazda z ograniczoną prędkością na Sz obowiązuje do granicy posterunku ruchu, a potem można rozkładową mimo, że nie ma tarczy ostrzegawczej ),  z drugiej - wydłuża, bo ciemny semafor z W18 nie oddaje stanu zajętości czy stanu technicznego na odstępie przez niego osłanianym. Ie-1 wyraźnie mówi o jeździe do 20 km/h gdy semafor sbl wskazuje sygnał S1 lub wątpliwy. Semafor ciemny traktuje jako sygnał "Stój", a w odniesieniu do ostatniego semafora z W18 precyzuje postępowanie. Ale wychodzi na to, że przepis ten jest "martwy". Przy niczym się nie upieram. To tylko dyskusja. Jazda do 20km/h gwarantuje(?) mi bezpieczeństwo, a to jest najważniejsze. Jeszcze bezpieczniej jest nie wychodzić z domu. Przepisy chyba opisują przypadek kiedy będzie brak zasilania a pociąg zbliża się do semafora z W18. Np. na oczach maszynisty staje się ciemny z S2. Wyjazd na ten tor z przeciwka chyba nie daje takiego efektu?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej