Autor Wątek: Wjazdowy do przedmieścia  (Przeczytany 699 razy)

Offline ISEDRmaciej92

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 17
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZLK KRAKÓW
Wjazdowy do przedmieścia
« dnia: 18 Październik 2024, 18:04:39 »
Witam,
Zastanawiam się czy to błąd, czy poprawne działanie symulacji.
Ostatnim czasem zauważyłem, że po wyprawieniu pociągu na tor szlakowy do Przedmieścia blokada wraca do neutralnej pozycji, a wjazdowy cały czas wyswietla sygnał zezwalający na jazdę z maksymalną dozwoloną szybkością.

Czasami jest tak, że ten semafor wjazdowy świeci sobie tak przez kilka pociągów i dopiero za którymś razem zmienia się na S1.

Offline KapiX0

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
  • Skąd: Zabrze
Odp: Wjazdowy do przedmieścia
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Październik 2024, 20:35:35 »
A masz najnowszą wersję ISDR? Ja nie pamiętam żebym miał coś takiego.

Offline ISEDRmaciej92

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 17
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZLK KRAKÓW
Odp: Wjazdowy do przedmieścia
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Październik 2024, 21:46:40 »
Tak, wszystko aktualne

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 443
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Wjazdowy do przedmieścia
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Październik 2024, 14:17:30 »
Czy semafor wjazdowy do Przedmieścia stanowi element integralny sterowania stacją Kraków Główny na nastawni KG z pulpitem AC-20? A gdzie on się znajduje w symulacji KG? I jeszcze jedno pytanie - co jest podstawą normalnego prowadzenia ruchu na szlaku KG - Przedmieście?
Paweł Piotr

Offline ISEDRmaciej92

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 17
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZLK KRAKÓW
Odp: Wjazdowy do przedmieścia
« Odpowiedź #4 dnia: Dzisiaj o 04:47:52 »
Czy semafor wjazdowy do Przedmieścia stanowi element integralny sterowania stacją Kraków Główny na nastawni KG z pulpitem AC-20? A gdzie on się znajduje w symulacji KG? I jeszcze jedno pytanie - co jest podstawą normalnego prowadzenia ruchu na szlaku KG - Przedmieście?

Moim zdaniem stanowi integralny element, ponieważ przykładowo gdyby cały czas wisiał na S1 koniec końców z symulacji nie będzie dało się korzystać, i skoro widać go na podglądzie terenu (odpowiedź na drugie pytanie) to musi coś w tym być... gdyby było inaczej i ten semafor nie byłby istotny, to autor by go zapewne tam nie ustawiał.
Zgodnie z załącznikiem do folderu symulatora "Dokumentacja stacji Kraków Główny" stanowiącym niejako Regulamin Techniczny Stacji - szczegółowo opisane jest w działce 2 "Sposób prowadzenia ruchu na przyległych szlakach (odstępach)", że na szlaku pomiędzy posterunkiem KG, a KPm ruch pociągów prowadzony jest na podstawie półsamoczynnej dwukierunkowej blokady liniowej  typu Eap.

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 443
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Wjazdowy do przedmieścia
« Odpowiedź #5 dnia: Dzisiaj o 09:46:25 »
Odpowiem z punktu widzenia realnej rzeczywistości kolejowej.
Semafor wjazdowy do Przedmieścia nie jest żadnym integralnym elementem sterowania stacją Kraków Główny na nastawni KG z pulpitem AC-20, jego wskazania nie mają żadnego znaczenia dla normalnego prowadzenia ruchu pomiędzy Krakowem Głównym a Przedmieściem - tutaj podstawą normalnego prowadzenia ruchu jest blokada liniowa między tymi posterunkami i jej wskazania (Eap), dlatego też semafor ten w symulacji został umieszczony na podglądzie terenu - w rzeczywistości na nastawni KG nie ma żadnego podglądu na taki semafor, bo i po co? Zachowanie tego semafora nie ma żadnego znaczenia dla dyżurnego ruchu na nastawni KG, dla którego jedynym warunkiem normalnego ruchu pomiędzy Krakowem Głównym a Przedmieściem są wskazania blokady liniowej pomiędzy tymi posterunkami.
Napisałeś:
Czasami jest tak, że ten semafor wjazdowy świeci sobie tak przez kilka pociągów i dopiero za którymś razem zmienia się na S1.
To znaczy, że jego wskazania nie mają znaczenia przy wysyłaniu kolejnych pociągów, tylko stan blokady liniowej, której wskazania pozwalają na wyprawianie kolejnych pociągów.
Napisałeś:
(...) gdyby cały czas wisiał na S1 koniec końców z symulacji nie będzie dało się korzystać.
To jest błędny wniosek. Jak już napisałem, stan tego semafora nie ma żadnego znaczenia dla normalnego prowadzenia ruchu między wzmiankowanymi posterunkami. Może być sytuacja, że usterka tego semafora nie pozwala na wyświetlanie na nim sygnałów zezwalających i Przedmieście korzysta z użycia sygnału Sz (wraz z odpowiednią obsługą blokady liniowej), bo jej wskazania są podstawą normalnego prowadzenia ruchu dla obydwu posterunków.
Podgląd tego semafora na symulacyjnym podglądzie terenu jest wyłącznie ciekawostką symulacji - być może, że nie do końca dopracowaną i coś tam się zacina, ale nie ma to żadnego znaczenia, jeśli blokada liniowa pracuje poprawnie i można wysyłać kolejne pociągi.
Trzeba tutaj dodać, że czasem zdarzają się sytuacje, że na pulpicie kostkowym AC-20 jednego posterunku ruchu jest umieszczony powtarzacz semafora wjazdowego do kolejnego posterunku ruchu (najczęściej w formie jednej zielonej lampki), który informuje dyżurnego ruchu, czy kolejny posterunek ruchu podał sygnał zezwalający na wjazd - ma to miejsce wówczas, gdy semafory wyjazdowe jednego posterunku ruchu sa równocześnie tarczami ostrzegawczymi dla semafora wjazdowego do kolejnego posterunku ruchu (brak wymaganej odległości dla postawienia tarczy ostrzegawczej odnoszącej się do semafora wjazdowego) - takie rozwiązania są w gestii projektanta - tutaj mamy taką sytuację, ale projektant nie przewidział zastosowania takiego powtarzacza na pulpicie nastawni KG; jak już wcześniej napisałem, powtarzacz ten ma funkcję wyłacznie informacyjną, bo podstawą prowadzenia normalnego ruchu są wskazania blokady liniowej między tymi posterunkami ruchu.
A zaobserwowaną przez ciebie sytuację na symulacji lepiej może wyjaśnić Paweł - jej autor.
« Ostatnia zmiana: Dzisiaj o 09:51:03 wysłana przez Paweł Piotr »
Paweł Piotr