Przede wszystkim nie ma raczej posterunków sterowanych zdalnie z blokadami jedno kierunkowymi, wątpię, że taki przypadek występuje.
IR1 jasno mówi, że w przypadku urządzeń zdalnego sterowania jest albo samoczynna blokada liniowa lub półsamoczynna blokada z izolacją. Co prawda nie pisze, że 2 kierunkowa, ale mówię, osobiście nie znam przypadku, że jakiś "LCS" ma blokady 1 kierunkowe...
Instrukcja Ir1 jasno wskazuje, co jest granicą posterunku, a nie jest na pewno nią semafor wyjazdowy....
W przypadku posterunków typu Podg i Podst po minięciu semafora wjazdowego powinien być sygnał zmieniony - wspólny odcinek torowy i szlakowy na podg jest pomiędzy semem wjazdowym, a następnym posterunkiem. Przykład stacja A - podg B - stacja C. Jadąc z A do C po minięciu semafora wjazdowego na B pociąg już jest na wspólnym odcinku (szlaku) między B i C, więc na podg i podst dyżurny będzie widzieć.
Zresztą - mają być poprawki do Ir1 więc poczekajmy.