Autor Wątek: Problem z przyciskiem KoT.  (Przeczytany 26984 razy)

Offline Artur PKP

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 54
    • Zobacz profil
Problem z przyciskiem KoT.
« dnia: 22 Luty 2012, 18:55:14 »
Witam.

Właśnie przyjechał do mnie pociąg z Wilamowic. Wszystko pięknie zgłosiłem do post. SKP. Pociąg minął i semafor T i posterunek. Świeci mi się pmSKP1L i KoT. Próbuję wyłączyć blok końcowy (KoT)... i nic. Dalej te dwa przyciski się świecą próbuję parę razy... nic z tego. Sprawdziłem w usterkach czy jest jakiś problem i mam problem. Semafor T ma usterkę. I co z tym blokiem końcowym mam zrobić??
   

xaviero

  • Gość
Odp: Problem z przyciskiem KoT.
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Luty 2012, 19:04:53 »
Ja wprowadził bym Telefoniczne Zapowiadanie Pociągów po torze szlakowym od Testowa do Liskowa z powodu usterki w blokadzie liniowej Bloku KoT (dyżurny ruchu nie ma wglądu w przekaźniki więc usterek może być mnogo - w programie mamy akurat pomocną dłoń :P)
(w realu dodatkowo odpis w E1758 - wezwanie montera)
w programie Usterki >> Napraw Wszystkie

Jak monter powiadomi nas że usterkę naprawił przy wjeździe pociągu z Liskowa obsłuż blok KoT
Po drugim pociągu przyjeżdżającym normalnie przy sprawnej blokadzie z Liskowem (blok KoT) odwołujemy TZP z Liskowem.

« Ostatnia zmiana: 22 Luty 2012, 19:09:02 wysłana przez xaviero »

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 447
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Problem z przyciskiem KoT.
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Luty 2012, 19:53:49 »
Usterka semafora T może polegać w tym wypadku tylko na przepaleniu żarówki, ale skoro wpuściłeś pociąg na sygnał zezwalający, to nie ma z tym nic wspólnego. Zobacz, czy w usterkach w oknie Inne urządzenia "blokada C tor 1L" ma usterkę.
Sz na Tm

Offline Artur PKP

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 54
    • Zobacz profil
Odp: Problem z przyciskiem KoT.
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Luty 2012, 20:01:10 »
Nie ma

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 447
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Problem z przyciskiem KoT.
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Luty 2012, 20:10:13 »
Możesz podrzucić sejva. Tylko napisz, z jakiego rozkładu korzystasz.
Sz na Tm

Offline Artur PKP

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 54
    • Zobacz profil
Odp: Problem z przyciskiem KoT.
« Odpowiedź #5 dnia: 22 Luty 2012, 20:16:39 »
Już semafor T naprawiony. Z tego co czytałem to muszę poczekać aż jakiś pociąg z Liskowa przejedzie przez blok końcowy i go wyłączyć. Znaczy wyłączyć KoT-a
« Ostatnia zmiana: 22 Luty 2012, 20:22:41 wysłana przez Artur PKP »

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 447
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Problem z przyciskiem KoT.
« Odpowiedź #6 dnia: 22 Luty 2012, 20:23:07 »
Skoro pisałeś, że świeci się lampka przy KoT, to bez żadnych przeszkód powinno się dać ten blok zwolnić.
« Ostatnia zmiana: 22 Luty 2012, 20:25:14 wysłana przez Zacha »
Sz na Tm

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1014
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Problem z przyciskiem KoT.
« Odpowiedź #7 dnia: 22 Luty 2012, 20:23:40 »
Blokada nie zwolni się gdy nie ma kontroli świecenia światła czerwonego na semaforze wjazdowym.

xaviero

  • Gość
Odp: Problem z przyciskiem KoT.
« Odpowiedź #8 dnia: 25 Luty 2012, 11:00:07 »
Zgadza się, w przypadku przepalenia się żarówki w komorze światła czerwonego to nie zwolnimy bloku końcowego, prosta zasada "Szlak osłonięty jest semaforami wjazdowymi" w tym przypadku obowiązuje nas TZP, i tarcza D1 przy tym semaforze (semafor ciemny).

Zacha, nie wprowadzaj w błąd - nie wiesz - dowiedz się...
« Ostatnia zmiana: 25 Luty 2012, 14:09:03 wysłana przez xaviero »

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Problem z przyciskiem KoT.
« Odpowiedź #9 dnia: 25 Luty 2012, 14:33:40 »
Zgadza się, w przypadku przepalenia się żarówki w komorze światła czerwonego to nie zwolnimy bloku końcowego, prosta zasada "Szlak osłonięty jest semaforami wjazdowymi" w tym przypadku obowiązuje nas TZP, i tarcza D1 przy tym semaforze (semafor ciemny).
Rzadko zdarza sie aby ta rezerwowa zaroweczka rowniez ulegla przepaleniu w tym samym momencie.
No i semafor ciemny = stoj wiec z ta tarcza D1 to tak nie do konca ;)

Offline Artur PKP

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 54
    • Zobacz profil
Odp: Problem z przyciskiem KoT.
« Odpowiedź #10 dnia: 25 Luty 2012, 15:37:58 »
Dawałem rozkazy pisemne S a na semaforze nic się nie świeciło. Dałem po rozkazie S nakaz jazdy i przejechał obok semafora. A tak przy okazji: co to znaczy przekroczona skrajnia i co to jest ta skrajnia?

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1014
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Problem z przyciskiem KoT.
« Odpowiedź #11 dnia: 25 Luty 2012, 15:43:17 »
Rzadko zdarza sie aby ta rezerwowa zaroweczka rowniez ulegla przepaleniu w tym samym momencie.

Akurat tu jest uproszczenie - model urządzeń zewnętrznych w symulatorze nie rozróżnia komór z jedną i dwiema żarówkami, pulpit też trzeba by było zmodyfikować żeby lampka świeciła słabiej po spaleniu jednej żarówki.

Dawałem rozkazy pisemne S a na semaforze nic się nie świeciło. Dałem po rozkazie S nakaz jazdy i przejechał obok semafora. A tak przy okazji: co to znaczy przekroczona skrajnia i co to jest ta skrajnia?

Cytat: Wikipedia
Skrajnia kolejowa – zarys, poza który nie mogą wystawać żadne elementy taboru (skrajnia taboru) i budowli (skrajnia budowli), aby umożliwić swobodny ruch pojazdów szynowych.

Offline Artur PKP

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 54
    • Zobacz profil
Odp: Problem z przyciskiem KoT.
« Odpowiedź #12 dnia: 25 Luty 2012, 15:56:21 »
Dzięki:)

Offline Andrev

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 117
    • Zobacz profil
Odp: Problem z przyciskiem KoT.
« Odpowiedź #13 dnia: 26 Luty 2012, 20:23:08 »
Rzadko zdarza sie aby ta rezerwowa zaroweczka rowniez ulegla przepaleniu w tym samym momencie.
No i semafor ciemny = stoj wiec z ta tarcza D1 to tak nie do konca ;)

Ale jak wjazdowy świeci na rezerwie to końcowego już wtedy nie da się wrócić.

Natomiast co do ciemnego semafora. Jest to dość drażliwy temat. Żadna instrukcja nie przewiduje dokładnej metody postępowania. Ir-1 mówi o postawieniu tarczy D1 ale w przypadku nienastawienia się sygnału "stój" na semaforze. Instrukcja urządzeń mówi o zawieszaniu zastępczych latarni sygnałowych, które, spotyka się dość rzadko. Dodatkowo do wchodzenia na maszty semaforów trzeba mieć dodatkowe uprawienia. Niemniej dla maszynisty semafor ciemny oznaczać powinien sygnał "stój".

Offline ZiomalCl

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
  • Skąd: Warszawa / Celestynów
Odp: Problem z przyciskiem KoT.
« Odpowiedź #14 dnia: 26 Luty 2012, 22:36:30 »
Ir-1 mówi o postawieniu tarczy D1 ale w przypadku nienastawienia się sygnału "stój" na semaforze.

Sam sobie odpowiedziałeś. Co ma jedno do drugiego? :) Nienastawienie sygnału "stój" oznacza tylko tyle, że semafor wskazuje sygnał zezwalający na jazdę. Ciemny semafor takim sygnałem nie jest i jego w to nie mieszaj.

Cytuj
Niemniej dla maszynisty semafor ciemny oznaczać powinien sygnał "stój".

Nie "powinien", tylko po prostu jest sygnałem Stój.
« Ostatnia zmiana: 26 Luty 2012, 22:39:10 wysłana przez ZiomalCl »