Forum Główne > Inne

Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami

<< < (19/22) > >>

axtomek:

--- Cytat: EN57-002 w 14 Październik 2014, 11:10:12 ---
--- Cytat: jageer w 13 Październik 2014, 15:14:43 ---
--- Cytat: EN57-002 w 12 Październik 2014, 19:54:54 ---Znany posterunek Sprowa jest podg z czynnymi Sz-mi na tor lewy, co w znanej sytuacji nastąpiło.

--- Koniec cytatu ---

Ja piszę o SZcie podanym z toru lewego semafora wjazdowego na Podg, z prawego zawsze podasz na lewy, nawet jak nie ma na słupie W24.

--- Koniec cytatu ---
To też dokładnie o tym piszę, w znanym podg. dla poc. 31101 podano Sz na wjazdowym, z toru lewego, ze wskaźnikiem W24. Poc. wjechał na prawy.

--- Koniec cytatu ---

To nie tak było. W Starzynach wystąpił zanik kontroli położenia rozjazdów. Dyżurny nie będąc pewnym, na który tor wyprawia pociąg, dał Sz-ta bez W24. Mechanik IR 13126 pomimo, że wjechał na tor lewy, a nie otrzymał W24 kontynuował jazdę. Dyżurny w Starzynach sam nie był pewien, na który tor go wpuścił, ale system wyłapał, że znajduje się pociąg na kursie zbieżnym do drogi podanej dla 31101 i wygasił sygnał zezwalający na jazdę w Sprowie. Dyżyrna ze Sprowy nie upewniając się, jaka była przyczyna wygaszenia sygnału podała Sz-ta (bez W24, ale pociąg przechodził z toru lewego na prawy, więc akurat to poprawnie).

Dobry materiał o wypadku pisany na podstawie dokumentacji powypadkowej z tego, co się orientuję można znaleźć tutaj: http://semaforek.kolej.org.pl/inne/szczekociny_wypadek.pps

Paweł Piotr:
W Starzynach wystąpił zanik kontroli położenia rozjazdów.
Poprawnie - wystąpił zanik kontroli położenia zwrotnic.
Dyżurna ze Sprowy nie upewniając się, jaka była przyczyna wygaszenia sygnału podała Sz-ta (bez W24
Nieprawda. Podała sygnał Sz wraz z wyświetleniem W24, mimo, że pociąg wjeżdżał na tor właściwy (zgodny z kierunkiem ruchu). I ta sytuacja spowodowała, że maszynista, widząc sygnał Sz z równoczesnym W24, nie zareagował na nieprawidłowy sygnał, wjeżdżając na tor właściwy dla kieunku jazdy, biorąc na siebie tym samym część odpowiedzialności za katastrofę.

_________________________________________
Trzymajmy się zasady,
czerwony dla adminów, niebieski dla moderatorów.
MaKu

jageer:

--- Cytat: axtomek w 15 Październik 2014, 11:27:29 ---Dyżurny w Starzynach sam nie był pewien, na który tor go wpuścił, ale system wyłapał, że znajduje się pociąg na kursie zbieżnym do drogi podanej dla 31101 i wygasił sygnał zezwalający na jazdę w Sprowie.

--- Koniec cytatu ---

Jakby system był mądry i wyłapał, że jadą na czołowe, to by RS-a sam zapodał...
Licznik osi zliczył wjeżdżający pociąg na tor szlakowy, na który podany był przebieg dla 31101, dlatego wygasił semafor na podg Sprowa. Co jest naturalne w tej sytuacji. Wiadomo, że na zajęty szlakowy podać zezwalającego nie można. A dyżurna nie upewniła się, dlaczego wygasiło. Co do dyżurnego w Starzynach, to mógł iść na grunt, zobaczyć położenie rozjazdów....

Najpierw bezpieczeństwo, a nie martwienie się opóźnieniami pociągów...


--- Cytat: Paweł Piotr w 15 Październik 2014, 13:13:37 ---Nieprawda. Podała sygnał Sz wraz z wyświetleniem W24, mimo, że pociąg wjeżdżał na tor właściwy (zgodny z kierunkiem ruchu).

--- Koniec cytatu ---

Argumentowała wybranie SZ + NO z menu, bo "podała z lewego" ;) Prawda jest taka, że gdyby maszyniści przeżyli, też by byli podciągnięci do odpowiedzialności w pewnym zakresie. Bo w starzynach pojechał na lewy bez W24 ;)

EN57-002:
Może te ostatnie posty dokleić do już istniejącego wątku o Starzynach i Sprowie.
 
Miałem napisać wczesniej, ale mnie uprzedzili jednak, aby  nie było domysłów co do tego co tam było wyświetlone to cytat z raportu PKBWK ..."o godzinie 20:49:47 (MOR-1.01) wyświetlenie na semaforze wjazdowym A sygnału zastępczego łacznie z wyświetleniem wskaźnika W24 na tym semaforze"...

djuzi:

--- Cytat: Paweł Piotr w 15 Październik 2014, 13:13:37 ---maszynista, widząc sygnał Sz z równoczesnym W24, nie zareagował na nieprawidłowy sygnał, wjeżdżając na tor właściwy dla kieunku jazdy, biorąc na siebie tym samym część odpowiedzialności za katastrofę.

--- Koniec cytatu ---
A który przepis mówi o tym, że nie wolno wyjechać na Sz z W24 na tor prawy?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej