Forum Główne > ISDR - Tematy ogólne

Wykolejenie

<< < (2/5) > >>

jageer:

--- Cytat: robert051 w 18 Grudzień 2010, 21:15:40 ---Apropo wypadków to ja własnie mam na SBL. Nie wykazała zajętości. Efekt najechanie 3 pociągów na siebie.
Dało by się dodać żeby o takim zdarzeniu byłem informowany przez maszynistę ??

--- Koniec cytatu ---

W sensie pociąg zajął odstęp i nagle zamiast zajętości odcinek wskazywał odstęp wolny? Mech nie zdążył wyhamować? Ciekawy przypadek, ale faktycznie- odpowiadasz za ruch na stacji i przyległych szlakach.
Zastanawia mnie jedno, w jaki sposób faktycznie, w rzeczywistości taka usterka może powstać.


--- Cytat: Zacha_SW w 18 Grudzień 2010, 22:20:46 ---To ja wam opowiem taką podobną usterkę, która ma (cały czas) miejsce na stacji Szczecin Gocław. Dźwignia od pojedynki "leży" na nastawni w minusie, a na gruncie iglica odlega 15mm od opornicy. Wykolejenie murowane.

--- Koniec cytatu ---

To na prokocimiu był przypadek, że tor tranzytowy lekko się "poszerzył" i przez jakiś czas o tym nie wiedzieli i pociągi normalnie jeździły. Dopiero przy pomiarach zobaczyli, że coś nie tak i puszczali drogą okrężną

KRZAQ:

--- Cytat: robert051 w 18 Grudzień 2010, 21:15:40 ---Apropo wypadków to ja własnie mam na SBL. Nie wykazała zajętości. Efekt najechanie 3 pociągów na siebie.
Dało by się dodać żeby o takim zdarzeniu byłem informowany przez maszynistę ??

--- Koniec cytatu ---
Jaki sygnał wskazywał semafor osłaniający zajęty odstęp? Oczywiście chodzi mi o zajętość na gruncie nie na pulpicie.

Paweł:

--- Cytat: piotpal w 18 Grudzień 2010, 21:08:35 ---Czy można ją jakoś wstawić na tory i dalej grać? Wezwałem pociąg sieciowy, ale ten chyba mało wskóra?

--- Koniec cytatu ---

Nie można. Jak napisał @Zacha_SW możesz najwyżej usunąć skład. Wkolejenie składu teoretycznie dało by się zrobić, ale efektem będzie po prostu wskoczenie na tory w jednym momencie - niezbyt realistycznie by to wyglądało (choć w sumie nic nie stoi na przeszkodzie żebym takie coś dodał do "debugowania"). Symulacja całej akcji, przyjazdu pociągu ratunkowego itp. to już gorsza sprawa. Chyba że ktoś ma jakiś sensowny i niezbyt skomplikowany pomysł na to.


--- Cytat: robert051 w 18 Grudzień 2010, 21:15:40 ---Apropo wypadków to ja własnie mam na SBL. Nie wykazała zajętości. Efekt najechanie 3 pociągów na siebie.
Dało by się dodać żeby o takim zdarzeniu byłem informowany przez maszynistę ??

--- Koniec cytatu ---

Maszynista informuje o wykolejeniu przez radio. A błąd z niewykazywaniem zajętości już znam, zostanie poprawiony w następnej wersji. Dzieje się tak przy pojawieniu się usterki odcinka przy jego zwalnianiu - losowanie usterki umieszczone jest w złym miejscu, wskutek czego komunikaty o stanie odcinka docierają do USRK w odwróconej kolejności i dla blokady odcinek jest wolny (semafory pokazują sygnał zezwalający).

W rzeczywistości o taką usterkę raczej trudno, chociaż po katastrofie w Ursusie (20.08.1990, najechanie na inny pociąg, maszynista twierdził że semafor SBL pokazywał zielone) podobno wykazali że w skrajnym przypadku jest takie coś możliwe (miało to być spowodowane kwaśnymi deszczami), choć nigdy nie dowiedziono czy to było przyczyną. Nie wiem czy tam nie działała wtedy jeszcze kodowa SBL (obecnie chyba już nigdzie nie występuje).

piotpal:

--- Cytuj ---Symulacja całej akcji, przyjazdu pociągu ratunkowego itp. to już gorsza sprawa. Chyba że ktoś ma jakiś sensowny i niezbyt skomplikowany pomysł na to.
--- Koniec cytatu ---
Warto się nad tym zastanowić, aczkolwiek bardziej realne byłoby zakończenie dyżuru. W takich sytuacjach dyżurny chyba nie może dalej prowadzić pracy, no poza rzeczami, które musi jeszcze wykonać. Zamykanie szlaku (głowicy stacji) na kilka długich godzin także nie ma sensu.

Zacha:
Jak to zwykła jazda widełkowa taboru przy manewrach (a nawet pociągu) to raczej serce dyżurnemu nie skoczy do gardła :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej