Forum Główne > Inne
Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
MaKu:
--- Cytat: axtomek w 16 Październik 2014, 23:20:47 ---
--- Cytat: jageer w 15 Październik 2014, 13:19:02 ---Jakby system był mądry i wyłapał, że jadą na czołowe, to by RS-a sam zapodał...
Licznik osi zliczył wjeżdżający pociąg na tor szlakowy, na który podany był przebieg dla 31101, dlatego wygasił semafor na podg Sprowa. Co jest naturalne w tej sytuacji. Wiadomo, że na zajęty szlakowy podać zezwalającego nie można.
--- Koniec cytatu ---
A jak określisz licznik osi, jeśli nie element "systemu"? ;)
--- Koniec cytatu ---
A co w przypadku, gdy "system" zaczyna zliczać drezynę WM15 wyjeżdżającą na szlak i podaję... 1 (słownie: jedną) oś?
Czy w takim przypadku też powinien siać "RS"?
jageer:
Jeżeli dyżurny puszcza na czołowe z pociągiem, to tak. Ja nie mam na myśli wyjazdów na zajęty tor szlakowy itp... Wtedy np może być dodatkowo specjalna komenda. Jednak wykrywanie jazdy na czołowe przy użyciu liczników jest proste po pierwsze. Po drugie, nigdzie nie napisałem, że system po zliczeniu jednej osi, ma coś takiego wykazać. Cały pociąg IR był na szlaku, nie tylko jedna oś byka...
--- Cytat: axtomek w 16 Październik 2014, 23:20:47 ---A jak określisz licznik osi, jeśli nie element "systemu"? ;)
--- Koniec cytatu ---
Owszem, element. Ale wykrycie zbieżnych kursów brzmi jak system alarmowy na statku albo w wieży kontroli lotniczej... Raczej maszyniści nie jeżdżą według kursów ;) Ale to już takie moje poboczne marudzenie :P
axtomek:
--- Cytat: jageer w 17 Październik 2014, 20:40:46 ---
--- Cytat: axtomek w 16 Październik 2014, 23:20:47 ---A jak określisz licznik osi, jeśli nie element "systemu"? ;)
--- Koniec cytatu ---
Owszem, element. Ale wykrycie zbieżnych kursów brzmi jak system alarmowy na statku albo w wieży kontroli lotniczej... Raczej maszyniści nie jeżdżą według kursów ;) Ale to już takie moje poboczne marudzenie :P
--- Koniec cytatu ---
No dobra: "winny nadużywania skrótów myślowych" ... Ale to chyba nie przestępstwo? ;)
Lepiej byś zrobił, jakbyś rozwinął temat tego czeskiego symulatora SIW w innym wątku ;)
EN57-002:
--- Cytat: Paweł Piotr w 16 Październik 2014, 10:54:50 ---A który przepis mówi o tym, że nie wolno wyjechać na Sz z W24 na tor prawy?
Proszę ze zrozumieniem przeczytać opis wskaźnika W24 w instrukcji Ie-1(E-1). :)
--- Koniec cytatu ---
"W24 oznacza wyjazd na tor niewłaściwy szlaku dwutorowego." Jeżeli jednocześnie wyjazd jest podany na tor właściwy to można to zinterpretować jako sygnał wątpliwy, a ROZDZIAŁ I § 2. 8. "Sygnał wątpliwy na semaforze albo brak świateł na semaforze świetlnym oznacza sygnał „Stój","...
EN57-002:
Znowu takie dziwne pisanie pod własnym postem, ale co zrobić...
Do napisania tego postu przyczyniło się zakończenie prac sądu w spr. wypadku pod Szczekocinami. Nie umiem dojść do obecnie obowiązujących przepisów dla kierowników poc., ale w dawnych było, jak poc. wchodził na lewy to, kierownik poc., jeżeli nie miał informacji o tym czemu skład idzie po lewym, miał pociągnąć ręczny i spowodować zatrzymanie składu lub dowiedzieć się u mechanika, czemu poc. wszedł na tor lewy. Czy obecnie nadal ten przepis obowiązuje kierowników pociągów?
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej