Autor Wątek: Pytania o torach robionych z drewna + infrastruktura sieci trakcyjnej z drewna  (Przeczytany 2865 razy)

Offline Frozen Bok

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 34
    • Zobacz profil
  • Skąd: Ukraina
Dzień dobry. Wiem, że wcześniej kolej budowano z torów, robionych z drewna. Teraz to nonsens że względu na awaryjność. Ale mam pytania: 1) jak często trzeba sprawdzać stan drewnianych torów kolejowych? 2) jak często można puścić pociągi po tych torach? 3) jakie będą skutki gdy przejedzie po drewnianych torach ciężki pociąg towarowy? 4) jaka jest maksymalna prędkość przejechania po tych torach by nie wykoleić? 5) jak często jest potrzebna zmiana podkładów i szyn drewnianych? 6) czy macie coś do powiedzenia o tym?
Oprócz tego mam pytania o infrastrukturze sieci trakcyjnej robionej z drewna: 1) na ile jest awaryjna? 2) czy przewody wieszane do drewnianych wysięgników będą się zrywać? 3) czy macie coś do powiedzenia o tym?
Zaznaczam, że to nie o zabawce kolejowej dla dzieci (googlowałem, nic nie znaleziono, szczególnie o sieci trakcyjnej z drewna. Mam nadzieję, że go oryginalne pytania).
Pozdrawiam.

Offline Simom

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
  • Skąd: Bydgoszcz
Drewno nie przewodzi prądu więc sieć trakcyjna z drewna nie działa.

Offline Frozen Bok

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 34
    • Zobacz profil
  • Skąd: Ukraina
Zróbmy wyjątek, że przewody są zrobione wyłącznie z miedzi czy aluminium.

Offline cody3223

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 11
    • Zobacz profil
  • Skąd: GL23
Mówią, że nie ma głupich pytań, to odpowiadam: po pierwsze nadal dużo torów jest drewnianych, a czasem specjalnie montuje się drewno (np. lepiej tłumi drgania i hałas od betonu)
  • jest publicznie dostępna instrukcja o utrzymaniu nawierzchni kolejowej Id-1 (dawne D-1) i pewnie różne książki na ten temat, ja się na tym nie znam, tyle wiem, że mniej więcej codziennie wykonuje się kontrolę wizualną toru, tzn. obchód pieszy (lub zautomatyzowany) i co najmniej raz na jakiś czas szczegółowe badania diagnostyczne (ja wiem tyle, że raz na jakiś czas jedzie drezyna pomiarowa, i raz na jakiś czas wykonuje się "USG" toru, tzn. badanie ultrasonograficzne w poszukiwaniu m.inn. wewnętrznych i ukrytych pęknięć
  • co do zasady nie ma ograniczenia przepustowości pociągów. Pociągi kursują tak często, na ile pozwala im sygnalizacja i zasady prowadzenia ruchu pociągów. Jeśli tor degraduje się z powodu zbyt dużej ilości pociągów (zużycie toru jest szybsze od jego remontów i napraw, czyli problem utrzymania toru) to po prostu obniża się prędkość
  • ciężkie pociągi towarowe szybciej zużywają tor niż na przykład lekkie szynobusy, ale nie ma żadnych bezpośrednich skutków przejazdu jednego ciężkiego pociągu. Ciężkie towary często jeżdżą po drewnianych torach
  • maksymalna prędkość to przedmiot analizy i dyskusji w instrukcji Id-1 i pewnie wielu książkach także odpowiedzi na to pytanie nie znam, natomiast wiem z doświadczenia, że prędkość potrzebna do wykolejenia pociągu może być znacznie, a czasem wielokrotnie wyższa od prędkości dozwolonej (znane są przypadki jazdy 120km/h po ograniczeniu do 20km/h)
  • nie wiem, raz na kilka lat, zależy to w dużej mierze od 1) ilości pociągów 2) masy i prędkości pociągów 3) warunków miejscowych (np. bagna, szkody górnicze)
Nie znam przypadku robienia kolejowej normalnotorowej sieci trakcyjnej z elementami drewnianymi.

Offline KjetPL

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 19
    • Zobacz profil
  • Skąd: Warszawa
Dużo jest torów drewnianych? Niby gdzie? Tor z drewna widziałem raz, szyny pękły po przejechaniu wózkiem torowym 5 razy…

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 462
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Cytat z pierwszego postu:
"5) jak często jest potrzebna zmiana podkładów i szyn drewnianych?"
Czy nikt nie zauważył, że gościu myśli o drewnianych szynach?

Online Tomiexpress

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 43
    • Zobacz profil
  • Skąd: Gdynia
Cytat z pierwszego postu:
"5) jak często jest potrzebna zmiana podkładów i szyn drewnianych?"
Czy nikt nie zauważył, że gościu myśli o drewnianych szynach?
Zauważył , tylko nie podjął tematu.