Forum Główne > ISDR - Rozkłady jazdy

Jakiś nowy rozkład jazdy

<< < (11/18) > >>

MK:
Rzuciłem bardzo pobieżnie okiem na listę parametrów lokomotyw i zauważyłem pewne drobne nieścisłości:
- SU46 ma podaną moc 2250, a w rzeczywistości taka jest moc tej maszyny wyrażona w KM - w kW powinno byc 3/4 z tego,
- Pm36 jest znacznie słabsza niż Pt47. Moc Pt47 gdy rozwinie w mairą dużą prędkość powinna być taka jak moc gagarina
-wydaje mi się też, że moc Ty2 jest trochę zawyżona.
Książka "Charakterystyki normalnotorowych pojazdów trakcyjnych" podaje takie dane, ale jest tam dość trudno to wyszukać, a ponadto dla parowozów podawane są chatkterystyki dla węgla gorszego i lepszego i np. w powszechnym obiegu w internecie jest podawana moc Ok1  i Ok22 dla węgla słabszego, a moc Ol49 dla lepszego i wydaje się, że ta ostatnia jest znacznie mocniejsza.
Na PKP, przynajmniej w latach 80-tych to raczej wszystkie maszyny jeździły na węglu marnym.

Paweł:
Przy SU46 jest błąd, natomiast moce parowozów są wpisane za wikipedią. W szczegóły nie wchodziłem, można zawsze poprawić, jednak w symulatorze p=const - jeżeli powoduje to duże rozbieżności, można dodać jakąś uniwersalną funkcję prędkości korygującą moc dla lokomotyw trakcji parowej (dla trakcji elektrycznej przykładowo moc jest zawyżana z uwagi na rozruchy przy wysokich prądach).

Pr1:
Ja do takich spraw z parowozami korzystam ze strony http://www.parowozy.com.pl
Do Ty2 i zawyżonej mocy Pm36 nic nie mam (wszystko jest dobrze), nawet Pm36 ma 1325kW.
Nie porównujmy lokomotyw spalinowych do parowozów, bo wyjdą flaki z olejem. ST44 ma 1472 kW (przed modernizacją!!), a Pt47 1200 kW. Jest więc różnica.

Wszystkie dane dotyczące mocy parowozów są uśrednione. W dawnych latach parowozy jeździły na różnych gatunkach węgla podczas testów itd. Panowie z Fabloka-Chrzanów i innych zakładów spisywali dane i uśredniali je. Nie było tak jak teraz, że lokomotywa jest testowana u przewoźnika. Kiedyś od ludzi robiących parowozy zależało zdrowie i życie obsługi parowozu i pasażerów. Jeden błąd i (jak to się mówi) kabum. Nikt nie poda dokładnej mocy, ponieważ zależy to od węgla, warunków pogodowych, ciśnienia, a czasami nawet wody, więc nie szukajcie super-hiper danych, bo takich nie ma.

Cezar:
Mam pytanie do użytkowników, odnośnie tworzonego przeze mnie rozkładu:
chcecie mieć w informacjach dodatkowych w SWDR podane długości pociągów? Normalnie ISDR ma dostęp do takich danych w zakładce "Trasa pociągu", w symulatorze jest nieodwzorowana, stąd moje pytanie.
Mój rozkład jest na ukończeniu, zostały drobne poprawki blacharskie, spisanie skomunikowań. Wpisanie takich info to kilkanaście minut roboty, więc z mojej strony nie ma problemu :)

EDIT: Jeśli tak, to czy wszystkich czy tylko towarowych?

dawid plk:
Myśle że wystarczy tylko towarowych.  ;)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej