Autor Wątek: Sygnał S3 a SBL  (Przeczytany 82827 razy)

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: Sygnał S3 a SBL
« Odpowiedź #45 dnia: 21 Lipiec 2013, 20:57:54 »
jeeger napisał:
"Jak będzie zajęty to zmieni się na S1 - to będzie efekt "jazdy na czołowe". Wygaszenie semafora jako ciemny może być przyczyną różnych usterek."

Jak widać wygaszenie semafora jest przyczyną "usterek" a nie jego zajętości. A to właśnie z tego powodu (S1) lub sygnału wątpliwego nakazuje się jazdę 20km/h. Również w przypadku ciemnego semafora odstepowego, jak jest napisane w Ir-1. Są to konkretne przypadki ale i konkretny przypadek opisuje Ie-1 odnośnie ostatniego semafora sbl ze wskaźnikiem W18, kiedy jest on ciemny. Jeżeli ktoś nie widzi żadnej różnicy jego problem.  A to że maszyniści prowadzą pociągi do 20km/h na ostatnim odstępie kiedy ostatni semafor jest ciemny, to nie można im niczego zarzucić przy obecnych przepisach. Zawsze wybiera się wariant bezpieczniejszy, bo tak są uczeni. Odnośnie usterek powodujących wygaszenie ostatniego semafora sbl chyba najlepiej wyjaśniłby to automatyk, co rzuciłoby światło na obecne (stare) przepisy.
Jeżeli ostatni semafor sbl jest ciemny, czy to znaczy, że wszystkie pociągi mają jechać 20km/h? Czy na pewno nie może jego unieważnić lub poinformować rozkazem o jego ciemnym stanie? A co się robi kiedy tarcza ostrzegawcza jest ciemna? Przecież są szlaki bez tarcz ostrzegawczych. Ale dajmy sobie spokój Panowie. I tak niczego nie zmienimy. Jest jak jest. Temat można zamknąć.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Sygnał S3 a SBL
« Odpowiedź #46 dnia: 21 Lipiec 2013, 21:14:59 »
Szlaki bez tarcz ostrzegawczych? Proszę wskazać przykłady. Owszem, ale jest powiązanie wskazania wyjazdowego i wjazdowego.

Napisałem - ciemny semafor może być spowodowany wieloma usterkami: brak zasilania, przepalona żarówka itp itd etc... Zresztą S1 na odstępowym, też może być przyczyną usterki...

Ciemny semafor wg przepisów traktowany jest jako mający sygnał S1.... Tak samo ciemna tarcza, trzeba zachować się i być przygotowanym na S1 na semaforze. Dyżurny nie widzi na pulpicie, czy semafor jest ciemny (SBL). Jak mechanik zgłosi to wie. Nie wiem, w jakim kierunku podąża ta dyskusja, ale jeżeli chcesz wprowadzenia dyktowania rozkazu, żeby nie robić 20tki na odstępie z ciemnym semaforem SBL to dlaczego tylko ze wskaźnikiem W18? Może każdy tak rozwiążmy. Co za różnica czy robi 20 tkę na ostatnim odstępie, czy na środkowym.....
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline zolwik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 219
  • ISEDR - ISE Wr. Brochów
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra/Wrocław
Odp: Sygnał S3 a SBL
« Odpowiedź #47 dnia: 21 Lipiec 2013, 21:23:52 »
A żeby zapisać rozkaz. To chyba się zatrzymać trzeba:-D wiec lepiej chyba zatrzymać i 20 do przodu niż zatrzymać zapisać, powtórzyć i jechać z myślami czy jest coś z przodu czy nie...

I apeluje aby zamknąć temat
Trainz

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: Sygnał S3 a SBL
« Odpowiedź #48 dnia: 21 Lipiec 2013, 21:34:27 »
Przepisy Ie-1 nie mówią o każdym ale o ostatnim semaforze z W18 kiedy jest ciemny. A jak maszynista pociągu wyprawianego zostanie poinformowany rozkazem o ciemnym stanie ostatniego semafora to nie trzeba go zatrzymywać. Ja teżjestem za zamknięciem tematu i czytaniem przepisów ze zrozumieniem. Dziękuję za konstruktywne uwagi i merytoryczne wypowiedzi.

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Sygnał S3 a SBL
« Odpowiedź #49 dnia: 21 Lipiec 2013, 22:11:46 »
Przepisy Ie-1 nie mówią o każdym ale o ostatnim semaforze z W18 kiedy jest ciemny. A jak maszynista pociągu wyprawianego zostanie poinformowany rozkazem o ciemnym stanie ostatniego semafora to nie trzeba go zatrzymywać.
Trzeba. Żadna instrukcja nie przewiduje czegos takiego jak uniewaznienie pojedynczego semafora SBL i zaden maszynista nie moze takiego rozkazu przyjac.
Zamykam temat.