Forum Główne > Inne
Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
Andrev:
--- Cytat: Zacha w 09 Październik 2012, 16:54:16 ---Wiadoma była przyczyna wygaśnięcia semafora w Sprowie. Co do samego faktu bezmyślnego podania Sz - na pierwszy rzut oka dość często dyżurni interpretują, że to przez zbyt duże prądy trakcyjne, co tłumaczyło by szybką i rutynową reakcję dyżurnej z Kozłowa.
--- Koniec cytatu ---
Niby tak, ale jednak trochę inną sytuację masz jak wygaśnie wjazd bo mrugnie izolacja odcinka semaforowego (który to dodatkowo widzisz na gruncie z okna nastawni), a co innego gdy jest blokada z izolowanym torem szlakowym. Mnie ciekawi jak często zdarzała się tam sytuacja, że tak jak mówisz maszynista dał po prądzie i wywalało zajętość. Moim skromnym zdaniem przy stosunkowo nowych urządzeniach jakie tam były taka sytuacja, że ISDR świeci Sz bo świeci zajętość na torze szlakowym odruchowo wręcz, nie powinna mieć miejsca...
uetam:
A co mają prądy trakcyjne do liczników osi :D
Paweł Piotr:
Andrev pisze: blokada z izolowanym torem szlakowym
Tory szlakowe między Starzynami i Sprową nie mają elektrycznej izolacji torowej. Zajętość toru szlakowego jest kontrolowana przez uklad liczników osi.
Andrev:
--- Cytat: mateu w 09 Październik 2012, 20:51:33 ---A co mają prądy trakcyjne do liczników osi :D
--- Koniec cytatu ---
Czyli tam są liczniki osi... Myślałem, że izolowany tor szlakowy. W takim razie nie ma chyba wytłumaczenia...
MK:
Oczywiście nie ma wytłumaczenia, ale jeśli na skutek błędów transmisji ciągle się pojawiały fałszywe zajętości to... Człowiek jest tylko człowiekiem. Trzeba by wiedzieć czy i ile takich lewych zajętości było po zainstalowaniu urządzeń firmy... (....Wyrok Sądu itd).
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej