Forum Główne > Inne

Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami

<< < (15/22) > >>

MaKu:

--- Cytat: brian-82 w 11 Październik 2012, 10:37:34 ---Mam pytanie.
Dotyczy zatrzymania dyżurnej ruchu ze Sprowej. Podobno na początku dyżurnej nie postawiono zarzutów, gdyż stwierdzono, że po wygaśnięciu semafora zadzwoniła do Starzyn i dostała odpowiedź, że pociąg został wyprawiony poprawnie. Ponoć nawet zostało to nagrane.
Pytanie, czy rzeczywiście rozmowy między posterunkami są rejestrowane i jeśli wszystko co wyżej napisałem to prawda, to o co się mogli do niej przyczepić, jakich dokładnie procedur nie zachowała (przepisy, itp.). Czy te przepisy są jasne dla wszystkich z was dyżurnych?

--- Koniec cytatu ---

Brian-82. Krótko i na temat powiem :)
http://kolej.krb.com.pl/ir1/rozdz9.html
§62, ust 6, pkt 20


Ograniczenia prędkości jazdy określone są w postanowieniach niniejszej instrukcji i instrukcji sygnalizacji [...]
gdy powtarzacz izolacji toru szlakowego półsamoczynnej blokady liniowej z blokiem pozwolenia i izolowanym torem szlakowym wskazuje zajętość pomimo przybycia wcześniej wyprawionego pociągu do jednej ze stacji przyległych do szlaku, pierwszy wyprawiony pociąg   20 km/h

Zacha:

--- Cytat: MaK_86 w 11 Październik 2012, 20:25:55 ---gdy powtarzacz izolacji toru szlakowego półsamoczynnej blokady liniowej z blokiem pozwolenia i izolowanym torem szlakowym wskazuje zajętość pomimo przybycia wcześniej wyprawionego pociągu do jednej ze stacji przyległych do szlaku, pierwszy wyprawiony pociąg   20 km/h

--- Koniec cytatu ---

Piszesz o blokadzie C bez bloku początkowego i końcowego, jedynie z blokiem pozwolenia i prowadzenia ruchu na podstawie zwolnienia odcinka IT, a jak sprawa ma się na blokadzie "klasycznej" z izolacją toru?

MaKu:

--- Cytat: MaK_86 w 11 Październik 2012, 20:25:55 ---toru szlakowego półsamoczynnej blokady liniowej z blokiem pozwolenia

--- Koniec cytatu ---

To pasuje pod C, jak i EAP.

brian-82:

--- Cytat: MaK_86 w 11 Październik 2012, 21:06:07 ---
--- Cytat: MaK_86 w 11 Październik 2012, 20:25:55 ---toru szlakowego półsamoczynnej blokady liniowej z blokiem pozwolenia

--- Koniec cytatu ---

To pasuje pod C, jak i EAP.

--- Koniec cytatu ---
Pasuje, ale nie jest precyzyjne. W przepisach powinno być chyba napisane, że chodzi o blokadę półsamoczynną przystosowaną do prowadzenia ruchu dwukierunkowego. A tak to się przywołuje na myśl archaiczne rozwiązania.
Nie bronię Sprowy, bo jak się człowiek zastanowi to będzie ostrożny i się będzie stosował do wspomnianego przepisu.
Dzięki za wskazanie przepisu.

Andrev:

--- Cytat: MaK_86 w 11 Październik 2012, 21:06:07 ---
--- Cytat: MaK_86 w 11 Październik 2012, 20:25:55 ---toru szlakowego półsamoczynnej blokady liniowej z blokiem pozwolenia

--- Koniec cytatu ---

To pasuje pod C, jak i EAP.

--- Koniec cytatu ---

A co jeśli wcześniej było tam wprowadzone TZP?   ;)

Chyba, że skądś wiecie, że nie było?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej