Forum Główne > Ruch kolejowy

prowadzenie ruchu lewostronnego

<< < (2/4) > >>

uetam:

--- Cytat: jageer w 10 Kwiecień 2012, 07:50:13 ---Może u Ciebie są jacyś dyżurni, co sobie robią równoległe wyścigi pociągów na szlaku albo zmieniają ruch w dni parzyste i nieparzyste...
Owszem, zdarzają się sytuacje, że ze względu na brak np. przejść w torach szlak dwutorowy traktowany jest jako dwa jednotorowe... być może wynika też to czasem z różnych prędkości szlakowych po każdym torze...

--- Koniec cytatu ---
Ja tak robie czesto i nie czuje sie z tego powodu winnym. Jezeli mam taka mozliwosc to dlaczego jej nie wykorzystywac ;-)

jageer:

--- Cytat: mateu w 10 Kwiecień 2012, 10:47:24 ---
--- Cytat: jageer w 10 Kwiecień 2012, 07:50:13 ---Może u Ciebie są jacyś dyżurni, co sobie robią równoległe wyścigi pociągów na szlaku albo zmieniają ruch w dni parzyste i nieparzyste...
Owszem, zdarzają się sytuacje, że ze względu na brak np. przejść w torach szlak dwutorowy traktowany jest jako dwa jednotorowe... być może wynika też to czasem z różnych prędkości szlakowych po każdym torze...

--- Koniec cytatu ---
Ja tak robie czesto i nie czuje sie z tego powodu winnym. Jezeli mam taka mozliwosc to dlaczego jej nie wykorzystywac ;-)

--- Koniec cytatu ---

"Wyścigi na 1/4 mili"? :D Jak będzie SBL to będzie wyścig na 4 odstępy  ;D ;D

stanislaw57:
Może zagadnienie zostało przedstawione przewrotnie dla uwypuklenia obecnych przepisów w tym względzie i jak widać nie jest z tym dobrze, bo przepisy wykonawcze (wytyczne), bo za takie uważam Ir-1), nie powinny umożliwiać dowolność interpretacji. Poza tym kontrowersyjny jest przepis par. 52 ust. 19, z którego wynika, że przywrócenie ruchu dwutorowego po ustaniu przeszkody, która powodowała wprowadzenie ruchu jednotorowego dwukierunkowego po torze czynnym, jest możliwy dopiero kiedy pociąg zjedzie z toru lewego. Jak widać w tym przypadku ruch lewostronny jest zakazany. Więcej, nawet ruch równoległy. Czy to ma związek z zasadą ruchu prawostronnego? Jeśli tak, to par. 55 ust. 1 pkt 2 (ruch dwukierunkowy po każdym torze - jednocześnie) dla szlaków nieprzystosowanych do ruchu dwukierunkowego jest chyba w sprzeczności? Zrozumiałe jest, że w przypadku uzasadnionej konieczności wykorzystuje się blokadę liniową dwukierunkową (czynną) dla ruchu jednotorowego dwukierunkowego na szlakach dwutorowych ale dla szlaków nieprzystosowanych ruch lewostronny ... mam wątpliwości.

uetam:

--- Cytat: stanislaw57 w 15 Kwiecień 2012, 14:00:39 ---przepis par. 52 ust. 19, z którego wynika, że przywrócenie ruchu dwutorowego po ustaniu przeszkody, która powodowała wprowadzenie ruchu jednotorowego dwukierunkowego po torze czynnym, jest możliwy dopiero kiedy pociąg zjedzie z toru lewego. Jak widać w tym przypadku ruch lewostronny jest zakazany.

--- Koniec cytatu ---
To jest zwiazane tylko z tym, ze urzadzenia blokady liniowej sa dostosowane tylko do ruchu jednokierunkowego i niemozliwym jest odwolanie ruchu dwukierunkowego gdy pociag jedzie 'pod prad' gdyz w tym momencie taki pociag nie ma wplywu na urzadzenia i mozliwym by bylo wyprawienie pociagu w kierunku przeciwnym.

stanislaw57:
Chodzi o tor prawy, że po jego otwarciu nie można po nim wyprawić pociągu nawet w kierunku zasadniczym kiedy po lewym jeszcze nie zjechał ostatni pociąg. Poza tym par. 52 ust. 19 nie odnosi się tylko do blokady jednokierunkowej.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej