Autor Wątek: Lisków - Dyskusja (archiwalne)  (Przeczytany 963320 razy)

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 770
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #570 dnia: 25 Czerwiec 2014, 11:36:42 »
A co do rozkładu za bardzo napiętego, to tylko przy takim wychodzi np. nieprzewidziana konieczność rozwiązania składu z Wilamowic do Tefamy na torze 2b i przyjmowania poc. z Wilamowic przez tor 1b z powodu zajętości torów grupy parzystej. Wychodzą sytuacje, w których przy przytkaniu się stacji pozostaje na grupie towarowej jeden tor główny zasadniczy dla przepuszczania poc. w dwu kierunkach. Oczywiście minusem jest spory ruch, który trzeba przeprowadzić przez stację, ale własnie wtedy wychodzą błędy chodzenia na skróty. Kiedy czasu jest sporo, jeden poc. na 20min to można się zastanowić. Tu czas jest krótszy i niejako wychodzą działania niewłaściwe, które następnie można korygować, a co najważniejsze zapamietuje wszelkie większe wpadki, aby się już nie powtarzały. Zresztą już kiedyś myślałem nad opisywaniem nietypowych sytuacji w symulatorze, ale mnie jest jakby łatwiej je opisywać, bo nie jestem czynnym kolejarzem. Pracownikowi kolejowemu pisanie na forum o jakiś dziwnych sytuacjach w symulatorze nie wypada.

Offline santiago

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 27
    • Zobacz profil
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #571 dnia: 25 Czerwiec 2014, 19:06:41 »
odpowiedź zamieściłem w nowym wątku http://isdr.pl/index.php/topic,426.0.html

Offline TaKeT

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 143
    • Zobacz profil
  • Skąd: X
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #572 dnia: 27 Czerwiec 2014, 20:49:11 »
Podczas wjazdu z Testowa na 4b semafor A świeci jedną pomarańczę mimo jazdy po krzyżowym.

__________________________________________________
Stosuj proszę poprawną polszczyznę.
Zmiękczanie nie jest konieczne, a interpunkcja, jak najbardziej.
MaKu
« Ostatnia zmiana: 27 Czerwiec 2014, 21:44:59 wysłana przez TaKeT »

Offline zolwik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 219
  • ISEDR - ISE Wr. Brochów
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra/Wrocław
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #573 dnia: 27 Czerwiec 2014, 21:30:23 »
Podczas wjazdu z Testowa na 4b semaforek A świeci jedną pomarańczę mimo jazdy po krzyżowym

i co w związku z powyższym? sygnał poprawny
Trainz

Offline TaKeT

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 143
    • Zobacz profil
  • Skąd: X
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #574 dnia: 27 Czerwiec 2014, 21:43:37 »
Cóż wydawało mi się że powinno być zwolnienie do 100 oprócz ,,następny stój" ze względu na jazdę po angliku :)

Offline djuzi

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 175
  • Prawie jak Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Warszawa
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #575 dnia: 27 Czerwiec 2014, 22:13:45 »
Nie zawsze tak jest, że przy jeździe po angliku semafor nadaje sygnał z ograniczeniem prędkości do 100 km/h. Czasem prędkość drogowa <=100, czasem postawione jest ograniczenie stałe <=100 km/h.

Offline TaKeT

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 143
    • Zobacz profil
  • Skąd: X
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #576 dnia: 28 Czerwiec 2014, 00:20:08 »
Aha, no to ok :)

Myślałem że sygnały daje się ,,na zapas" coby nie było problemów jak się szlakowa zwiększy :) itd.

OT: Czy w ten sam sposób jeśli szlakowa=40 semafor może wyświetlić zielone przy jeździe ,,na bok" po rozjazdach?

Offline IZKR

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 93
  • Kiedyś pracowałem jako ISDR...
    • Zobacz profil
  • Skąd: Polska
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #577 dnia: 28 Czerwiec 2014, 13:58:44 »
Nie zawsze tak jest, że przy jeździe po angliku semafor nadaje sygnał z ograniczeniem prędkości do 100 km/h. Czasem prędkość drogowa <=100, czasem postawione jest ograniczenie stałe <=100 km/h.
Z tego co pamiętam to na całej sieci PKP dla rozjazdów krzyżowych ograniczona jest szybkość do 100 km/h na prosto. Na bok oczywiście 40...
Podczas wjazdu z Testowa na 4b semaforek A świeci jedną pomarańczę mimo jazdy po krzyżowym
i co w związku z powyższym? sygnał poprawny
Sygnał nie jest poprawny. Sygnał S5 informuje tylko, że następny na stój a nic nie mówi o szybkości przy tym semaforze. Właściwym sygnałem powinien być S9 (dwa pomarańczowe z zielonym paskiem). Jak tego nie ma to co najmniej wskaźnik W27a/10 poprzedzany wskaźnikiem W8/10. Ograniczenie do 100/h dla rozjazdów krzyżowych obowiązywało już w czasach gdy budowano przekaźnikowe srk czyli głowica semafora powinna być z pasem zielonym.
Czyli tu jest zadanie dla twórcy programu: trzeba dołożyć zielony pas na sem A
« Ostatnia zmiana: 28 Czerwiec 2014, 14:13:56 wysłana przez IZKR »
Szaman

taki cytacik z dawnych lat:

"Jak tarcza się kładzie
To semafor się podnosi"

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 447
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #578 dnia: 28 Czerwiec 2014, 14:25:31 »
Nie trzeba, bo ZTCP szlakowa do Testowa wynosi 80km/h, czyli mieści się w dopuszczalnej granicy. W moich rejonach nigdzie nie ma pasów na semaforach na posterunkach gdzie są angliki, ponieważ szlakowa jest mniejsza lub równa 100km/h.
Sz na Tm

Offline TaKeT

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 143
    • Zobacz profil
  • Skąd: X
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #579 dnia: 28 Czerwiec 2014, 17:49:18 »
Chodziło mi właśnie o to co napisał IZKR... Czy zawsze wskazania sem. dobiera się do szlakowej, czy jest dowolność? Np. na głównym z tego co pamiętam wjazd z Opola ma szlakową 90 100 ale po angliku na zwolnienie z pasem się świeci zawsze...
« Ostatnia zmiana: 28 Czerwiec 2014, 22:02:39 wysłana przez TaKeT »

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #580 dnia: 28 Czerwiec 2014, 19:32:41 »
Chodziło mi właśnie o to co napisał IZKR... Czy zawsze wskazania sem. dobiera się do szlakowej, czy jest dowolność? Np. na głównym z tego co pamiętam wjazd z Opola ma szlakową 90 ale po angliku na zwolnienie z pasem się świeci zawsze...
Tam jest szlakowa 100 a nie 90.

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #581 dnia: 02 Lipiec 2014, 08:08:40 »
Wydzieliłem dyskusję która się utworzyła i nie była związana z Liskowem.
Całość przeniesiona do Urządzeń.
http://isdr.pl/index.php/topic,429.0.html

Offline djuzi

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 175
  • Prawie jak Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Warszawa
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #582 dnia: 02 Lipiec 2014, 09:33:49 »
Są przypadki, że szlakowa jest 110, 120, a semafor nie ma możliwości podania sygnału zezwalającego na jazdę z prędkością nie większą niż 100 km/h i nadaje sygnał zezwalający z największą dozwoloną prędkością.

Offline piotpal

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 41
    • Zobacz profil
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #583 dnia: 02 Lipiec 2014, 09:45:48 »
Cytuj
Na dniach wyjdzie nowa wersja w której wszystkie błędy o których pisaliście zostały poprawione.
Wiem, że o tym pisałem, ale chciałbym jeszcze przypomnieć się z prośbą o poprawki przy punktach ładunkowych, aby wagony automatycznie zmieniały swoje opisy, gdy zostaną wyładowane/załadowane. Bez tego trochę trudno przy moim rozkładzie, a chciałbym po opublikowaniu poprawionej wersji Liskowa wypuścić uaktualnioną wersję.

Offline TaKeT

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 143
    • Zobacz profil
  • Skąd: X
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #584 dnia: 04 Lipiec 2014, 00:32:57 »
Trza by jeszcze coś z tą informacją zrobić ;)