Autor Wątek: Lisków - Dyskusja (archiwalne)  (Przeczytany 1121041 razy)

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Lisków (Testowo Fabryczne)
« Odpowiedź #120 dnia: 05 Grudzień 2012, 14:24:30 »
Bo EAP, czy bo Tęcza?

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 447
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Lisków (Testowo Fabryczne)
« Odpowiedź #121 dnia: 05 Grudzień 2012, 16:20:31 »
Na Eap czasami występuje uzależnienie semafora wjazdowego od stanu blokady.
Sz na Tm

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Lisków (Testowo Fabryczne)
« Odpowiedź #122 dnia: 05 Grudzień 2012, 16:36:59 »
W sumie faktycznie. Jest zablokowanie semafora. Chociaż nie wiem po co...

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Lisków (Testowo Fabryczne)
« Odpowiedź #123 dnia: 05 Grudzień 2012, 23:06:26 »
Na Eap czasami występuje uzależnienie semafora wjazdowego od stanu blokady.
Jak dla mnie to zawsze no ale moze masz lepsze informacje <lol>.

Offline brian-82

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 50
    • Zobacz profil
  • Skąd: Wrocław
Odp: Lisków (Testowo Fabryczne)
« Odpowiedź #124 dnia: 06 Grudzień 2012, 08:36:21 »
Na Eap czasami występuje uzależnienie semafora wjazdowego od stanu blokady.
Jak dla mnie to zawsze no ale moze masz lepsze informacje <lol>.

A możesz napisać coś więcej? Tzn. jakie przekaźniki biorą w tym udział. Po co się to w ogóle robi? Przeglądałem albumy schematów i ni grzyba nie znalazłem fragmentu za to odpowiedzialnego (nie licząc posterunku odstępowego - nie przejrzałem go).
Nothing so smart was ever so simple.

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Lisków (Testowo Fabryczne)
« Odpowiedź #125 dnia: 06 Grudzień 2012, 15:17:07 »
Na eboli jest coś takiego, że jeżeli przyjmę na "eszeta" i nie oddam końcowego (bo zapomne o dko, czy z innego powodu), to przy następnej sztuce nie podam już wjazdowego.

Muszę jechać znowu na "eszeta".
Taka sama sytuacja jest odwrotnie. Jeżeli sąsiad do mnie jedzie na zastępczy i nie zablokuje EAP przez dPo, a ja wjazde na zezwalający, to następnemu już zezwalającego nie podam. Dlaczego? Nie wiem... Trochę nieprzydatna zależność...

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Lisków (Testowo Fabryczne)
« Odpowiedź #126 dnia: 06 Grudzień 2012, 15:26:34 »
Na Eap czasami występuje uzależnienie semafora wjazdowego od stanu blokady.
Jak dla mnie to zawsze no ale moze masz lepsze informacje <lol>.

Nie, nie jest zawsze uzależnione. Może masz tak u siebie, ale znam posterunki, gdzie tego nie ma.
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline kenia225

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
  • Skąd: szczecin
Odp: Lisków (Testowo Fabryczne)
« Odpowiedź #127 dnia: 06 Grudzień 2012, 16:34:08 »
Kiedy Będzie ISDR Lisków

Offline Pr1

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 329
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pr
Odp: Lisków (Testowo Fabryczne)
« Odpowiedź #128 dnia: 06 Grudzień 2012, 17:35:18 »
Już jest (zależy która wersja)  ;)
Info na temat wydania nowej wersji zamieszczona jest w odpowiedzi #111 w tym temacie (dnie strony stronę wcześniej).

------------------------

Czy Lisków Rynek to p.o?
Jest tam takie coś jak w Wieliczce Park: http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/images/c/c2/Wieliczka_Park.png
« Ostatnia zmiana: 07 Grudzień 2012, 12:49:39 wysłana przez Pr1 »

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1021
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Lisków (Testowo Fabryczne)
« Odpowiedź #129 dnia: 09 Grudzień 2012, 15:28:16 »
A możesz napisać coś więcej? Tzn. jakie przekaźniki biorą w tym udział. Po co się to w ogóle robi? Przeglądałem albumy schematów i ni grzyba nie znalazłem fragmentu za to odpowiedzialnego (nie licząc posterunku odstępowego - nie przejrzałem go).

O ile mi wiadomo zależność może być przez przekaźnik W (semafor jest zamknięty przez układ zastawki nad Ko - wygaszanie semafora jest zrealizowane poprzez zastawkę, aby blokada mogła stwierdzić zajęcie odcinka za semaforem podczas wyświetlania sygnału zezwalającego), i tak to zostało zrobione w symulatorze. Nie udało mi się jednak znaleźć informacji czy tak jest w każdym przypadku i jak inaczej może być rozwiązana współpraca zastawki z semaforem wjazdowym.

Co do Eap, dziwne że brak użycia dPo powoduje problemy, blokada włączona i niezablokowana (strzałka biała) powinna dać się zwolnić tak samo jak normalnie. Ale zdarzają się różne ciekawostki, u mnie na jednym posterunku była podobno zależność Eap od położeń zwrotnic, szczegółów nie znam...

Offline brian-82

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 50
    • Zobacz profil
  • Skąd: Wrocław
Odp: Lisków (Testowo Fabryczne)
« Odpowiedź #130 dnia: 10 Grudzień 2012, 08:23:35 »
A możesz napisać coś więcej? Tzn. jakie przekaźniki biorą w tym udział. Po co się to w ogóle robi? Przeglądałem albumy schematów i ni grzyba nie znalazłem fragmentu za to odpowiedzialnego (nie licząc posterunku odstępowego - nie przejrzałem go).

O ile mi wiadomo zależność może być przez przekaźnik W (semafor jest zamknięty przez układ zastawki nad Ko - wygaszanie semafora jest zrealizowane poprzez zastawkę, aby blokada mogła stwierdzić zajęcie odcinka za semaforem podczas wyświetlania sygnału zezwalającego), i tak to zostało zrobione w symulatorze. Nie udało mi się jednak znaleźć informacji czy tak jest w każdym przypadku i jak inaczej może być rozwiązana współpraca zastawki z semaforem wjazdowym.

Momencik. OK, moja wina. Nie przeczytałem dokładnie o co chodziło PrC31. Myślałem, że wyprawił pociąg a później podał wjazd do siebie...
O uzależnieniu przez "W" pamiętam (musi być "W", bo żeby się wzbudził "W" musi być podany wjazd i blokada przygotowana na przyjęcie składu, "goły" zestyk przekaźnika torowego mógłby spowodować, że przekaźnik sygnałowy odwzbudzi się zanim "W" się wzbudzi i zastawka nigdy się nie włączy, albo będzie się włączać przy losowo wybranym wjeździe).
A z tym dPo to mógłbyś rozwinąć myśl?
Nothing so smart was ever so simple.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1021
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Lisków (Testowo Fabryczne)
« Odpowiedź #131 dnia: 10 Grudzień 2012, 12:30:58 »
Ktoś mi mówił że Eap można normalnie zwolnić po wjeździe pociągu bez zablokowania po wyjeździe z drugiej strony (wyjazd bez sygnału i bez użycia dPo). Teraz jednak patrzę w obwody i wychodzi mi na to, że zastawka się powinna zwolnić, ale użycie przycisku Ko będzie nieskuteczne z powodu przerwania obwodu Zwbl przez zestyk wzbudzonego przekaźnika Lzs - uda się dopiero po użyciu dPo na drugiej stacji. Ale trzeba by to zweryfikować.

Znalazłem ponadto schematy uzależnienia w obwodach semaforów wjazdowych. Rzeczywiście w obwód sygnałowy włączony jest zestyk przekaźnika W - czyli nie da rady podać wjazdu przy zwolnionej zastawce - jednak zestyki JT według albumu włączone są normalnie.

Offline brian-82

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 50
    • Zobacz profil
  • Skąd: Wrocław
Odp: Lisków (Testowo Fabryczne)
« Odpowiedź #132 dnia: 11 Grudzień 2012, 08:37:31 »
Znalazłem ponadto schematy uzależnienia w obwodach semaforów wjazdowych. Rzeczywiście w obwód sygnałowy włączony jest zestyk przekaźnika W - czyli nie da rady podać wjazdu przy zwolnionej zastawce - jednak zestyki JT według albumu włączone są normalnie.
Jeśli mówisz o schematach z pewnego repozytorium  ;) to je widziałem. Pytanie czy to są najnowsze obowiązujące. Czy np. nie było jakichś późniejszych zaleceń zmieniających zalecany układ połączeniowy. Zresztą na dawnej pewnego automatyka było coś na ten temat. Podobnie jak o użyciu zespołu ZPG 20103 do zwalniania Eap.
Wydaje się, że Jt powinien być włączony w obwód sygnałowy, ale powinien też być bocznikowany przez przekaźnik sygnałowy, nie powinno to być niebezpieczne (W działa jako powtarzacz Jt), a przy okazji i tak się zależność sprawdzi. Sam W mógłby wystarczyć, ale byłoby chyba ryzyko wcześniejszego "mrugnięcia" świateł.
Wróć. Nie wystarczy sam W. Bo się niepotrzebnie przebieg utwierdzi.
« Ostatnia zmiana: 11 Grudzień 2012, 08:57:03 wysłana przez brian-82 »
Nothing so smart was ever so simple.

m4tek

  • Gość
Odp: Lisków (Testowo Fabryczne)
« Odpowiedź #133 dnia: 02 Luty 2013, 22:04:09 »
Na początku chciałbym przywitać brać kolejową i przesłać wyrazy uznania dla autorów ISDR, który dostarcza mi godziny wspaniałej rozrywki.

Do napisania tego postu skłoniła mnie patowa sytuacja, z której nie potrafię wybrnąć.

Jak doprowadziłem do problemu:

a) Z Liskowa do Wilamowic wysłałem skład A podając numer innego (B, który miał wyjechać jako następny)
b) Wilanowice dały zgodę dla B
c) Ustawiłem blokadę
d) Wypuściłem skład A
e) Skład A przejechał, blokada się zwolniła
f) Zapytałem Wilamowice o zgodę na wypuszczenie składu C (B czekał, bo miał niższy priorytet)
g) Wilamowice dały zgodę dla C
h) Ustawiłem blokadę
i) Wypuściłem skład C
j) Skład C dojechał do odstępowego
k) C stoi w Tęczy, bo tam nie podają Sr2

Sprawdziłem w "debugu" co się dzieje i tam dla Tęczy na szycie listy widnieje B, który oczywiście nie zostanie potwierdzony przez Wilamowice, bo tam nawet nie odjechał.

Co począć, aby zachęcić p. Nowaka z Tęczy, aby dał przejazd dla składu C?

Próbowałem już:
1) Poinformować o zatrzymaniu B
2) Wycofać C, zmienić mu numer na B i wyprawić na Sz-ta do Tęczy
3) Wprowadzić zapowiadanie telefoniczne i dalej coś mieszać

No to jeszcze kolejna metoda, co też nie zadziałała:
4) Ustawiłem ruch po lewym i tak wysłałem B do Wilamowic. B dojechał, Wilamowice zgłosiły przyjazd, ale Tęcza zamiast "zdjąć B z listy" dodała go po raz drugi i dalej nic....

Zdaję sobie sprawę, że to nie jest błąd programu, tylko mój własny, ale może da się to jakoś obejść?

Pozdrawiam serdecznie
Mateusz

« Ostatnia zmiana: 02 Luty 2013, 22:24:56 wysłana przez m4tek »

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Lisków (Testowo Fabryczne)
« Odpowiedź #134 dnia: 02 Luty 2013, 23:42:39 »
Podst Tęcza jest wrażliwy. Po co pytasz o zgodę, wystarczy włączyć blokadę, i podać co odjechało.

A Tęcza nie poda Sr2 bo tam nie ma semaforów kształtowych  ;) Podyktuj mu rozkaz zna pominięcie sema na odst to pojedzie dalej  8)
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.