Forum Główne > Inne
Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
Paweł:
Ale o czym? Na co klną? Na listy kontrolne (których nie ma)? Na monitory CCTV, EOR i organizację stanowiska operatora? Przecież nie o tym dyskusja, tylko o kontrolowaniu dyżurnego i zapobieganiu pomyłkom w sytuacjach awaryjnych, takich jak jazda na Sz. Gdyby w Starzynach był pulpit komputerowy o typowej funkcjonalności, pewnie niczego by to nie zmieniło. Natomiast gdyby system analizował co się dzieje po sekwencji zajmowania odcinków, mógłby stwierdzić że pociąg pojechał nie tam gdzie trzeba.
Swoją drogą, jak dyżurni widzą pulpity komputerowe po swojemu (pulpity komputerowe, nie CCTV i EOR)? Co w nich nie tak?
jageer:
--- Cytat: Paweł w 16 Październik 2012, 18:05:00 ---Swoją drogą, jak dyżurni widzą pulpity komputerowe po swojemu (pulpity komputerowe, nie CCTV i EOR)? Co w nich nie tak?
--- Koniec cytatu ---
Trzeba by było porozmawiać ;) Np. ISDR-a w Bieżanowie drażni, że nie może zrobić przelotu w Wieliczce :D Np. pociąg wjedzie z Rynek-Kopalnia, musi wygasić, rozwiązać przebieg i dopiero po ok 15 sekundach można stawiać wyjazd na Bieżanów. Tak by zrobił przelot i nie martwił się, a w tym czasie odrabiał wajchy na KBn.
Wracając do "twojej listy kontrolnej" - to pomyślałem, ale nie wiem czy to możliwe do realizacji... Przykładowo ISDR wybiera semka i np. "Sz" na nim i potem wskazuje, gdzie chce jechać. Wtedy komputer "analizuje drogę" i zadaje pytania - czy rozjazdy XXX są w położeniu odpowiednim, itp itd. (wtedy z automatu by było W24)
Dyżurny potwierdzając to wysyła do konsoli te komunikaty - odtwarzając w razie "W" można wtedy zarzucić dyżurnemu - przecież Pan potwierdził, że tak i tak było ;) Podobnie można zrobić opcję z rozkazami N,S
Paweł:
No to nie jest wina projektanta pulpitu komputerowego, tylko projektanta który nie przewidział przebiegów bez zatrzymania. Może specjalnie? Według Ir-1 sygnał zezwalający można podać dopiero po zatrzymaniu się pociągu który ma rozkładowy postój, chyba że regulamin techniczny przewiduje inaczej. Wobec tego dyżurny powinien mieć raczej pretensje do autorów tego przepisu :)
igor:
@ Paweł, Jageer
- taka lista kontolna jest w urządzeniach OSA - zamontowanych na OKL (Okęcie Lotnisko). Przy podawaniu sz - zaznaczasz przebieg (początek i koniec) - podobnie jak w jeździe pociągowej czy manewrowej. I wtedy system wyświetla listę "przeszkód" w formie punktów, które trzeba potwierdzić. np:
- niewyłaczone napięcie nastawcze;
- dojdzie do rozprucia rozjazdu nr...,
- jazda na tor zajęty itd.
Dopiero po potwierdzeniu wszystkich punktów - wyświetli się sz.
Paweł:
Coś mi nie pasowało z tą OSĄ i już wiem co - na OkL jest MOR. Wobec tego w Sprowie również taka lista była. OSA pokazuje jedynie linią przerywaną ustawioną drogę przebiegu i włącza alarm, jeżeli przed wybraniem polecenia Sz nie wyłączono NN.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej