Forum Główne > ISDR - Tematy ogólne
Wątek testowy
mirekbrnosim:
Jestem tym hrabią co jeździ karetą po torach kolejowych z młotkiem rewidenta w ręku, z gwizdkiem ustawiacza i kierownika pociągu w gębie, z kajecikiem spisywacza i odprawcy pociągów. To dotyczy jednej wypowiedzi z innego wątku. Wielkie dzięki za ten symulator, wreszcie mamy coś z prawdziwego zdarzenia. Dotychczas używałem czeskich symulatorów i marzyłem o czymś bardziej rozbudowanym
od stacja "Osielec". Przez zupełny przypadek trafiłem na TW. No dla mnie super. Coś podobnego do "Żeleznice". Kiedyś po próbach ze stacją Osielec próbowałem własnych sił w Delphi i Lazarusie. Ale za diabła nie mogłem znaleźć jakiś informacji o ruchu punktu po wyznaczonej linii itd. Moje książki to wszystko na temat aplikacji typu magazyn fakturowanie jakieś obliczenia malowanie itd. itd.
No ale mam TW i nocki zarwane. Mam ciekawą sytuację. Nie wiem czy tak jest prawidłowo bo jestem hrabia ( maszynista ).
Około godz. 15.40 przyjmuję z TZ poc. TKMS 892 na tor 4 nie mogę utwierdzić drogi przebiegu, no więc utwierdzam drogę tarczami manewrowymi i wyświetlam Sz na sem R. Pociąg wjeżdża na tor 4 ( jak później doszedłem w przebiegu jest wykolejnica Wk1, która była otwarta i jak ją zamknąłem to dało się utwierdzić drogę przebiegu no ale moja autoryzacja jest świeża ). Powstała sytuacja, że
TZ się zatkało. Nie da się odblokować KoR. Nie da się wyprawić pociągu w normalny sposób z TW do TZ a TZ nie wyprawia pociągów
wcale. Sprawę rozwiązuje i przywraca do normy telefoniczne zapowiadanie pociągów. Wyprawiam poc 38101 z TW do TZ na Sz zgłaszając wcześniej dojście 892. TZ przyjmuje 38101 i wysyła 66928, który odblokowuje mi KoR - zaświeca się kontrolka biała, która wcześniej była zgaszona. Czy taka sytuacja jest prawidłowa, że jak pociąg wjeżdża na Sz to nie ma możliwości odblokowania KoR,
albo może trzeba jakieś plomby pozrywać ??? Nie mam takiej wiedzy. Przesyłam dwa pliki z zapisem do wglądu.
igor:
Jak najbardziej prawidłowa. Przed podaniem eszeta musisz "doblokować" czyli: (za instrukcją napisaną przez Pawła)
Prawidłowa praca blokady uzależniona jest od działania semaforów wjazdowych i wyjazdowych. Na wypadek usterki uniemożliwiającej ich obsługę i konieczności jazdy na sygnał zastępczy lub rozkaz pisemny przewidziana jest awaryjna obsługa blokady wyciąganymi przyciskami dPo i dKo z licznikami. Przycisk dPo, obsługiwany przed wyprawieniem pociągu, powoduje zadziałanie przeciwwtórności liniowej i umożliwia zablokowanie bloku Po bez wyświetlania sygnału na semaforze wyjazdowym. Przycisk dKo, obsługiwany przed wjazdem pociągu na sygnał zastępczy lub rozkaz pisemny, zastępuje podanie semafora wjazdowego umożliwiając prawidłowe zwolnienie blokady.
mirekbrnosim:
Czytałem instrukcje Pawła tylko w praktyce nie wiedziałem jak to stosować. Działa jak należy. Dzięki za pomoc.
Paweł:
--- Cytat: mirekbrnosim w 17 Kwiecień 2011, 18:03:08 ---Kiedyś po próbach ze stacją Osielec próbowałem własnych sił w Delphi i Lazarusie. Ale za diabła nie mogłem znaleźć jakiś informacji o ruchu punktu po wyznaczonej linii itd. Moje książki to wszystko na temat aplikacji typu magazyn fakturowanie jakieś obliczenia malowanie itd. itd.
--- Koniec cytatu ---
Sprawa jest dosyć prosta. Model układu torowego składa się z listy krzywych Beziera. Każda oś taboru jest przypisana do którejś krzywej (położenie określone jest numerem krzywej i współrzędną z zakresu 0..1), i jeżeli skład znajduje się w ruchu, współrzędna na krzywej jest zmieniana o wartość zależną od prędkości składu, długości krzywej i wielkości kroku czasowego. Jeżeli współrzędna wyjdzie poza zakres 0..1, szukany jest przylegający odcinek, oś zostaje nań przenoszona i przesuwana jest dalej. To tak w dużym skrócie. Problemy zaczynają się, gdy te składy mają zacząć same jeździć poprawnie interpretując znalezione sygnały, wskaźniki, otrzymane polecenia, rozkazy itd. Temat AI to niekończąca się opowieść - cały czas coś tu poprawiam. Do tego książek raczej nie znajdziesz ;)
mirekbrnosim:
Mutikom, Gordikon, Brnosin, Staničář, to symulatory, które poznałem na wylot. Brnosim to już chyba koniec projektu tam się nic nie zmienia, Staničář- projekt fajny do momentu wejścia na platformę Net.Framework masakra dla komputerów. Osielec symulator - nie mogłem się pogodzić z faktem, tak myślałem, że to się nie będzie z tym nic dziać. A projekt był super. Znalazłem http://vrw.webz.cz/
Zeleznice to było coś podobnego połączenie symulatora nastawni i bahn. Ale waliło się przy budowaniu torowiska. Wersja 0.7 to
u mnie nie chce chodzić w normalny sposób. Moje próby to kostki. Generowanie bitmap, zrobiłem grafikę kostek dopasowanych do pulpitów czeskich nastawni typu np. Liberec. Czesi jak widzę chyba "kostki" podłapali, chciałem z nimi coś pokombinować. No bo u nas
królował kolejarz-no mnie to nie ruszało. Powstały jakieś pierwsze próby z animacją pulpitu no to nawet chodziło ale co dalej jak to
połączyć z jakąś bazą pociągów wyświetlaniem ruchem no nie bardzo wiedziałem jak to ugryźć. Moje aplikacje w Delphi to głownie obsługa baz danych, wypełnianie formularzy, filtrowanie danych itp.ale ruch, przemieszczanie w czasie nic do łba nie wchodziło, żaden
pomysł, no chyba jestem mało twórczy i za mało wiedzący. Pokazywałem doświadczonym programistom ale też za bardzo nie wiedzieli
jak zrobić taki symulator. No i tak to wszystko umarło. A potem przeniosłem się na grunt TRAINZA gdzie zmarnowałem 3 lata wolnego
czasu nad tym badziewiem. Powracając do tematu to testuje ISDR i generalnie pracuje bardzo dobrze jak się wie jak to prawidłowo
obsługiwać. Ja przerobiłem sobie składy na pojedyncze wagony np.Zas [vm=100],3,0, Eanos [vm=100],3,0, Bdn [vm=160],5,0,
Sgs [vm=100],4,0, itd. Pociąg wygląda bardziej realnie no i pięknie da się nimi manewrować. Animacja manewrów jest jak dla mnie idealna, rzuty, dowolność łączenia wagonów tego nie ma nigdzie w innych symulatorach. Po zapisie symulacji zmieniłem sobie skład
pociągu który ma przyjechać za dwie godziny i taki przyjechał po wczytaniu zapisanego stanu symulacji. W innych symulacjach to
by się od razu wywaliło. Jak dla mnie to jest to o czym marzyłem. Tu się nie można nudzić. To wciąga jak marycha. Raz mi się zdarzył korek na 2 pod Ślemieniem na sbl, ale z mojej winy. Jeżeli prawidłowo komunikuje się z symulatorem to wszystko jak na razie pracuje
bardzo dobrze. Wyprawiłem sieciowy po 2 w kierunku Ślemienia i jechał mi 20 km/h. Aby nie opóźnić następnych pociągów
przestawiłem blokadę samoczynną po 1 w kierunku Ślemienia i wszystko dobrze działa. Wcześniej zamknąłem 2 sieciowy wyprawiłem
do kilometra z czasem powrotu (wrócił o czasie) a po 1 ruch dwukierunkowy - wszystko działa. Tak trzymać. Dzięki jeszcze raz za
rozwinięcie tego projektu i udostępnienie go za darmo a zdaje sobie sprawę jak to ciężka robota. Jak by trzeba było w czymś
pomóc to służę swoim wolnym czasem.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej