Forum Główne > Lisków (stara wersja symulatora)
Lisków - Dyskusja (archiwalne)
brian-82:
--- Cytat: Paweł w 09 Grudzień 2012, 15:28:16 ---
--- Cytat: brian-82 w 06 Grudzień 2012, 08:36:21 ---A możesz napisać coś więcej? Tzn. jakie przekaźniki biorą w tym udział. Po co się to w ogóle robi? Przeglądałem albumy schematów i ni grzyba nie znalazłem fragmentu za to odpowiedzialnego (nie licząc posterunku odstępowego - nie przejrzałem go).
--- Koniec cytatu ---
O ile mi wiadomo zależność może być przez przekaźnik W (semafor jest zamknięty przez układ zastawki nad Ko - wygaszanie semafora jest zrealizowane poprzez zastawkę, aby blokada mogła stwierdzić zajęcie odcinka za semaforem podczas wyświetlania sygnału zezwalającego), i tak to zostało zrobione w symulatorze. Nie udało mi się jednak znaleźć informacji czy tak jest w każdym przypadku i jak inaczej może być rozwiązana współpraca zastawki z semaforem wjazdowym.
--- Koniec cytatu ---
Momencik. OK, moja wina. Nie przeczytałem dokładnie o co chodziło PrC31. Myślałem, że wyprawił pociąg a później podał wjazd do siebie...
O uzależnieniu przez "W" pamiętam (musi być "W", bo żeby się wzbudził "W" musi być podany wjazd i blokada przygotowana na przyjęcie składu, "goły" zestyk przekaźnika torowego mógłby spowodować, że przekaźnik sygnałowy odwzbudzi się zanim "W" się wzbudzi i zastawka nigdy się nie włączy, albo będzie się włączać przy losowo wybranym wjeździe).
A z tym dPo to mógłbyś rozwinąć myśl?
Paweł:
Ktoś mi mówił że Eap można normalnie zwolnić po wjeździe pociągu bez zablokowania po wyjeździe z drugiej strony (wyjazd bez sygnału i bez użycia dPo). Teraz jednak patrzę w obwody i wychodzi mi na to, że zastawka się powinna zwolnić, ale użycie przycisku Ko będzie nieskuteczne z powodu przerwania obwodu Zwbl przez zestyk wzbudzonego przekaźnika Lzs - uda się dopiero po użyciu dPo na drugiej stacji. Ale trzeba by to zweryfikować.
Znalazłem ponadto schematy uzależnienia w obwodach semaforów wjazdowych. Rzeczywiście w obwód sygnałowy włączony jest zestyk przekaźnika W - czyli nie da rady podać wjazdu przy zwolnionej zastawce - jednak zestyki JT według albumu włączone są normalnie.
brian-82:
--- Cytat: Paweł w 10 Grudzień 2012, 12:30:58 ---Znalazłem ponadto schematy uzależnienia w obwodach semaforów wjazdowych. Rzeczywiście w obwód sygnałowy włączony jest zestyk przekaźnika W - czyli nie da rady podać wjazdu przy zwolnionej zastawce - jednak zestyki JT według albumu włączone są normalnie.
--- Koniec cytatu ---
Jeśli mówisz o schematach z pewnego repozytorium ;) to je widziałem. Pytanie czy to są najnowsze obowiązujące. Czy np. nie było jakichś późniejszych zaleceń zmieniających zalecany układ połączeniowy. Zresztą na dawnej pewnego automatyka było coś na ten temat. Podobnie jak o użyciu zespołu ZPG 20103 do zwalniania Eap.
Wydaje się, że Jt powinien być włączony w obwód sygnałowy, ale powinien też być bocznikowany przez przekaźnik sygnałowy, nie powinno to być niebezpieczne (W działa jako powtarzacz Jt), a przy okazji i tak się zależność sprawdzi. Sam W mógłby wystarczyć, ale byłoby chyba ryzyko wcześniejszego "mrugnięcia" świateł.
Wróć. Nie wystarczy sam W. Bo się niepotrzebnie przebieg utwierdzi.
m4tek:
Na początku chciałbym przywitać brać kolejową i przesłać wyrazy uznania dla autorów ISDR, który dostarcza mi godziny wspaniałej rozrywki.
Do napisania tego postu skłoniła mnie patowa sytuacja, z której nie potrafię wybrnąć.
Jak doprowadziłem do problemu:
a) Z Liskowa do Wilamowic wysłałem skład A podając numer innego (B, który miał wyjechać jako następny)
b) Wilanowice dały zgodę dla B
c) Ustawiłem blokadę
d) Wypuściłem skład A
e) Skład A przejechał, blokada się zwolniła
f) Zapytałem Wilamowice o zgodę na wypuszczenie składu C (B czekał, bo miał niższy priorytet)
g) Wilamowice dały zgodę dla C
h) Ustawiłem blokadę
i) Wypuściłem skład C
j) Skład C dojechał do odstępowego
k) C stoi w Tęczy, bo tam nie podają Sr2
Sprawdziłem w "debugu" co się dzieje i tam dla Tęczy na szycie listy widnieje B, który oczywiście nie zostanie potwierdzony przez Wilamowice, bo tam nawet nie odjechał.
Co począć, aby zachęcić p. Nowaka z Tęczy, aby dał przejazd dla składu C?
Próbowałem już:
1) Poinformować o zatrzymaniu B
2) Wycofać C, zmienić mu numer na B i wyprawić na Sz-ta do Tęczy
3) Wprowadzić zapowiadanie telefoniczne i dalej coś mieszać
No to jeszcze kolejna metoda, co też nie zadziałała:
4) Ustawiłem ruch po lewym i tak wysłałem B do Wilamowic. B dojechał, Wilamowice zgłosiły przyjazd, ale Tęcza zamiast "zdjąć B z listy" dodała go po raz drugi i dalej nic....
Zdaję sobie sprawę, że to nie jest błąd programu, tylko mój własny, ale może da się to jakoś obejść?
Pozdrawiam serdecznie
Mateusz
jageer:
Podst Tęcza jest wrażliwy. Po co pytasz o zgodę, wystarczy włączyć blokadę, i podać co odjechało.
A Tęcza nie poda Sr2 bo tam nie ma semaforów kształtowych ;) Podyktuj mu rozkaz zna pominięcie sema na odst to pojedzie dalej 8)
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej