Autor Wątek: Rozmowa z dyżurnymi przez centralkę KTE w rzeczywistości  (Przeczytany 18857 razy)

Offline Frozen Bok

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 25
    • Zobacz profil
  • Skąd: Ukraina
Dzień dobry. Jak brzmi rozmowa z dyżurnymi przez centralkę typu KTE w rzeczywistości? (nie w ISDR). I ktoś ma filmy/nagrania audio rozmów?

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1054
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Rozmowa z dyżurnymi przez centralkę KTE w rzeczywistości
« Odpowiedź #1 dnia: 31 Marzec 2024, 20:59:41 »
Instrukcja Ir-1 precyzyjnie opisuje jak powinna wyglądać rozmowa, wraz ze wzorami oraz przykładami, i jest to dość dokładnie odwzorowane w symulatorze. W rzeczywistości zwykle nie jest to przestrzegane w 100% - mówi się mniej lub bardziej skrótowo.

Nagrania rzeczywistych rozmów trudno będzie znaleźć, najprędzej jako rozmowy w tle z filmów z nastawni.

Offline Fornik2

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Cześć :)
    • Zobacz profil
  • Skąd: Poznań
Odp: Rozmowa z dyżurnymi przez centralkę KTE w rzeczywistości
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Październik 2024, 10:08:53 »
Rozmowy przez centralkę typu KTE w rzeczywistości są zwięzłe i formalne, zgodnie z ustalonymi procedurami kolejowymi, często zaczynają się od podania numeru służbowego i miejsca dyżurnego ruchu. Jeśli szukasz nagrań, warto poszukać wśród materiałów szkoleniowych lub na YouTube, gdzie czasem publikowane są takie materiały.

Offline cody3223

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 10
    • Zobacz profil
  • Skąd: GL23
Odp: Rozmowa z dyżurnymi przez centralkę KTE w rzeczywistości
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Luty 2025, 15:50:23 »
Cytuj
Rozmowy przez centralkę typu KTE w rzeczywistości są zwięzłe i formalne, zgodnie z ustalonymi procedurami kolejowymi, często zaczynają się od podania numeru służbowego i miejsca dyżurnego ruchu
A co to za PLK'owska propaganda?

Po pierwsze, o ile mi wiadomo, w rozmowach na łączach zapowiadawczych nie podaje się nigdy numerów służbowych, a nazwiska.

A jak wyglądają takie rozmowy? Podobnie jak te na radiu. Czyli instrukcja Ir-8 swoje, a życie swoje. Skracamy sobie i ułatwiamy.

Przykładem takiej luźnej rozmowy dotyczącej prowadzenia ruchu pociągu niech będzie zapis z raportu PKBWK wypadku na szlaku Szczecin Podjuchy - SPA. Należy mieć na uwadze, że nie jest to "reprezentatywny" przykład, to znaczy pamiętajmy, że te rozmowy doprowadziły do wypadku, czyli raczej nie jest to dobra praktyka, a sami dyżurni nie byli najlepszymi w swoim fachu, ale daje to pewien obraz rzeczywistości.

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 461
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Rozmowa z dyżurnymi przez centralkę KTE w rzeczywistości
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Luty 2025, 12:03:13 »
A co to za PLK'owska propaganda?
Po pierwsze, o ile mi wiadomo, w rozmowach na łączach zapowiadawczych nie podaje się nigdy numerów służbowych, a nazwiska.
A jak wyglądają takie rozmowy? Podobnie jak te na radiu. Czyli instrukcja Ir-8 swoje, a życie swoje. Skracamy sobie i ułatwiamy.

Po pierwsze - to nie jest żadna PLK-owska propaganda, bo trudno takim określeniem nazwać przepisy i instrukcje kolejowe.
Po drugie - kwestie związane z łącznością posterunków ruchu w czasie prowadzenia ruchu pociągów zawarte są w instrukcji Ir-1(R-1) - paragraf 6, ust. 7 i 8, a nie w błędnie przywołanej instrukcji Ir-8 (Instrukcja o postępowaniu w sprawach poważnych wypadków, wypadków i incydentów w transporcie kolejowym).
Po trzecie - pisząc swoje komentarze proszę zwracać więcej uwagi na kwestie merytoryczne oraz na język, którym się posługujesz.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1054
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Rozmowa z dyżurnymi przez centralkę KTE w rzeczywistości
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Luty 2025, 00:39:43 »
Cytuj
Rozmowy przez centralkę typu KTE w rzeczywistości są zwięzłe i formalne, zgodnie z ustalonymi procedurami kolejowymi, często zaczynają się od podania numeru służbowego i miejsca dyżurnego ruchu
A co to za PLK'owska propaganda?

To nie propaganda tylko wypowiedź wygenerowana przez AI. Konto jest zbanowane, nie ma sensu na to odpowiadać.

Offline cody3223

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 10
    • Zobacz profil
  • Skąd: GL23
Odp: Rozmowa z dyżurnymi przez centralkę KTE w rzeczywistości
« Odpowiedź #6 dnia: 13 Luty 2025, 00:23:37 »
Pawle Piotrze, posiadasz dużą wiedzę kolejową i masz to podejście przepisowo-paragrafowe którego niestety często dzisiaj na kolei moim zdaniem brakuje, jednak gdybyś wykorzystał swoją wiedzę do pomagania przyszłym pokoleniom kolejarzy, studentom i miłośnikom kolei, zamiast czepiać się absolutnie wszystkiego z puentą niczym moderator z forum elektroda. Oczywiście popełniłem błąd pisząc z pamięci, mając na myśli instrukcję o radiołączności Ir-5 w zdaniu o tym, że rozmowy zapowiadawcze są równie podobne do tych wzorów z instrukcji, jak rozmowy radiotelefoniczne do wzorów z Ir-5, co nie ma nic wspólnego z Ir-1 § 6, ust. 7 i 8 więc nie rozumiem skąd ten komentarz.

Cytuj
trudno takim określeniem nazwać przepisy i instrukcje kolejowe

Ja takim określeniem nazywam nierealne idealizowanie będące oderwaniem przepisów od rzeczywistości, niestety modne ostatnio (na przykład martwy przepis o informowaniu o sygnale stój gdy pociąg nie ma postoju).
« Ostatnia zmiana: 13 Luty 2025, 19:47:11 wysłana przez cody3223 »

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 461
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Rozmowa z dyżurnymi przez centralkę KTE w rzeczywistości
« Odpowiedź #7 dnia: 13 Luty 2025, 13:28:34 »
Dziękuję za uznanie dla mojej wiedzy i złośliwy komentarz, oparty wyłącznie na domysłach i niewiedzy.
Oczywiście popełniłem błąd pisząc z pamięci, mając na myśli instrukcję o radiołączności Ir-5...
Popełniłeś błąd i popełniasz go nadal. Zasady (podstawa) porozumiewania się dyżurnych ruchu przy prowadzeniu ruchu pociągów w warunkach normalnych zawarte są w paragrafie 23 instrukcji Ir-1(R-1) - czytając je uważnie powinieneś dostrzec zastrzeżenie w ust.1 wymienionego paragrafu: w szczególnych przypadkach.
Wymieniony przeze mnie paragraf 6, ust. 7 i 8 mówi ogólnie o obowiązkach pracowników związanych z ruchem pociągów, dotyczących porozumiewania się przy prowadzeniu ruchu pociągów, paragraf 23 opisuje w szczegółach zasady i sposoby porozumiewania się dyżurnych ruchu sąsiednich posterunków ruchu.
W instrukcji Ir-5 (R-12) przeczytaj sobie paragraf 3, ust. 1, pkt 2, który określa przeznaczenie radiołączności oraz opisuje, kiedy radiołączność może mieć zastosowanie do zapowiadania pociągów.
(...) co nie ma nic wspólnego z Ir-1 § 6, ust. 7 i 8 więc nie rozumiem skąd ten komentarz.
Te twoje słowa dowodzą, że to ty nie rozumiesz, w jakiej materii się obracasz.
Ja takim określeniem nazywam nierealne idealizowanie będące oderwaniem przepisów od rzeczywistości, niestety modne ostatnio (na przykład martwy przepis o informowaniu o sygnale stój gdy pociąg nie ma postoju).
Skoro wydaje ci się, że już złapałeś Pana Boga za nogi, nic nie stoi na przeszkodzie, aby do UTK zgłosić swoje spostrzeżenia i propozycje, by przepisy i instrukcje kolejowe przestały być dla ciebie "propagandą".
« Ostatnia zmiana: 13 Luty 2025, 15:38:19 wysłana przez Paweł Piotr »

Offline Frozen Bok

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 25
    • Zobacz profil
  • Skąd: Ukraina
Odp: Rozmowa z dyżurnymi przez centralkę KTE w rzeczywistości
« Odpowiedź #8 dnia: 19 Luty 2025, 16:21:03 »
Znalazłem film, na którym jest słyszana rozmowa przez centralkę KTE (i nie tylko): https://www.youtube.com/watch?v=NifGBUA5yww
Mam nadzieję że wyczerpałem ten temat.