Forum Główne > Inne
W ile osob w tory?
jageer:
--- Cytat: jezior w 12 Marzec 2012, 19:04:56 ---no właśnie gdzieś kiedyś czytałem, ze dyżurny czy nastawniczy wychodząc na oględziny jest zobowiązany nastawić sygnał stój na semaforach, wiec jest tu jakieś wyjście aby wyjść w pojedynkę ale jak to się ma do tego gdy w tory chce wyjść monter w pojedynkę?
--- Koniec cytatu ---
Monter nie powinien iść w pojedynkę. No chyba, że na jakieś mega boczne tory. Jak dyżurny ma nastawić stój? Raczej się same nastawiają po przejeździe ;) No chyba, że kształty....
Często jednak kadrowe sytuacje zmuszają do takich sytuacji... po to są wtedy radia i kontakt z dyżurnym, który informuje o przejeżdżającym pociągu... No właśnie czasem informuje, zamiast zapytać czy u nas wszystko OK jak idziemy w pojedynkę....
Więc przepisy przepisami, ale praktyka jest inna :(
jezior:
wiem ze praktyka jest inna bo sam bylem monterem automatyki ale nie pamiętam który przepis mówi o braku zgody na samodzielne poruszanie się po torach czynnych a szczególnie głównych.
--- Cytat: jageer w 12 Marzec 2012, 20:18:43 ---
... Jak dyżurny ma nastawić stój? Raczej się same nastawiają po przejeździe ;) No chyba, że kształty....
--- Koniec cytatu ---
Jest też coś takiego jak samoczynność przez/w stacji
ZiomalCl:
To raczej ma znaczenie w przypadku pracy przy urządzeniach WN, gdzie musi Cię ktoś asekurować i w razie czego (porażenia prądem) udzieli Ci pomocy. Tak mówi BHP (np. maszynista nie może zgodnie z BHP samemu wchodzić do szafy WN).
jageer:
No o samoczynności zapomniałem 8)
Co do wyjścia na główne to raczej żaden monter się tak nie wypuści, zawsze ew bierze sobie kogoś - nawet z drogowych czy coś, chociaż, zależy jak mówię od sytuacji i posterunku ;)
Np w Płaszowie nie ma opcji, żeby monter poszedł sam na główne...
Ziomal, a jak ma usterkę na szlaku i np. chce naprawić to co? Kierownika pociągu woła do maszyny? Gorzej przy towarze :)
ZiomalCl:
To co w praktyce się wyprawia to jest inna bajka.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej