Forum Główne > Urządzenia srk

Zmiana kierunku SBL

<< < (6/8) > >>

ZiomalCl:

--- Cytuj ---11. Drużynę pociągową względnie kierowcę pojazdu pomocniczego
należy zawiadomić rozkazem pisemnym „S” o jeździe po zamkniętym
torze z podaniem numeru zamkniętego toru, nazwy stacji w kierunku
której ma odbyć się jazda, określonego miejsca zatrzymania
na szlaku i pozwolenia na dalszą jazdę lub powrót do stacji wyprawienia
albo na jazdę tylko do określonego kilometra na szlaku.
Ponadto drużyny pociągowe, względnie kierowcę pojazdu pomocniczego,
należy powiadamiać:

(...)

5) o unieważnieniu sygnałów na semaforach wyłączonych z udziału
w prowadzeniu ruchu (§ 57 ust. 4 pkt 28),1)
--- Koniec cytatu ---

MaKu:
No dobrze, dobrze. A czasem nie jest tak, że przy zamykaniu toru wyposażonego w sbl-ke wyłącza się (przełącza się w tryb neutralny) blokadę?

igor:

Nie. Blokady się nie rusza. Inna sprawa, że na S dla roboczego nie unieważnia się również wskazań semaforów... I przyznam się, że wskazanie powyższej poprawki wprawiło mnie w konsternację :)

Cezar:

--- Cytat: igor w 08 Kwiecień 2012, 18:21:27 ---I przyznam się, że wskazanie powyższej poprawki wprawiło mnie w konsternację :)

--- Koniec cytatu ---
Otóż to, mnie też. A jest związane z tym tematem pytanie dla maszynistów w testach bodaj okresowych. 3 odpowiedzi do wyboru, przy czym do wyboru mamy:
a) nieważne, po unieważnieniu rozkazem S,
b) nieważne
c) obowiązujące.

@Zacha, linka Ci nie podam w tej chwili, bo piszę z telefonu, notabene jadąc pociągiem, ale jest ta wersja Ir-1 dostępna na stronie PLKi.

jageer:

--- Cytat: MaK_86 w 08 Kwiecień 2012, 10:57:21 ---No dobrze, dobrze. A czasem nie jest tak, że przy zamykaniu toru wyposażonego w sbl-ke wyłącza się (przełącza się w tryb neutralny) blokadę?

--- Koniec cytatu ---

Generalnie, ciemny semafor = stój i mech może to różnie interpretować w roboczym na zamkniętym. Więc wtedy i tak mu trzeba dyktować.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej