Autor Wątek: Wątek testowy  (Przeczytany 56564 razy)

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Wrocław
Wątek testowy
« dnia: 18 Sierpień 2010, 18:35:27 »
Wątek testowy.

Vedymin

  • Gość
Odp: Wątek testowy
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Październik 2010, 22:22:11 »
Witam szanownego kolegę mateau.

No więc nie wiem czy to tu, ale chciałem zgłosić pewien problem... tzn nie wiem czy to problem. Po prostu go opisze.

Otóż przez pomyłkę wysłałem EN71 do zbyszek. Lok wyleciał na tor bez druta i zatrzymał się rzecz jasna. W drodze do Testowo był właśnie 765118, więc użyłem lokomotywy tego pociągu żeby zaciągnąć EN57 spowrotem na stacje. W żaden sposób nie udaje mi się to ponieważ M62 z podpiętym EN57 stoją przed semaforem wjazdowym R. Nie jest to semafor manewrowy, a kiedy ręcznie dałem sygnał "manewr za S1/Ms1" to lok zaczyna jechać w stronę zbyszek. Nie wiem co zrobić i czy to tak powinno być.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Wątek testowy
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Październik 2010, 13:45:07 »
Skład głupieje bo ma podany wjazd do TZ. Zadzwoń do TZ z telefonogramem "zatrzymany".

mirekbrnosim

  • Gość
Odp: Wątek testowy
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Kwiecień 2011, 13:45:42 »
Wyprawiam pociąg na rozkaz szczególny "S" zezwalający na przejechanie obok semafora wyjazdowego F wskazującego sygnał stój w kierunku Ślemień na blokadę samoczynną. Pociąg jedzie do samego Ślemienia z prędkością 20km/h mimo, że semafory blokady samoczynnej wskazują na jazdę z prędkością maksymalną.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Wątek testowy
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Kwiecień 2011, 15:53:02 »
Dzięki za zgłoszenie, będzie poprawione w następnej wersji.

mirekbrnosim

  • Gość
Odp: Wątek testowy
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Kwiecień 2011, 18:03:08 »
Jestem tym hrabią co jeździ karetą po torach kolejowych z młotkiem rewidenta w ręku, z gwizdkiem ustawiacza i kierownika pociągu w gębie, z kajecikiem spisywacza i odprawcy pociągów. To dotyczy jednej wypowiedzi z innego wątku. Wielkie dzięki za ten symulator, wreszcie mamy coś z prawdziwego zdarzenia. Dotychczas używałem czeskich symulatorów i marzyłem o czymś bardziej rozbudowanym
od stacja "Osielec". Przez zupełny przypadek trafiłem na TW. No dla mnie super. Coś podobnego do "Żeleznice". Kiedyś po próbach ze stacją Osielec próbowałem własnych sił w Delphi i Lazarusie. Ale za diabła nie mogłem znaleźć jakiś informacji o ruchu punktu po wyznaczonej linii itd. Moje książki to wszystko na temat aplikacji typu magazyn fakturowanie jakieś obliczenia malowanie itd. itd.

No ale mam TW i nocki zarwane. Mam ciekawą sytuację. Nie wiem czy tak jest prawidłowo bo jestem hrabia ( maszynista ).
Około godz. 15.40 przyjmuję z TZ poc. TKMS 892 na tor 4 nie mogę utwierdzić drogi przebiegu, no więc utwierdzam drogę tarczami manewrowymi i wyświetlam Sz na sem R. Pociąg wjeżdża na tor 4 ( jak później doszedłem w przebiegu jest wykolejnica Wk1, która była otwarta  i jak ją zamknąłem to dało się utwierdzić drogę przebiegu no ale moja autoryzacja jest świeża ). Powstała sytuacja, że
TZ się zatkało. Nie da się odblokować KoR. Nie da się wyprawić pociągu w normalny sposób z TW do TZ a TZ nie wyprawia pociągów
wcale. Sprawę rozwiązuje i przywraca do normy telefoniczne zapowiadanie pociągów. Wyprawiam poc 38101 z TW do TZ na Sz zgłaszając wcześniej dojście 892. TZ przyjmuje 38101 i wysyła 66928, który odblokowuje mi KoR - zaświeca się kontrolka biała, która wcześniej była zgaszona. Czy taka sytuacja jest prawidłowa, że jak pociąg wjeżdża na Sz to nie ma możliwości odblokowania KoR,
albo może trzeba jakieś plomby pozrywać ??? Nie mam takiej wiedzy. Przesyłam dwa pliki z zapisem do wglądu.

Offline igor

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 24
  • dyżurny ruchu
    • Zobacz profil
  • Skąd: ISE Warszawa Odolany
Odp: Wątek testowy
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Kwiecień 2011, 18:46:56 »
Jak najbardziej prawidłowa. Przed podaniem eszeta musisz "doblokować" czyli: (za instrukcją napisaną przez Pawła)

Prawidłowa praca blokady uzależniona jest od działania semaforów wjazdowych i wyjazdowych. Na wypadek usterki uniemożliwiającej ich obsługę i konieczności jazdy na sygnał zastępczy lub rozkaz pisemny przewidziana jest awaryjna obsługa blokady wyciąganymi przyciskami dPo i dKo z licznikami. Przycisk dPo, obsługiwany przed wyprawieniem pociągu, powoduje zadziałanie przeciwwtórności liniowej i umożliwia zablokowanie bloku Po bez wyświetlania sygnału na semaforze wyjazdowym. Przycisk dKo, obsługiwany przed wjazdem pociągu na sygnał zastępczy lub rozkaz pisemny, zastępuje podanie semafora wjazdowego umożliwiając prawidłowe zwolnienie blokady.

mirekbrnosim

  • Gość
Odp: Wątek testowy
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Kwiecień 2011, 20:41:15 »
Czytałem instrukcje Pawła tylko w praktyce nie wiedziałem jak to stosować. Działa jak należy. Dzięki za pomoc.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Wątek testowy
« Odpowiedź #8 dnia: 18 Kwiecień 2011, 10:59:57 »
Kiedyś po próbach ze stacją Osielec próbowałem własnych sił w Delphi i Lazarusie. Ale za diabła nie mogłem znaleźć jakiś informacji o ruchu punktu po wyznaczonej linii itd. Moje książki to wszystko na temat aplikacji typu magazyn fakturowanie jakieś obliczenia malowanie itd. itd.

Sprawa jest dosyć prosta. Model układu torowego składa się z listy krzywych Beziera. Każda oś taboru jest przypisana do którejś krzywej (położenie określone jest numerem krzywej i współrzędną z zakresu 0..1), i jeżeli skład znajduje się w ruchu, współrzędna na krzywej jest zmieniana o wartość zależną od prędkości składu, długości krzywej i wielkości kroku czasowego. Jeżeli współrzędna wyjdzie poza zakres 0..1, szukany jest przylegający odcinek, oś zostaje nań przenoszona i przesuwana jest dalej. To tak w dużym skrócie. Problemy zaczynają się, gdy te składy mają zacząć same jeździć poprawnie interpretując znalezione sygnały, wskaźniki, otrzymane polecenia, rozkazy itd. Temat AI to niekończąca się opowieść - cały czas coś tu poprawiam. Do tego książek raczej nie znajdziesz ;)

mirekbrnosim

  • Gość
Odp: Wątek testowy
« Odpowiedź #9 dnia: 19 Kwiecień 2011, 00:12:05 »
Mutikom, Gordikon, Brnosin, Staničář, to symulatory, które poznałem na wylot. Brnosim to już chyba koniec projektu tam się nic nie zmienia, Staničář- projekt fajny do momentu wejścia na platformę Net.Framework masakra dla komputerów. Osielec symulator - nie mogłem się pogodzić z faktem, tak myślałem, że to się nie będzie z tym nic dziać. A projekt był super. Znalazłem http://vrw.webz.cz/
Zeleznice to było coś podobnego połączenie symulatora nastawni i bahn. Ale waliło się przy budowaniu torowiska. Wersja 0.7 to
u mnie nie chce chodzić w normalny sposób. Moje próby to kostki. Generowanie bitmap, zrobiłem grafikę kostek dopasowanych do pulpitów czeskich nastawni typu np. Liberec. Czesi jak widzę chyba "kostki" podłapali, chciałem z nimi coś pokombinować. No bo u nas
królował kolejarz-no mnie to nie ruszało. Powstały jakieś pierwsze próby z animacją pulpitu no to nawet chodziło ale co dalej jak to
połączyć z jakąś bazą pociągów wyświetlaniem ruchem no nie bardzo wiedziałem jak to ugryźć. Moje aplikacje w Delphi to głownie obsługa baz danych, wypełnianie formularzy, filtrowanie danych itp.ale ruch, przemieszczanie w czasie nic do łba nie wchodziło, żaden
pomysł, no chyba jestem mało twórczy i za mało wiedzący. Pokazywałem doświadczonym programistom ale też za bardzo nie wiedzieli
jak zrobić taki symulator. No i tak to wszystko umarło. A potem przeniosłem się na grunt TRAINZA gdzie zmarnowałem 3 lata wolnego
czasu nad tym badziewiem. Powracając do tematu to testuje ISDR i generalnie pracuje bardzo dobrze jak się wie jak to prawidłowo
obsługiwać. Ja przerobiłem sobie składy na pojedyncze wagony np.Zas [vm=100],3,0,  Eanos [vm=100],3,0,  Bdn [vm=160],5,0,
Sgs [vm=100],4,0, itd. Pociąg wygląda bardziej realnie no i pięknie da się nimi manewrować. Animacja manewrów jest jak dla mnie idealna, rzuty, dowolność łączenia wagonów tego nie ma nigdzie w innych symulatorach. Po zapisie symulacji zmieniłem sobie skład
pociągu który ma przyjechać za dwie godziny i taki przyjechał po wczytaniu zapisanego stanu symulacji. W innych symulacjach to
by się od razu wywaliło. Jak dla mnie to jest to o czym marzyłem. Tu się nie można nudzić. To wciąga jak marycha. Raz mi się zdarzył korek na 2 pod Ślemieniem na sbl, ale z mojej winy. Jeżeli prawidłowo komunikuje się z symulatorem to wszystko jak na razie pracuje
bardzo dobrze. Wyprawiłem sieciowy po 2 w kierunku Ślemienia i jechał mi 20 km/h. Aby nie opóźnić następnych pociągów
przestawiłem blokadę samoczynną po 1 w kierunku Ślemienia i wszystko dobrze działa. Wcześniej zamknąłem 2 sieciowy wyprawiłem
do kilometra z czasem powrotu (wrócił o czasie) a po 1 ruch dwukierunkowy - wszystko działa. Tak trzymać. Dzięki jeszcze raz za
rozwinięcie tego projektu i udostępnienie go za darmo a zdaje sobie sprawę jak to ciężka robota. Jak by trzeba było w czymś
pomóc to służę swoim wolnym czasem.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Wątek testowy
« Odpowiedź #10 dnia: 19 Kwiecień 2011, 10:46:37 »
Brnosim to już chyba koniec projektu tam się nic nie zmienia,

Brno sim obejmuje duży odcinek i byłby fajniejszy, gdyby dodali kilka rzeczy, a nie ma tam ani komunikacji radiowej itp itd. No i jedyne co jest w Pawła symku, a nie ma o dziwo w innych to podgląd terenu. Jeszcze jest RWS Jedlova, może miałeś kontakt z tym. Grafika i detale na "nieciekawym" poziomie, ale klimat jest. Jeszcze z symulatorów jest seria Stellwerks Simulator i jest to całkiem udany projekt wg mnie (ciekawe urządzenia). Ale to chyba już osobny temat....

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Wątek testowy
« Odpowiedź #11 dnia: 19 Kwiecień 2011, 12:59:05 »
Osielec symulator - nie mogłem się pogodzić z faktem, tak myślałem, że to się nie będzie z tym nic dziać. A projekt był super.

Z tym się już nie dało nic zrobić, kod był tak pokopany że zmiana czegokolwiek powodowała dziwne błędy typu wędrowanie przycisków po pulpicie. Zebrane doświadczenia uwzględniłem przy pisaniu od zera ISDR, gdzie podstawowe rzeczy są rozmieszczone w osobnych unitach i wszystko działa całkiem sprawnie.

Ja przerobiłem sobie składy na pojedyncze wagony np.Zas [vm=100],3,0,  Eanos [vm=100],3,0,  Bdn [vm=160],5,0,
Sgs [vm=100],4,0, itd. Pociąg wygląda bardziej realnie no i pięknie da się nimi manewrować.

Jeżeli chodzi o składy to drobnym problemem jest format pociągu, operujący dla uproszczenia na "osiach obliczeniowych", które są zawsze odległe od siebie o 5m. Ogranicza to możliwości odwzorowania wagonów o dowolnej długości i powoduje konieczność robienia np. wagonów 4-osiowych o długości ok. 15m jako 3-osiowe, choć w zasadzie liczba osi i tak nigdzie nie jest widoczna. W dalszej perspektywie uniemożliwia to ewentualne przeniesienie podglądu terenu do trójwymiaru (modele wagonów), dlatego zastanawiam się nad zmianą formatu składów, ale z pewnością nie nastąpi to prędko.

Po zapisie symulacji zmieniłem sobie skład
pociągu który ma przyjechać za dwie godziny i taki przyjechał po wczytaniu zapisanego stanu symulacji. W innych symulacjach to
by się od razu wywaliło.

Myślę że to akurat przypadek że się nic nie posypało i zadziałało jak należy, dodanie lub usunięcie pociągu już by raczej nie przeszło. Gdybyś zmienił zbyt późno (kilkanaście-kilkadziesiąt minut przed wyprawieniem) to już by nie zaskoczył.

Jeszcze jest RWS Jedlova, może miałeś kontakt z tym. Grafika i detale na "nieciekawym" poziomie, ale klimat jest. Jeszcze z symulatorów jest seria Stellwerks Simulator i jest to całkiem udany projekt wg mnie (ciekawe urządzenia). Ale to chyba już osobny temat....

Siedziałem trochę przy Jedlovej, chyba jedyny projekt odwzorowujący urządzenia mechaniczne, niestety i na starej i na demo nowej wersji zabawa po paru godzinach kończyła się błędem.

Dyskusje o innych symulatorach mile widziane (faktycznie najlepiej w osobnym temacie), nie będę tu robił monopolu jak na eu07, gdzie założony przeze mnie wątek o ZUSI wyleciał na "bocznicę" ;)

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Wątek testowy
« Odpowiedź #12 dnia: 19 Kwiecień 2011, 20:28:10 »
W takim razie Paweł, może pozwolisz na założenie działu na forum o "konkurencji" ;)?

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Wątek testowy
« Odpowiedź #13 dnia: 19 Kwiecień 2011, 20:38:48 »
W zupełności wystarczy dział "Inne".

mirekbrnosim

  • Gość
Odp: Wątek testowy
« Odpowiedź #14 dnia: 20 Kwiecień 2011, 20:38:27 »
Jeżeli chodzi o wagony to moim zdaniem dałbym sobie spokój z 3d, co najwyżej je pokolorować i to wystarczy. Te 5m zastosowałem, np. wagon
osobowy to niecałe 25m, platforma około 20m itd. Więc w zupełności wystarczy do odwzorowania składu pociągu. To symulator pulpitu nastawczego. Pociągi są fajnym dodatkiem i pozwalają na zilustrowanie aktualnej sytuacji na pulpicie. Mnie to satysfakcjonuje. W pociągi można
pobawić się Bahn od Johana. Natomiast moim zdaniem cała inwencja twórcza powinna iść w kierunku "kostek" tzn. aby kostki by nie tylko
elementami graficznymi ale i układami przede wszystkim elektrycznymi, aby w przyszłości można było łatwiej budować nowe pulpity. Jeżeli chodzi
o inne symulacje to zapytajcie których nie używałem, chyba nie ma takich na necie. Ale to nie na ten dział. Tu mamy mówić o testowaniu, więc
kończę i do roboty do testowania.