Forum Główne > Lisków (stara wersja symulatora)

Lisków - Dyskusja (archiwalne)

<< < (157/187) > >>

melis:
Ja prowadząc manewry do posterunku SKP, nie zgłaszam manewrów na tor szlakowy i posługuję się jedynie sygnałami "do mnie" "ode mnie". Dalej za posterunek SKP nie miałem potrzeby prowadzić manewrów.
--- Cytat: Bedziol w 29 Październik 2014, 18:09:10 ---2) Po zamknięciu toru nr 2 (Z Wiliamowic do Liskowa) chcę aby dyżurny z Wiliamowic wyprawiał pociągi po torze lewym, ale dzwoniąc do niego i wybierając przycisk "Ruch dwukierunkowy" nic się nie dzieje. Nie wiem czy robię to we właściwy sposób.

--- Koniec cytatu ---
O tym wcześniej już napisał @jageer. Chcąc aby Wilamowice puszczały pociągi po torze lewym, należy zgłosić zamknięcie toru nr 2, ewentualnie zgłosić otwartość toru nr 1.

MaKu:

--- Cytat: greg86 w 29 Październik 2014, 18:25:37 ---
--- Cytat: Bedziol w 29 Październik 2014, 18:09:10 ---2) Po zamknięciu toru nr 2 (Z Wiliamowic do Liskowa) chcę aby dyżurny z Wiliamowic wyprawiał pociągi po torze lewym, ale dzwoniąc do niego i wybierając przycisk "Ruch dwukierunkowy" nic się nie dzieje. Nie wiem czy robię to we właściwy sposób.

--- Koniec cytatu ---
Wprowadzając ruch dwukierunkowy należy podać nr toru, po którym ma być on prowadzony (tak sądzę)

--- Koniec cytatu ---

Przy blokadzie dwukierunkowej (Lisków - Tęcza - Wilamowice) nie wprowadza się ruchu dwukierunkowego.
Ruch taki, wprowadza się jedynie na szlakach dwutorowych, wyposażonych w blokadę jednokierunkową, tak jak Lisków - Borek.


--- Cytat: greg86 w 29 Październik 2014, 18:25:37 ---
--- Cytat: Bedziol w 29 Październik 2014, 18:09:10 ---3) Brakuje mi możliwości wykonywania manewrów w stronę szlaku do Wiliamowic, szczególnie gdy jest duży tłok na stacji.

--- Koniec cytatu ---
Jeśli dobrze myślę (laik mimo wszystko jestem) to należy wysłać zapytanie o zgodę na manewr na tor szlakowy, a po otrzymaniu zgody, rozkaz pisemny dla pociągu z pozwoleniem na manewr za sygnał S1 do km i z powrotem. Poprawcie mnie jeśli się mylę.

--- Koniec cytatu ---

Manewry można robić. Polecenie "manewr za ..." i jedzie.

Bedziol:

--- Cytat: greg86 w 29 Październik 2014, 18:25:37 ---Te zwrotnice wchodzą w skład drogi ochronnej i ich przełożenie po podaniu wjazdu nie jest możliwe.

--- Koniec cytatu ---
Faktycznie to może wyjaśniać ich niemożność przestawienia. Sprawdziłem czy dzieje się tak z drugim torem dla przyjazdu niewłaściwego i cóż się okazało: blokuje się część zwrotnicy 27 (lewa część), natomiast prawa przekłada się bez problemów. To trochę dziwne, że w skład drogi ochronnej wchodzi tylko połowa rozjazdu, ale nie jestem specjalistą ;).

--- Cytat: melis w 29 Październik 2014, 18:48:48 ---O tym wcześniej już napisał @jageer. Chcąc aby Wilamowice puszczały pociągi po torze lewym, należy zgłosić zamknięcie toru nr 2, ewentualnie zgłosić otwartość toru nr 1.

--- Koniec cytatu ---
W takim razie co z jazdą równoległą? Byłaby bardzo użyteczna z uwagi na małą przepustowość tego szlaku. Zdarza mi się wyprawiać pociągi z Liskowa zarówno po lewym jak i po prawym torze, ale później mam przerąbane jak się okazuje, że w Wilamowicach czeka kilka pociągów (wiem marny ze mnie dyżurny ruchu :), ale to dopiero początki)

melis:

--- Cytat: Bedziol w 29 Październik 2014, 20:24:23 ---W takim razie co z jazdą równoległą? Byłaby bardzo użyteczna z uwagi na małą przepustowość tego szlaku. Zdarza mi się wyprawiać pociągi z Liskowa zarówno po lewym jak i po prawym torze, ale później mam przerąbane jak się okazuje, że w Wilamowicach czeka kilka pociągów (wiem marny ze mnie dyżurny ruchu :), ale to dopiero początki)

--- Koniec cytatu ---
Tzn? Chodzi o wypuszczanie pociągów po dwóch torach jednocześnie? Czy jeden za drugim? W tym drugim przypadku, można na Sz i rozkaz pisemny z zaznaczeniem że wjazd na częściowo tor zajęty i ograniczenie prędkości. Z tym, że w takim układzie często jest kłopot z Tęczą, która trzyma dość długo drugi pociąg, mimo otrzymania informacji, że wyjechał. Takie rzeczy nie dzieją się natomiast, w kierunku Tw i Bk - pewnie dlatego, że nie ma tam p.o - gdzie można puszczać na widoczność zupełnie spokojnie. Ps: też jestem nowicjuszem i, dopiero co się uczę, tak więc chwilowo odpuszczam rozkazy i mrugam jak mi się kocioł robi z towarami. Ale w drugiej dobie obsługi programu, jest już u mnie znacznie lepiej.

Bedziol:
Chodzi mi o puszczanie pociągów po dwóch torach jednocześnie z Wilamowic. Bo z Liskowa można to zrobić samemu.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej