Forum Główne > Urządzenia srk
Sygnał S3 a SBL
jageer:
--- Cytat: stanislaw57 w 21 Lipiec 2013, 06:13:42 ---Przepisy chyba opisują przypadek kiedy będzie brak zasilania a pociąg zbliża się do semafora z W18. Np. na oczach maszynisty staje się ciemny z S2. Wyjazd na ten tor z przeciwka chyba nie daje takiego efektu?
--- Koniec cytatu ---
Jak będzie zajęty to zmieni się na S1 - to będzie efekt "jazdy na czołowe". Wygaszenie semafora jako ciemny może być przyczyną różnych usterek.
--- Cytat: stanislaw57 w 21 Lipiec 2013, 06:13:42 ---Wszystko się zgadza, ale Ie-1 mówi "ciemny lub unieważniony". Nie należy tego łączyć. Chyba można unieważnić tylko ostatni semafor sbl z W18 bo jest ciemny, a nie koniecznie wszystkie semafory sbl. Ale kiedy ujawnia to jakiś "pociąg" na szlaku, to w tym czasie nie unieważnia się, ale zgłasza ISDR-owi, a ten mając podgląd odcinka zbliżania i wie jaka jest sytuacja ruchowa udzieli odpowiedniej odpowiedzi.
--- Koniec cytatu ---
Raczej nie bardzo.... Wątpię, żeby powiedzieć maszyniście: ma pan S1, czy tam ciemny na semaforze SBL, ale proszę nie robić 20tki tylko jechać na full..
Nie można sobie ot tak wybranych semaforów "unieważniać".
--- Cytat: mateu w 21 Lipiec 2013, 01:07:47 ---Chodzi tutaj o to, aby maszynisci wiedzieli jak sie zachowac jadac NA ROZKAZ S przy WYŁĄCZONEJ i UNIEWAZNIONEJ tym samym rozkazem blokadzie samoczynnej gdzie NIE OBOWIAZUJE zasada 20km/h przy ciemnym semaforze wiec nie jest to zadna sprzecznosc z Ir1. Wskaznik W18 PRZYPOMINA ze to ostatni semafor SBL ktory pomimo tego ze wskazywal S1 / byl ciemny/ cokolwiek innego moglismy pominac bez zatrzymywania sie czy ograniczania predkosci.
--- Koniec cytatu ---
Tylko jak unieważniasz wskazania i prowadzisz ruch w obrębie posterunków zapowiadawczych, to żeby wyprawić to szlak jest wolny. Więc wtedy koło SBL z W18 może przejechać na pełnej prędkości. Byleby względnie zatrzymał się przed wjazdem jak będzie na S1. ;) Więc on wie, że szlak jest wolny, a jak się jeździ normalnie to powinien robić 20tkę, a nie pytać ISDRa: Panie dyżurny wolny ten odstęp czy nie? Każdy ciemny semafor na SBL tak się powinno mijać i tu nie ma znaczenia wskaźnik W18.... Bo moglibyśmy zrobić na zasadzie ciemny - a zapytam, czy można na full jechać.
uetam:
--- Cytat: stanislaw57 w 21 Lipiec 2013, 06:13:42 ---Wszystko się zgadza, ale Ie-1 mówi "ciemny lub unieważniony". Nie należy tego łączyć.
--- Koniec cytatu ---
No nie nalezy. Ciemny = 20 zawsze chyba ze na semaforze wisi wskaznik W31 lub dostalismy rozkaz S od dyzurnego o prowadzeniu ruchu w odstepie posterunkow nastepczych i uniewaznieniu samoczynnej blokady liniowej.
--- Cytuj ---Chyba można unieważnić tylko ostatni semafor sbl z W18 bo jest ciemny, a nie koniecznie wszystkie semafory sbl. Ale kiedy ujawnia to jakiś "pociąg" na szlaku, to w tym czasie nie unieważnia się, ale zgłasza ISDR-owi, a ten mając podgląd odcinka zbliżania i wie jaka jest sytuacja ruchowa udzieli odpowiedniej odpowiedzi.
--- Koniec cytatu ---
Nie mozna sobie pojedynczego semafora na blokadzie uniewaznic. Co to za pomysl ?:D
Ale jakiej odpowiedzi moze udzielic ISDR? Jezeli pociag jest juz na szlaku to nie mozna uniewaznic blokady i jezeli semafor jest ciemny to jedziemy 20 :)
--- Cytuj ---PLK nakazuje jakimś pismem, jak twierdzi jeden z przedmówców, jazdę do 20 km/h w przypadku ciemnego semafora z W18, to tak się jeździ.
--- Koniec cytatu ---
Nakazuje to tym samym pismem co jazda 20km/h w przypadku semafora z W18 wskazujacego sygnal stój. Nazywa sie to Ir1 :)
--- Cytuj --- Z jednej strony PLK robi wszystko dla skrócenia czasów jazdy w sytuacjach nietypowych (zamieniono SS na PP na szlakach z sbl jednoodstępową i jazda z ograniczoną prędkością na Sz obowiązuje do granicy posterunku ruchu, a potem można rozkładową mimo, że nie ma tarczy ostrzegawczej ),
--- Koniec cytatu ---
Ale co to za argument, ze nie ma tarczy ostrzegawczej? Moge podac od reki parenascie szlakow (Grabiszyn-Popowice, Grabiszyn-Swiebodzki, WGA-WGB, Szobiszowice-Gliwice, Łódź Kaliska-Retkinia, Gajewniki-Zdunska Wola itd) na ktorych nigdy nie bylo SBL i nie ma tarcz ostrzegawczych. A co do jednoodstepowych SBL to takie sa rowniez na szlakach typu Opole Zachodnie - Szydłów czy Brzeg - Nysa. Według Ciebie na takich szlakach powinno sie jechac 20km/h na calej dlugosci bo jest tam jednoostepowa blokada samoczynna? Bzdura.
--- Cytuj ---z drugiej - wydłuża, bo ciemny semafor z W18 nie oddaje stanu zajętości czy stanu technicznego na odstępie przez niego osłanianym.
--- Koniec cytatu ---
Oddaje. Jezeli mamy ciemny semafor SBL to znaczy ze odstep jest zajety. Co wiecej blokada samoczynna dziala w taki sposob, ze poprzedni semafor SBL bedzie wskazywal S1 wiec pojedziemy 20 nie przez jeden a przez dwa odstepy.
--- Cytuj ---Wątpię, żeby powiedzieć maszyniście: ma pan S1, czy tam ciemny na semaforze SBL, ale proszę nie robić 20tki tylko jechać na full..
--- Koniec cytatu ---
Znam dyzurnych ktorzy informuja ze to po prostu usterka ale 99% maszynistow i tak robi 20ke zeby miec swiety spokoj.
--- Cytuj ---Tylko jak unieważniasz wskazania i prowadzisz ruch w obrębie posterunków zapowiadawczych, to żeby wyprawić to szlak jest wolny. Więc wtedy koło SBL z W18 może przejechać na pełnej prędkości. Byleby względnie zatrzymał się przed wjazdem jak będzie na S1. ;) Więc on wie, że szlak jest wolny, a jak się jeździ normalnie to powinien robić 20tkę
--- Koniec cytatu ---
Ale gdzie ja napisalem, ze nie moze przejechac na pelnej? Po prostu ten wskaznik przypomina ze to OSTATNI semafor SBL zeby z czasem z rozpedu nie przejechac sobie wskazujacego stoj semafora wjazdowego :)
jageer:
--- Cytat: mateu w 21 Lipiec 2013, 13:17:49 ---Ale gdzie ja napisalem, ze nie moze przejechac na pelnej? Po prostu ten wskaznik przypomina ze to OSTATNI semafor SBL zeby z czasem z rozpedu nie przejechac sobie wskazujacego stoj semafora wjazdowego :)
--- Koniec cytatu ---
Nigdzie ;) Po prostu ja źle sformułowałem mój post :)
Co do informowania to wiadomo, ale jak napisałeś, jakby maszynista pocisnął, a by się coś stało to jest problem...
zolwik:
ogólnie to gadka nie ma sensu. bo 99% osób tu obecnych wie jak jest prowadzony ruch i jak być prowadzony powinien w wielu przypadkach.
ale jeden osobnik ( Stanisław) rozgłasza jakieś swoje chore teorie na każdy możliwy temat. co w większości przypadków jest bełkotem nie popartym niczym sensownym
djuzi:
Była już dyskusja o przypadku unieważnienia blokady SBL. Jeśli dobrze pamiętam - nie ma przepisu mówiącego ile km/h należy jechać - ma być tyle, żeby zdążyć się zatrzymać w razie, gdyby semafor wjazdowy podawał sygnał STÓJ, wątpliwy lub ciemny. Podobny jest przypadek z nieruchomą tarczą ostrzegawczą na szlakach z prędkością drogową <=40km/h. Różnica jednak w odległości między taką tarczą a semaforem, a semaforem SBL i semaforem wjazdowym na szlaku z SBL.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej