Autor Wątek: Przejazd kolejowy Tm1 i Tm 2  (Przeczytany 36180 razy)

fazik

  • Gość
Przejazd kolejowy Tm1 i Tm 2
« dnia: 08 Grudzień 2011, 18:23:16 »
Na tarczach manewrowych tm1 i tm 2 mozna dac sygnał zezwalający na manewry mimo nie zamkniętych rogatek, czy taki efekt jest zamierzony, oraz czy to ze jest zgodne z przepisami ????

Cytuj
[
1. Manewry przez przejazdy i przejścia wolno prowadzić tylko po zamknięciu rogatek. Jeżeli przejazdy i przejścia nie są chronione rogatkami, manewry mogą odbywać się tylko przy zachowaniu następujących warunków:
1) należy zatrzymać pojazdy drogowe,
2) prędkość jazdy nie powinna przekraczać 20 km/h,
3) zbliżając się do przejazdu, maszynista obowiązany jest podać dźwiękowy sygnał ostrzegawczy,
4) w razie pchania taboru, manewrowy powinien znajdować się na pierwszym pojeździe lub poprzedzać go oraz podawać odpowiednie sygnały.



Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1050
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Przejazd kolejowy Tm1 i Tm 2
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Grudzień 2011, 18:32:03 »
Nie ma wymogu uzależnienia, właściwie to nawet dla przebiegów pociągowych. W symulatorze nie do końca dobrze jest to rozwiązane - zwolnienie utwierdzenia rogatek powinno nastąpić po zjechaniu składu z przejazdu, a następuje wraz z całym przebiegiem (w przypadku wjazdów trzeba trochę poczekać).

Offline djuzi

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 175
  • Prawie jak Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Warszawa
Odp: Przejazd kolejowy Tm1 i Tm 2
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Grudzień 2011, 20:30:33 »
W wielu przypadkach w prawdziwym życiu zwalnianie UZR jest realizowane przez zwolnienie bloku P-U lub zwolnienia zastawki nad blokiem Ko. W praktyce wychodzi to, że długo po zjechaniu składu z przejazdu uzależnienie wciąż działa, albo wręcz jeszcze przed wjechaniem składu na przejazd uzależnienie zwalnia i można otworzyć przejazd.

Kiepsko? PLK zaoszczędziła właśnie na 2 czujnikach :)

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Przejazd kolejowy Tm1 i Tm 2
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Grudzień 2011, 14:17:00 »
Kiedyś TM1 i TM2 były uzależnione, o ile dobrze pamiętam.

Tak jak kolego zauważyłeś: rogatki są utwierdzone z utwierdzeniem przebiegu, dopiero po jego rozwiązaniu można otworzyć przejazd. Fakt, czasem podczas wjazdu ze Ślemienia szczególnie na tor 6 przydałoby się sekcyjne zwalnianie przebiegu ;)

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 449
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Przejazd kolejowy Tm1 i Tm 2
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Grudzień 2011, 17:48:03 »
Nikomu się nic nie stanie jak postoi pół minuty dłużej. Przyznam się bez bicia, że zdarzało mi się zapomnieć podnieść "rurę" po przejeździe pociągu ;)

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1050
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Przejazd kolejowy Tm1 i Tm 2
« Odpowiedź #5 dnia: 10 Grudzień 2011, 18:50:08 »
Tm1 i Tm2 nie były uzależnione. Gdyby były, problem z czekaniem na rozwiązanie przebiegu w obecnym rozwiązaniu uzależnienia byłby jeszcze większy.

edit: faktycznie były, ale w wersji jeszcze z 2008 roku...
« Ostatnia zmiana: 11 Grudzień 2011, 21:03:28 wysłana przez Paweł »