Autor Wątek: prowadzenie ruchu lewostronnego  (Przeczytany 18633 razy)

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: prowadzenie ruchu lewostronnego
« Odpowiedź #15 dnia: 30 Kwietnia 2012, 13:28:34 »
@stanislaw57 - to może się w końcu pochwal o co Tobie chodzi? Bo ja się pogubiłem i najnormalniej nie kumam  o_O

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: prowadzenie ruchu lewostronnego
« Odpowiedź #16 dnia: 14 Października 2012, 08:03:56 »
Ir-1 par. 22 ust. 1 określa kiedy dopuszcza się jazdę po torze lewym a nie jednoczesną jazdę torami lewymi. Tylko zarządzenie Centrali PLK może to zmienić lub ewentualnie dyspozytor dla wykorzystania przepustowości linii w przypadkach nagromadzenia się pociągów z jednej strony. Par. 55, który mówi o prowadzeniu ruchu dwukierunkowego po każdym torze nawet na szlakach dwutorowych bez blokady liniowej jest zaprzeczeniem par. 22. Rozwinięciem ust. 1 pkt 1 jest par. 52 a dla pkt 2 i 3 jest par 55, ale już ze zmienionym tytułem. Ruch jednotorowy dwukierunkowy jest zdefiniowany w par. 24 ust. 1. Przeglądając zmiany zachodzące w przepisach natknąłem się na zapis o prowadzeniu ruchu równoległego, co dzisiaj jest nazwane prowadzeniem ruchu jednotorowego dwukierunkowego przy czynnych obu torach. Nawet par. 55 określając jak należy wprowadzić ruch jednotorowy dwukierunkowy mówi o zachowaniu na drugim torze kierunek zasadniczy i nie ma takiego telefonogramu miedzy ISDR-ami dla wprowadzenia ruchu dwukierunkowego po obu torach jednocześnie i zmieniać ruch prawostronny na lewostronny. Być może jest to uzasadnione w czasach, gdzie prawie wszystko można i życie wyprzedza przepisy. Mamy teraz różne blokady liniowe na jednym szlaku, różne kanały radiowe dla przeciwnych kierunków, różne prędkości drogowe dla obu torów i nie tylko (szynobusy mają swoje, reszta świata - swoje). Blokada "SS" można nagle przemianować na "PP".  Wskaźniki W19 i 20 mogą być wykonane z materiałów odblaskowych, Wskaźniki zwrotnicowe - jak kto woli, W28 może być dwustronny choć przepis mówi co innego i ustawiany już na wjeździe. Zabudowuje się semafory wyjazdowe z W24 za ostatnim rozjazdem dla wyjazdu na tor lewy albo W24 można spotkać niepodświetlany umieszczony na stałe na Sz. Czy na odcinkach zdalnie sterowanych można spotkać numeracje torów na podległych posterunkach? Tak nie było, ale czy dzięki takim zmianom jest lepiej?