Autor Wątek: Różności  (Przeczytany 48162 razy)

ED72-001

  • Gość
Różności
« dnia: 24 Grudzień 2010, 10:02:36 »
http://tinypic.pl/fnq6gs2akugc
http://tinypic.pl/xgm6zh8t0ggq

Czy przy takim ułożeniu drogi przebiegu, sygnał wyświetlany na semaforze S jest prawidłowy?





W przypadku semafora A sygnał jest wyświetlany prawidłowo S13. Oczywiście przy podobnej sytuacji, czyli jazdy z toru nr 2 na tor nr 1.

Z toru 1F na tor stacyjny nr 4 również podawany jest sygnał S13.

Więc dlaczego z toru 1F na tor stacyjny nr 1 wyświetla się S13a?
« Ostatnia zmiana: 24 Grudzień 2010, 10:11:21 wysłana przez ED72-001 »

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1184
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Różności
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Grudzień 2010, 11:58:27 »
Prawidłowo, ponieważ jazda w kierunku w bok po rozjazdach 26/27 wynosi 60 km/h. Wszystko jest ok. Paweł zastosował większą przepustowść szlaku i żeby IC bez zatrzymania szybciej jechały  :P
« Ostatnia zmiana: 24 Grudzień 2010, 12:00:34 wysłana przez jageer »
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Różności
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Grudzień 2010, 16:04:09 »
Lepszym rozwiązaniem w tym wypadku byłoby zastosowanie rozjazdów nr 26 i 27 przystosowanych do prędkości 100km/h przy jeździe na zboczenie.
Sz na Tm

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 740
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • GG: 5965963
  • Skąd: Kęty
Odp: Różności
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Grudzień 2010, 16:31:29 »
Ja bym tam nie dawał 100 km/h - i tak szlakowa wynosi 80 km/h i więcej by się nie bardzo dało z powodu łuku R=500, a większość pociągów jadących przez to przejście dopiero się rozpędza. W sumie tam pierwotnie były rozjazdy na 40, łagodniejsze dałem bardziej jako ciekawostkę.

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
    • http://uetam.pl
  • GG: 3435358
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Różności
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Grudzień 2010, 18:06:38 »
Tam byly normalne rozjazdy na 40km/h i musialem Pawla chyba 2 msc meczyc aby je zamienil ;)

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Różności
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Grudzień 2010, 21:13:32 »
Drugim niedociągnięciem Testowa (o czym z Pawłem rozmawiałem) jest obecność posterunku 20 podczas, gdy TW znajduje się mniej niż 200m od przejazdu i spokojnie można by tam przejazd zrobić sterowany z nastawni. Ewentualnie zostawić tak, jak jest, a TW dać na drugą stronę stacji zamiast SKP. Rozumiem jednak, że TW to poligon doświadczalny i muszą zostać na nim przeprowadzone różne rozwiązania.
« Ostatnia zmiana: 24 Grudzień 2010, 21:15:28 wysłana przez Zacha_SW »
Sz na Tm

Offline piotpal

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 41
    • Zobacz profil
  • GG: 604819
Odp: Różności
« Odpowiedź #6 dnia: 24 Grudzień 2010, 23:36:35 »
Cytuj
Drugim niedociągnięciem Testowa (o czym z Pawłem rozmawiałem) jest obecność posterunku 20 podczas, gdy TW znajduje się mniej niż 200m od przejazdu i spokojnie można by tam przejazd zrobić sterowany z nastawni.
W wielu wypadkach posterunek dróżnika znajduje się tak blisko nastawni. Z moich stron wystarczy podać chociażby Starogard Gdański i Czarną Wodę. Ale fakt, ostatnimi czasy dróżników tam zlikwidowano.

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Różności
« Odpowiedź #7 dnia: 24 Grudzień 2010, 23:40:57 »
Na Szczecinie Turzynie również wydawać by się mogło, że dysponująca znajduje się blisko przejazdu za głowicą, a jednak jest dalej niż 200m, więc dróżnik jest. Zgoła inna sytuacja jest na Gocławiu na wykonawczej. Tam przejazd jest bite 200m od nastawni i ledwo co go widać, a jednak jest z niej sterowany.
Sz na Tm

Offline piotpal

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 41
    • Zobacz profil
  • GG: 604819
Odp: Różności
« Odpowiedź #8 dnia: 25 Grudzień 2010, 11:55:00 »
Sądzę, że takie rozwiązania biorą się z dwóch przyczyn:
- braku dobrej widoczności przejazdu
- dużego ruchu na linii kolejowej.

ED72-001

  • Gość
Odp: Różności
« Odpowiedź #9 dnia: 25 Grudzień 2010, 12:25:51 »
Przyciski NO i NP. Do czego służą każdy wie, tylko czemu po każdym przyjeździe pociągu,  nie wygasa lampka i licznik nie rośnie o jedną pozycje przy NP?  Na jedno załączenie NP można wpuścić kilka pociągów. Przy NO wszystko odbywa się według mnie normalnie, wciskamy NO, wypuszczamy pociąg, samo gaśnie.

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Różności
« Odpowiedź #10 dnia: 25 Grudzień 2010, 13:49:49 »
Ponieważ tak wygląda obwód NP w rzeczywistości :) Przycisk jest stabilny.
Sz na Tm

ED72-001

  • Gość
Odp: Różności
« Odpowiedź #11 dnia: 25 Grudzień 2010, 13:53:05 »
Pierwszy raz się z tym spotkałem, dlatego pytam :)

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1184
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Różności
« Odpowiedź #12 dnia: 25 Grudzień 2010, 15:36:39 »
Tam byly normalne rozjazdy na 40km/h i musialem Pawla chyba 2 msc meczyc aby je zamienil ;)

Chyba tylko Ty masz o to o co prosisz ;)
Co do strażnicy 20 i układu TW, to jest tak specjalnie zrobiony, żeby Paweł zbadał wiele zależności, pod przyszłe posterunki. Fakt, można przenieść sterowanie na nastawnie, albo przenieść TW od strony TZ i TF ;) Mamy w tym momencie "ekstremalny przypadek"
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 740
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • GG: 5965963
  • Skąd: Kęty
Odp: Różności
« Odpowiedź #13 dnia: 25 Grudzień 2010, 16:42:30 »
Nie ma co się zastanawiać czy układ posterunków i urządzeń ma sens, czy nie - to jest fikcja, wszystko powstało na szybko po to żeby sprawdzić działanie różnych komponentów w różnych sytuacjach, tak żeby na przyszłość mieć już w miarę dopracowane rozwiązania. Niestety (stety) chyba za bardzo zagłębiłem się w detale i wszystko się mocno przeciąga (np. na początku wogóle nie myślałem o odwzorowaniu SWDR, a okazało się to bardziej skomplikowane niż mogło by się wydawać). Teraz dopracowuję łączność i kilka szczegółów, wiele nowych rzeczy raczej się nie pojawi, a już na pewno nie będę się bawić w przerabianie przejazdów itp.,  bo nie ma to większego sensu - wolę skończyć prace nad TW i zastanawiać się nad realnymi stacjami.

rustsaltz

  • Gość
Odp: Różności
« Odpowiedź #14 dnia: 25 Grudzień 2010, 17:13:15 »
Tak się podepnę z problemem:
Sytuacja wygląda następująco: maszyna luzem z łącznika została wepchnięta na tor 6 na którym stoi poc. 88789 (w kier. Testowa Fabrycznego). Luzak ma odjechać w kierunku Ślemienia. Podanie semafora H powoduje, że poc 88789 rusza w kierunku Ślemienia, spycha loka ( który stoi częściowo za semaforem, ale przed wskaźnikiem W17). Luzak najeżdża na izolację, semafor wyświetla S1, 88789 zatrzymuje się, razem zresztą z luzakiem. Jak zrobić, żeby luzak pojechał a 88789 został na stacji