Forum Główne > Ruch kolejowy
Sygnał Pc2
stanislaw57:
Gdzie i kiedy należy zmienić osygnalizowanie czoła pociągu na sygnał PC2? Wiadomo, że dotyczy to jazdy w kierunku przeciwnym do zasadniczego na szlaku dwutorowym bez blokady dwukierunkowej, ale kiedy maszynista powinien zmienić osygnalizowanie? Par 52 ust. 9 ostatnie zadanie za czasów R-1 i wcześniej było osobnym akapitem ust. 8, dotyczącym wszystkich przypadków przejazdów pociągów i obejmował obecny ust. 9. A co z wyjazdem pociągu ze stacji i przejazdem, kiedy ust. 9 dotyczy post. podg bez semaforów wyjazdowych?
Paweł Piotr:
Sygnał Pc 2 jest obecnie stosowany w każdym przypadku jazdy po torze przeciwnym do zasadniczego bez względu na rodzja blokady liniowej na szlaku (jest to pokłosie katastrofy pod Szczekocinami). Sygnał ten należy wyświetlić na czole pociągu w momencie wjazdu pociągu na tor przeciwny do zasadniczego.
stanislaw57:
Były przypadki, że ISDR zatrzymał pociąg, jak ten nie zmienił sygnałów na Pc2. Czyżby to był błąd?
Andrev:
--- Cytat: Paweł Piotr w 14 Październik 2012, 14:58:48 ---Sygnał Pc 2 jest obecnie stosowany w każdym przypadku jazdy po torze przeciwnym do zasadniczego bez względu na rodzja blokady liniowej na szlaku (jest to pokłosie katastrofy pod Szczekocinami). Sygnał ten należy wyświetlić na czole pociągu w momencie wjazdu pociągu na tor przeciwny do zasadniczego.
--- Koniec cytatu ---
No ale moment. Poprawki Ie-1 oraz Ir-1 do tej pory nie było, więc na jakiej podstawie należy zmieniać osygnalizowanie w każdym przypadku jazdy na tor lewy? O ile mnie pamięć nie myli, było to zalecenie PKBWK, ale nie widziałem żadnego aktu prawnego który by to wprowadzał.
stanislaw57:
Spotkałem się z informuje, że zmiana sygnału czoła pociągu na Pc2 następuje z chwilą wyjazdu pociągu na szlak, na tor lewy w kierunku przeciwnym do zasadniczego. Takie sformułowanie niczego nie wyjaśnia. Czy chodzi o chwilę wyjazdu po otrzymaniu zezwolenia (par. 60), podobnie jak z wyjazdem na "Sz", czy o chwilę wjazdu na szlak mijając granicę posterunku ruchu dla przeciwnego kierunku? Pracownicy posterunków technicznych mają w obowiązkach obserwację i winni zwracać uwagę na osygnalizowanie pociągu. W przypadku nieprawidłowego osygnalizowania dyżurny ruchu poinformuje maszynistę, ale co w przypadku kiedy taki posterunek nie widzi czoła pociągu, np. na odcinkach zdalnego prowadzenia ruchu? Więc jak w takich przypadkach jest realizowany taki obowiązek przez pracowników PLK? Pociąg nie powinien być przepuszczony bez zatrzymania na posterunku zapowiadawczym, jeżeli sygnał na czole pociągu nie zostanie odpowiednio zmieniony (par. 52 ust. 9 ost. zdanie). Czy to dotyczy tylko obsługiwanych posterunków odstępowych bez semaforów wyjazdowych, czy wszystkich? Moim zdaniem możliwość kontroli osygnalizowania to jedno, a obowiązek zmiany po otrzymaniu zezwolenia to drugie i nie zwalnia z osygnalizowania czoła pociągu na Pc2 przed opuszczeniem posterunku ruchu (np. minięcie wyświetlonego W24).
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej