Forum Główne > Inne
Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
Artur PKP:
Na wypadki samochodowe się nie zwraca uwagi bo jest większą szansa by je ominąć a na koleji są tory i pociąg sobie nie może ominąć innego pociągu na szlaku. A tak wogóle lokomotywy są ciężkie i dlatego te wypadki są takie tragiczne. Fizyka się kłania.
jageer:
--- Cytat: Artur PKP w 05 Marzec 2012, 20:04:24 ---Ja bym ta całą kolej na złom wywalił, stacje zburzył a te wszystkie urządzenia SRK też bym wywalił i bym wszystko od nowa zaczął.
--- Koniec cytatu ---
I co by Ci to dało? Ktoś by popełnił błąd i by było to samo...
--- Cytat: mirekbrnosim w 05 Marzec 2012, 20:32:07 ---Za komuny jeździło 4 razy więcej pociągów, urządzenia były takie jakie są dzisiaj i starsze a jakoś takiej ilości wypadków nie było.
Tu dyżurny musiał być zaangażowany czymś innym niż jego obowiązki dyżurnego, może musiał iść na tory, może miał jakieś problemy z wajchami,
nie chce mi się wierzyć, że nie był pewny swego działania wysyłając pociąg na tor niewłaściwy.
--- Koniec cytatu ---
Dokładnie, też to słyszałem, również, czasem były wykolejenia. A ile znajoma dyżurna opowiadała jak X lat temu była jako zwrotnicza, a dyżurni byli w takim stanie, że mieli podorabiane klucze, kule latały prawo lewo same i na szlak 1 torowy były postawione 4 wyjazdy na raz i mech tylko pytał w budzie czy może jechać....
Co do Twojej opinii odnośnie problemu z "wajchami" to jest grubszy temat z tym, ale póki co nie są to oficjalne informacje nie będę się wypowiadać.
Natłok obowiązków - tutaj wątpię, żeby był duży. No na typowym podg no to jak nie szła wajcha to musi sobie podkorbować, pewnie w zimie odśnieżyć rozjazd. Ale lepiej zrobić swoje dobrze, wrócić na budę i podać semafor...
Zacha:
@Artur PKP, mi nie chodzi o prawa fizyki i zasady ruchu drogowego i kolejowego. Zaś Ty napisałeś, że każde życie jest ważne, tymczasem w sobotę na drogach w całym kraju zginęło 17 osób wg pewnych danych i jakoś nikt o tym nie wspomniał.
Paweł:
--- Cytat: Artur PKP w 05 Marzec 2012, 20:42:47 ---Na wypadki samochodowe się nie zwraca uwagi bo jest większą szansa by je ominąć a na koleji są tory i pociąg sobie nie może ominąć innego pociągu na szlaku.
--- Koniec cytatu ---
Raczej na odwrót. Ruch kolejowy organizowany jest tak, aby drogi jazdy nie kolidowały ze sobą - co jest zadaniem służby ruchu, której w dodatku pilnują urządzenia - natomiast w transporcie drogowym wszystko zależy od kierowcy, który jednym ruchem może spowodować wypadek. A media się wypadkami drogowymi tak nie interesują (i prezydent nie wprowadza żałoby narodowej), bo są mniej "spektakularne".
jageer:
--- Cytat: Paweł w 05 Marzec 2012, 22:19:45 ---
--- Cytat: Artur PKP w 05 Marzec 2012, 20:42:47 ---Na wypadki samochodowe się nie zwraca uwagi bo jest większą szansa by je ominąć a na koleji są tory i pociąg sobie nie może ominąć innego pociągu na szlaku.
--- Koniec cytatu ---
Raczej na odwrót. Ruch kolejowy organizowany jest tak, aby drogi jazdy nie kolidowały ze sobą - co jest zadaniem służby ruchu, której w dodatku pilnują urządzenia - natomiast w transporcie drogowym wszystko zależy od kierowcy, który jednym ruchem może spowodować wypadek. A media się wypadkami drogowymi tak nie interesują (i prezydent nie wprowadza żałoby narodowej), bo są mniej "spektakularne".
--- Koniec cytatu ---
"Bo nie ginie tyle osób w jednym miejscu". Poza tym zauważ też, że zawsze jak się coś dzieje na kolei, to trzeba ją zeszmacić. Oglądałem wczoraj jakby krótki wywiad o kolei i mówili "Kiedyś dumą było być kolejarzem lub z rodziny kolejarskiej nosiło się mundur itp itd..." A teraz? Powiedz, że robisz na kolei to cię zjadą....
Stary tabor, stare tory... lokomotywy nie są produkowane, żeby po 10 latach były złomem czy 20...
W tej sytuacji porównanie taboru i torów jest tak, jakby był przypadek, że gość jechał autem powiedzmy 10-12 letnim zapier.. jak idiota i nalewy poszedł na czołowe. I co wina auta i drogi? Czy myślenia kierowcy? Może złe porównanie, ale jeżeli zawinił dyżurny no to co ma do tego tabor? Może należałoby zrobić wykrywanie, że na 1 torze są dwa pociągi w przeciwnym kierunku.... ale jaki to ma sens....
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej