Forum Główne > ISDR - Tematy ogólne

3D Wire Engine

(1/1)

puciak:
Witam!
W starszej (o wiele, z 2008 roku) wersji ISDR, w oknie debugowanie była funkcja, całkiem fajna o nazwie 3D Wire Engine. Powodowała ona obraz 3D w podglądzie terenu, lub widok "okiem maszynisty" podczas śledzenia pociągu. Czy ta funkcja nadal może być w jakiś sposób włączona, lub czy została usunięta, a jeśli tak, to dlaczego i czy zostanie przywrócona?
Umieszczam link do tamtej wersji: http://isdr.pl/index.php?action=dlattach;topic=80.0;attach=197

Paweł:
Funkcja została wyłączona, ponieważ miała charakter eksperymentalny i nie była dopracowana - było to po prostu rysowanie dwuwymiarowego planu w przestrzeni 3D z uszczegółowieniem toru i dodaniem niektórych elementów w trójwymiarze (niektóre sygnalizatory, obrys składów). Podobnie jak obecnie, nie był przy tym używany żaden zaawansowany silnik graficzny, więc całość działała wolno. Nie planuję przywracania tego w takiej postaci, w odległych planach jest jednak dodanie trójwymiarowego podglądu z normalnymi, teksturowanymi modelami. Jedną z głównych rzeczy stojących na przeszkodzie (poza dużą ilością pracy i innymi, ważniejszymi rzeczami do zrobienia) jest uproszczony format składów, nie rozróżniający poszczególnych wagonów, a całe grupy wagonów.

puciak:

--- Cytat: Paweł w 30 Grudzień 2012, 17:16:23 ---Jedną z głównych rzeczy stojących na przeszkodzie (poza dużą ilością pracy i innymi, ważniejszymi rzeczami do zrobienia) jest uproszczony format składów, nie rozróżniający poszczególnych wagonów, a całe grupy wagonów.

--- Koniec cytatu ---
Czyli kiedyś zamiast jednej grupy wagonów będą pojedyńcze wagony, z których np. będzie trzeba zestawić inny skład?

Paweł:
Raczej będzie się operować na całych grupach wagonów, tak jak obecnie, ale będzie rozróżnienie poszczególnych wagonów z możliwością ich rozłączenia. Jednak to nie prędko.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej