Forum Główne > Urządzenia srk
Zmiana kierunku SBL
jageer:
Odpiszę sam sobie 8)
Podobno to był jakiś "pionierski wynalazek". Funkcjonuje na 3 posterunkach w okolicy :) Ale jednak dalej z tego nie korzystali jak widać.
Paweł:
--- Cytat: MaK_86 w 08 Kwiecień 2012, 10:57:21 ---No dobrze, dobrze. A czasem nie jest tak, że przy zamykaniu toru wyposażonego w sbl-ke wyłącza się (przełącza się w tryb neutralny) blokadę?
--- Koniec cytatu ---
Nie zawsze jest to możliwe - dla zwolnienia blokady wszystkie odcinki muszą wykazywać niezajętość.
Arkady_1:
--- Cytat: igor w 06 Kwiecień 2012, 21:34:44 ---Arkady,
Pisałeś jednak o WZP - a tam naprawdę czasem jest niezły młyn.
--- Koniec cytatu ---
Wiem. Dlatego zazwyczaj grzecznie czekam aż wyjadą "krzyżaki", ale zestaw: pusta stacja, czerwony wjazd i zaginiony/na dyżurny/na nie za specjalnie mi się podoba. Taka cisza zawsze powoduje u mnie wątpliwość, czy to moje radio w ogóle działa, bo przecież jak by mnie tam było słychać, to ktoś by się odezwał...
Poza tym wszystkim Ir-1 zobowiązuje mnie do wywołania dyżurnego i ustalenia przyczyny zatrzymania pociągu pod wjazdem. Co więcej, powinienem się upominać o wjazd już przy pomarańczowym ostatnim samoczynnym, no ale to już na pewno nie na WWK.
--- Cytat: Cezar w 08 Kwiecień 2012, 19:12:46 ---
--- Cytat: igor w 08 Kwiecień 2012, 18:21:27 ---I przyznam się, że wskazanie powyższej poprawki wprawiło mnie w konsternację :)
--- Koniec cytatu ---
Otóż to, mnie też. A jest związane z tym tematem pytanie dla maszynistów w testach bodaj okresowych. 3 odpowiedzi do wyboru, przy czym do wyboru mamy:
a) nieważne, po unieważnieniu rozkazem S,
b) nieważne
c) obowiązujące.
--- Koniec cytatu ---
Zaś odpowiedzią dającą zaliczenie było b) nieważne. Chociaż jak tak ponownie czytam teraz Ir-1, patrząc wyłącznie pod tym kątem, to się zaczynam zastanawiać...
stanislaw57:
A jak to jest w przypadku usterki semafora sbl, tzn. jeden z semaforów wykazuje sygnał S4, mimo że nic nie jedzie (zielone przepalone), co w tedy? Czy dyżurny ruchu ma podgląd wskazań wszystkich samoczynnych semaforów odstępowych, czy tylko dla odcinków (odstępów) zbliżania?
Zacha:
Na urządzeniach przekaźnikowych nie ma w ogóle powtarzaczy semaforów odstępowych na pulpicie, są jedynie pokazane odcinki torowe, zazwyczaj przy dłuższych szlakach są tylko ostatnie 3 zbliżania oraz jedna szczelina kontroli dla całego toru szlakowego.
--- Cytat: stanislaw57 w 28 Październik 2012, 16:50:48 ---A jak to jest w przypadku usterki semafora sbl, tzn. jeden z semaforów wykazuje sygnał S4, mimo że nic nie jedzie (zielone przepalone)
--- Koniec cytatu ---
Jeśli już to S5 i to na semaforze poprzedzającym uszkodzony, a semafor z przepaloną żarówką zieloną wskazuje S1. Jeżeli S1 na sbl nie jest winą uszkodzonej izolacji odcinka, to dyżurny nie widzi tego na pulpicie i zgłasza mu to mechanik.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej