Autor Wątek: Lisków - Dyskusja (archiwalne)  (Przeczytany 662531 razy)

Offline taper

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 123
    • Zobacz profil
  • Skąd: D29-26 43km
Odp: Lisków - Dyskusja (2014.07.23)
« Odpowiedź #900 dnia: 21 Marca 2015, 09:18:33 »
Przecież nikomu nie każę wysyłać smsa premium za 30 złotych. To rodzaj nauki przez zabawę, lub zdobycie następnego levelu. Grasz w inne gry, to nikt na tacy Ci nie podaje ostatniej planszy, tylko musisz dojść do tego.
Kod można umieścić na wagonach w ostatnim pociągu jako np. numer wagonu.
« Ostatnia zmiana: 21 Marca 2015, 09:20:49 wysłana przez taper »

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 754
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Lisków - Dyskusja (2014.07.23)
« Odpowiedź #901 dnia: 21 Marca 2015, 09:22:32 »
A niech się bawią. Przecież i nam się przy okazji przypomina, bo to oni więcej psuja od nas grając w symka, chyba, że sami usterkujemy. Po za tym są przez chwilę, a następnie znikają jak gtakrystian. Więc symek ich sam eliminuje

Offline taper

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 123
    • Zobacz profil
  • Skąd: D29-26 43km
Odp: Lisków - Dyskusja (2014.07.23)
« Odpowiedź #902 dnia: 21 Marca 2015, 09:27:27 »
Ja tylko dałem pomysł.

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 388
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Lisków - Dyskusja (2014.07.23)
« Odpowiedź #903 dnia: 21 Marca 2015, 09:48:20 »
Do każdego symulatora jest dołączony plik "dokumentacja.pdf",  z którym należy się dokładnie zapoznać. To właśnie tam zostały zgromadzone najpotrzebniejsze informacje, dotyczące technicznej obsługi symulatora. Trudno jednak w tym jednym dokumencie zawrzeć wszystko, co dotyczy ruchu kolejowego i jego sterowania. Tego już należy szukać w dostępnych przecież instrukcjach i przepisach kolejowych. Bo też trzeba wiedzieć, że ten symulator nie jest jedną z wielu głupkowatych gier komputerowych, do których instrukcja zawiera kilka zdań, ale profesjonalnym symulatorem nastawni kolejowej. I tak, jak w rzeczywistości, zanim dyżurny ruchu stanie samodzielnie za pulpitem sterowniczym, musi zdać tzw. autoryzację na danym posterunku ruchu. Jest to sprawdzian wiedzy o obsłudze określonych urządzeń srk, wiedzy z zakresu instrukcji Ir-1(R-1) i Ie-1(E-1), RTS oraz rozkładu jazdy na danym posterunku ruchu. Bez tego symulator jest tylko wystarczająco skomplikowaną zabawką, która nastręczy więcej kłopotów, niż przyjemności.
Paweł Piotr

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 754
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Lisków - Dyskusja (2014.07.23)
« Odpowiedź #904 dnia: 21 Marca 2015, 09:59:38 »
Ale stali gracze doskonale o tym wiedzą, natomiast zawsze będzie grupa ludzi poszukujących nowych doznań w formie nowych gier i trafią tu, zadadzą, dla nas, banalne pytania, jeszcze jeden problem ich przerośnie i tyle ich tu będziemy widzieć. Pisanie po raz n-ty, że jest dokumentacja nie wiem czy do czegoś prowadzi, podobnie jak robienie jakiś innych czynności, aby ich stąd odstraszyć. Sami odejdą, a z tych, którzy zostaną należy się cieszyć.

Offline czarek.bl

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
  • Skąd: Potęgowo/Słupsk
Odp: Lisków - Dyskusja (2014.07.23)
« Odpowiedź #905 dnia: 21 Marca 2015, 10:18:01 »
Ja nie jestem jakimś graczem poszukującym wrażeń, gram w ISDR od 3 lat, przerobiłem wszystkie posterunki Testowo, Lisków i Lisków Miasto. Ostatnio stworzyłem całkowicie od podstaw RJ dla Liskowa i wtedy zaczęły się problemy, owszem zapoznałem się z instrukcją symulatora oraz edytora RJ, pierwszy raz napotkałem taki problem z blokadą więc chciałem się tu was o to zapytać (chyba po to między innymi jest forum). Udało mi się odblokować ten blok jednak Wilanowice nie wypuszczają wcale składów do Liskowa po torze 2. 

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 754
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Lisków - Dyskusja (2014.07.23)
« Odpowiedź #906 dnia: 21 Marca 2015, 10:44:27 »
W symku masz coś takiego jak debugowanie w zakładce Narzędzia. Po otwarciu okna debugowania po lewej stronie są wypisane post. ruchu z którymi się prowadzi ruch. Zaznacz Wilamowice aby sprawdzić stan szlaku. Mimo zwolnienia blokady na szlaku może być dla programu pociąg. Niekiedy nie tylko blokiem zwalnia się szlak. Podobnie zaznacz Tęcze odst. i sprawdź stan szlaku po torze nr2.

Offline melis

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 297
    • Zobacz profil
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Lisków - Dyskusja (2014.07.23)
« Odpowiedź #907 dnia: 21 Marca 2015, 15:10:27 »
"Ostatnio stworzyłem całkowicie od podstaw RJ dla Liskowa i wtedy zaczęły się problemy". I na tym się skupmy. Możesz upublicznić swoją pracę nad RJ?

Offline czarek.bl

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
  • Skąd: Potęgowo/Słupsk
Odp: Lisków - Dyskusja (2014.07.23)
« Odpowiedź #908 dnia: 21 Marca 2015, 18:37:53 »
W załączniku znajduję się mój RJ - jest to wakacyjny rozkład jazdy dla stacji Lębork. Brak tam pliku ze stanem początkowym, bo z tym też miałem problem.

Offline marek_n0

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 46
    • Zobacz profil
  • Skąd: Wołów
Odp: Lisków - Dyskusja (2014.07.23)
« Odpowiedź #909 dnia: 21 Marca 2015, 22:16:54 »
Zauważyłem w tym rozkładzie błąd. Pociągi z Wilamowic mają na końcu cyfrę nieparzystą a z Testowa parzystą. Pociągi kursujące według IRJ z Testowa lub z Wilamowic mają raz parzystą a raz nieparzystą.

Offline DamDam

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 128
    • Zobacz profil
Odp: Lisków - Dyskusja (2014.07.23)
« Odpowiedź #910 dnia: 22 Marca 2015, 08:45:27 »
Wszystkie pasażerskie zatrzymują się na p. o. Autorzy stwierdzili "Jeśli zatrzymują się w Testowie, to nie ma sensu, by zatrzymywali się w Liskowie". Więc EIE, MPE zniknęły z "mapy" postojów na tej stacji, na wieki...
Dziwniejsze jest to, że 38209 zatrzymał się tylko na Tęczy. :o
« Ostatnia zmiana: 22 Marca 2015, 08:48:38 wysłana przez DamDam »

Offline melis

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 297
    • Zobacz profil
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Lisków - Dyskusja (2014.07.23)
« Odpowiedź #911 dnia: 22 Marca 2015, 09:57:00 »
@czarek.bl brak stwierdzenia przez SKP wjazdu pociągu, jest wynikiem - tak mi się wydaje - nie prawidłowo określonego semafora wjazdowego. U mnie było podobnie. Sem wjazdu zmieniłem na S13a i, SKP zadziałało.

Offline DamDam

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 128
    • Zobacz profil
Odp: Lisków - Dyskusja (2014.07.23)
« Odpowiedź #912 dnia: 22 Marca 2015, 21:57:25 »
Pole "semafor wjazdowy" określa jaki sygnał zostanie podany przez posterunek przyjmujący pociąg podczas jego wjazdu. I nie na to żadnego związku z SKP.
@taper Jeśli w symku byłby system levelowy, bądź z kodami, to tak samo jak w innych grach ktoś opublikuje wszystkie kody, udostępni save'a (100% gry). Mogą powstać nawet cheaty lub cracki, ale to taki czarny scenariusz. Tak więc to walka z wiatrakami.
« Ostatnia zmiana: 22 Marca 2015, 22:05:12 wysłana przez DamDam »

Offline melis

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 297
    • Zobacz profil
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Lisków - Dyskusja (2014.07.23)
« Odpowiedź #913 dnia: 23 Marca 2015, 08:30:25 »
No to w takim razie ja już nie wiem, co zmieniłem w RJ, że SKP zaczeło stwierdzać poprawnie, końcówki pociągu. W każdym bądź razie to napewno wynik błędu w RJ. Co do samego tworzenia RJ, to ja robię tak, że po skomponowaniu kilkunastu połączeń, uważnie śledzę przebieg symulacji i, ewentualne uwagi odrazu spisuję w notesie, nastepnie nanoszę poprawki i znowu testuję. Zrobienie dobrego RJ nie jest sprawą prostą, ale powoli wszystko się da zrobić.
« Ostatnia zmiana: 23 Marca 2015, 12:41:35 wysłana przez melis »

Offline DamDam

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 128
    • Zobacz profil
Odp: Lisków - Dyskusja (2014.07.23)
« Odpowiedź #914 dnia: 23 Marca 2015, 14:54:55 »
To teraz ja powiem jak zrobiłem swój rj: biorę kartkę i rysuje wykres ruchu, zaznaczam obiegi. W towarowych (które rozporządzam na swoim post.) też robię obiegi loków, jakie wagony, skąd, długość, oraz kiedy wagony będą 'gotowe' do odjazdu. Przyznam się -wcale nie robiłem testów rj, tylko te save'y (02:00 - 06:00) i to nie chciało mi się manewrować (manewrowałem w debugu). Tak więc przed pracą przy kompie lepiej posiedzieć z kartką i narysować co i jak, a potem gotowce wprowadzać do edytora.

Dziękuję za uwagę.  Zakańczam ten OT.