Forum Główne > Testowo
Postępowanie z pociągiem zdawczym
(1/1)
veritek:
Witam!!!
Jestem tu nowy, a symkiem zapoznaje się od paru dni. Mam pewien problem i spostrzeżenie, lecz chciałbym zaznaczyć, że jestem tylko miłośnikiem kolei nie specjalistą, wiec i moje uwagi mogą być błędne.
1. Składy z Ślemienia mijają na semaforze wjazdowym do Testowa sygnał "S5". Zastanawiam się, czy nie pasował by tu lepiej sygnał "S13". Składy mijają rogatki no i rozjazdy wiec prędkość 40 km/h była by chyba wskazana.
2. Mam problem ze składem 332151 jadącym z Ślemienia do Testowa. Składa się ze "Stonki" i węglarek. Za bardzo nie wiem co z tym składem zrobić. W SWDR jest opis, że należy wymienić wagony na placu ładunkowym, ale tam stoją już węglarki do Ślemienia. W Wyciągu, są za to adnotacje: 1-wymiana wagonów na placu ładunkowym, 3- odłączenia grupy wagonów do Zbyszek na pociąg 34191, 5-zmiana czoła, zmiana na 643531, 1)-brak wyjaśnienia.
Składu 643531 nie mogłem odnaleść w rozkładzie jazdy.
Skład 34191 ma skrót MPS - Międzywojewódzkich pośpiesznych ze spółki IC wiec jest - chyba - składem pasażerskim, więc jaką grupę wagonów ma odłączyć - węglarki? Poza tym zaczyna bieg w Testowie.
Co ze "Stonką"? Czy zmienia numer na 643531 i gdzie ją posłać, a może zostaje na stacji?
Gdzie posłać te węglarki i z jakim numerem?
Dziękuję za wyjaśnienia.
Projekt symulatora bardzo mi się podoba. Miałem możliwość przyglądania się pracy dyżurnego ruchu do puki istniała jeszcze nastawnia na Dw. Łódź Fabryczna. Zabawa na takim symulatorze jest lepsza niż przyglądanie się i daje efekt pewnej wprawy w pracę dyżurnego. ISDR stanie się 2 ulubionym symkiem po "Maszynie EU-07". Mam nadzieje że twórcą wystarczy chęci i czasu na rozwój tego projektu.
Pozdrawiam.
Paweł:
--- Cytat: veritek w 18 Marzec 2012, 22:58:56 ---1. Składy z Ślemienia mijają na semaforze wjazdowym do Testowa sygnał "S5". Zastanawiam się, czy nie pasował by tu lepiej sygnał "S13". Składy mijają rogatki no i rozjazdy wiec prędkość 40 km/h była by chyba wskazana.
--- Koniec cytatu ---
Składy jadące "na wprost" mają Vmax, jadące w bok - 40. Nie ma potrzeby ograniczania prędkości na przejazdach zabezpieczanych przez urządzenia.
--- Cytat: veritek w 18 Marzec 2012, 22:58:56 ---2. Mam problem ze składem 332151 jadącym z Ślemienia do Testowa. Składa się ze "Stonki" i węglarek. Za bardzo nie wiem co z tym składem zrobić. W SWDR jest opis, że należy wymienić wagony na placu ładunkowym, ale tam stoją już węglarki do Ślemienia. W Wyciągu, są za to adnotacje: 1-wymiana wagonów na placu ładunkowym, 3- odłączenia grupy wagonów do Zbyszek na pociąg 34191, 5-zmiana czoła, zmiana na 643531, 1)-brak wyjaśnienia.
--- Koniec cytatu ---
"1,3,5 1)" - kursuje w 1,3,5 (pn, śr, pt), 1) - wymiana wagonów na placu ładunkowym. Odstawiasz wagony pod plac ładunkowy i zabierasz te które tam już stały. 9:24 uruchamiasz TKS w przeciwnym kierunku - skład i lokomotywę już masz.
--- Cytat: veritek w 18 Marzec 2012, 22:58:56 ---Składu 643531 nie mogłem odnaleść w rozkładzie jazdy.
--- Koniec cytatu ---
Przyjeżdża 643530, zmienia czoło i numer na 643531. W SWDR jest jako 643530 ze stosownymi uwagami.
--- Cytat: veritek w 18 Marzec 2012, 22:58:56 ---Skład 34191 ma skrót MPS - Międzywojewódzkich pośpiesznych ze spółki IC wiec jest - chyba - składem pasażerskim, więc jaką grupę wagonów ma odłączyć - węglarki? Poza tym zaczyna bieg w Testowie.
--- Koniec cytatu ---
34191 nic nie odłącza. Odłączasz wagony od 36107 i z nich zestawiasz 34191.
veritek:
Witam.
No tak teraz wszystko jasne. Dzięki za wyjaśnienia.
Mam jeszcze jedno pytanie.
Zdarzyła mi się parę razy następująca sytuacja: skład relacji Ślemień - Wilamowice o numerze (powiedzmy) 36205 przejeżdża przez Testowo wjeżdża do Liskowa, a przynajmniej mija semafor wjazdowy i jest cacy. Za jakiś czas (dajmy 10 min) dzwoni do mnie "Tfsn" Ślemień z pytaniem: co z pociągiem 36205? Zazwyczaj odpowiadam, że odjechał o tej i o tej i kończymy rozmowę, ale za ok 10 min Ślemień znów się pyta o to samo. Za to od Liskowa nie można uzyskać pozwolenia wyjazdu na szlak ponieważ jest "brak odcięcia/odłączenia 36205" Sytuacja ta potrafi trwać dość długo ( czekałem ok 2h symulacyjnych). Rozumiem, że dany skład blokuje wyjazd na szlak, choć wjechał na stację.
Czy to jest sytuacja normalna czy wkrada się jakiś błąd? Niestety nie mam save danej sytuacji, ale jak coś to podeśle.
Ostatnio przy takiej sytuacji wstrzymałem wyjazdy pociągów z Ślemienia. Jaką komendą przywrócić ruch?
Pozdrawiam.
Paweł:
--- Cytat: veritek w 19 Marzec 2012, 13:08:52 ---Zdarzyła mi się parę razy następująca sytuacja: skład relacji Ślemień - Wilamowice o numerze (powiedzmy) 36205 przejeżdża przez Testowo wjeżdża do Liskowa, a przynajmniej mija semafor wjazdowy i jest cacy. Za jakiś czas (dajmy 10 min) dzwoni do mnie "Tfsn" Ślemień z pytaniem: co z pociągiem 36205? Zazwyczaj odpowiadam, że odjechał o tej i o tej i kończymy rozmowę, ale za ok 10 min Ślemień znów się pyta o to samo.
--- Koniec cytatu ---
Skoro pyta co z tym pociągiem, to znaczy że blokada pokazuje że pociąg dalej jest na szlaku, albo masz wprowadzone TZP i nie zgłosiłeś przyjazdu. Nie odpowiadaj mu że odjechał, tylko że przyjechał. Jak mu powiesz że odjechał, to on zrozumie że wyprawiłeś ten pociąg z powrotem na szlak Testowo - Ślemień.
--- Cytat: veritek w 19 Marzec 2012, 13:08:52 ---Za to od Liskowa nie można uzyskać pozwolenia wyjazdu na szlak ponieważ jest "brak odcięcia/odłączenia 36205" Sytuacja ta potrafi trwać dość długo ( czekałem ok 2h symulacyjnych). Rozumiem, że dany skład blokuje wyjazd na szlak, choć wjechał na stację.
--- Koniec cytatu ---
Skoro Lisków nie chce dać pozwolenia tłumacząc że 36205 zajmuje szlak (w telefonogramie jest "brak dojścia", nie "brak odcięcia/odłączenia..."), to znaczy że zażądałeś pozwolenia lub zgłosiłeś odjazd nie wyprawiając pociągu lub nie zgłosiłeś przyjazdu przy TZP, albo blokada jest uszkodzona i dalej wskazuje zajęcie szlaku.
--- Cytat: veritek w 19 Marzec 2012, 13:08:52 ---Ostatnio przy takiej sytuacji wstrzymałem wyjazdy pociągów z Ślemienia. Jaką komendą przywrócić ruch?
--- Koniec cytatu ---
Odwołanie wstrzymania zarządzane jest przyciskiem Odwołaj obok Wstrzymanie wypr.
veritek:
Witam
Dzięki za wyjaśnienie. Już wszystko gra.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej