Autor Wątek: 3D Wire Engine  (Przeczytany 22840 razy)

puciak

  • Gość
3D Wire Engine
« dnia: 30 Grudzień 2012, 16:05:49 »
Witam!
W starszej (o wiele, z 2008 roku) wersji ISDR, w oknie debugowanie była funkcja, całkiem fajna o nazwie 3D Wire Engine. Powodowała ona obraz 3D w podglądzie terenu, lub widok "okiem maszynisty" podczas śledzenia pociągu. Czy ta funkcja nadal może być w jakiś sposób włączona, lub czy została usunięta, a jeśli tak, to dlaczego i czy zostanie przywrócona?
Umieszczam link do tamtej wersji: http://isdr.pl/index.php?action=dlattach;topic=80.0;attach=197
« Ostatnia zmiana: 30 Grudzień 2012, 16:34:47 wysłana przez puciak »

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: 3D Wire Engine
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Grudzień 2012, 17:16:23 »
Funkcja została wyłączona, ponieważ miała charakter eksperymentalny i nie była dopracowana - było to po prostu rysowanie dwuwymiarowego planu w przestrzeni 3D z uszczegółowieniem toru i dodaniem niektórych elementów w trójwymiarze (niektóre sygnalizatory, obrys składów). Podobnie jak obecnie, nie był przy tym używany żaden zaawansowany silnik graficzny, więc całość działała wolno. Nie planuję przywracania tego w takiej postaci, w odległych planach jest jednak dodanie trójwymiarowego podglądu z normalnymi, teksturowanymi modelami. Jedną z głównych rzeczy stojących na przeszkodzie (poza dużą ilością pracy i innymi, ważniejszymi rzeczami do zrobienia) jest uproszczony format składów, nie rozróżniający poszczególnych wagonów, a całe grupy wagonów.

puciak

  • Gość
Odp: 3D Wire Engine
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Grudzień 2012, 19:09:06 »
Jedną z głównych rzeczy stojących na przeszkodzie (poza dużą ilością pracy i innymi, ważniejszymi rzeczami do zrobienia) jest uproszczony format składów, nie rozróżniający poszczególnych wagonów, a całe grupy wagonów.
Czyli kiedyś zamiast jednej grupy wagonów będą pojedyńcze wagony, z których np. będzie trzeba zestawić inny skład?

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: 3D Wire Engine
« Odpowiedź #3 dnia: 30 Grudzień 2012, 22:06:17 »
Raczej będzie się operować na całych grupach wagonów, tak jak obecnie, ale będzie rozróżnienie poszczególnych wagonów z możliwością ich rozłączenia. Jednak to nie prędko.