Autor Wątek: Różności  (Przeczytany 143849 razy)

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1014
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Różności
« Odpowiedź #15 dnia: 25 Grudzień 2010, 18:11:33 »
Próbuję zrobić tak jak mówisz, i u mnie zachowuje się prawidłowo, rusza tylko lok - pokaż screena lub zapis stanu.

rustsaltz

  • Gość
Odp: Różności
« Odpowiedź #16 dnia: 25 Grudzień 2010, 18:16:49 »
Proszę nie patrzeć na chaos, niedawno ściągnęliśmy defekta ze szlaku ;)

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1014
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Różności
« Odpowiedź #17 dnia: 25 Grudzień 2010, 18:44:30 »
Tylko że lok nie stoi "częściowo za semaforem", ale za semaforem - nie widzi wyświetlanego na nim sygnału, za to na sygnał zareagował drugi skład. W takich nietypowych sytuacjach już trudno wymagać od AI żeby zachowało się prawidłowo. Po prostu wypraw go z innego toru, ewentualnie podyktuj rozkaz.

PS. Załączony zapis stanu powoduje wywalenie błędu. Co prawda engine się załadowało i mogłem zobaczyć na te składy, ale cała reszta (w tym AI posterunków) już się posypała. Zapewne korzystasz z jakiegoś przerobionego pliku rozkładu - w takich sytuacjach ten plik też załączaj, dotyczy to także przerabianych pulpitów.

rustsaltz

  • Gość
Odp: Różności
« Odpowiedź #18 dnia: 25 Grudzień 2010, 20:36:59 »
Owszem, korzystam z przerobionego rozkładu :)
Co do wypuszczenia to sobie poradziłem głosząc luzakowi jazdę na Sz. Wyświetliłem sygnał zastępczy i pojechał sam luzak.

Offline Daniel

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 56
    • Zobacz profil
Odp: Różności
« Odpowiedź #19 dnia: 26 Grudzień 2010, 18:07:54 »
Wpadłem na pewien pomysł, niektórzy mają problemy z tym jak wypełniać dzienniki i inne dokumenty. Jeżeli takie prowadzicie, to chętnie pomogę, coś sprawdze, poradze.

Offline KRZAQ

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 39
  • dyżurny ruchu dysponujący st. Lubliniec
    • Zobacz profil
Odp: Różności
« Odpowiedź #20 dnia: 26 Grudzień 2010, 18:21:38 »
Co do prowadzenia dokumentacji to zaznaczam, że dla zgłaszania przyjazdu i odjazdu dróżnikowi przejazdowemu z post. 20 należy prowadzić R-142. I w związku z tym należy wnieść poprawkę tj. podanie sygnału zezwalającego na semaforze wjazdowym lub wyjazdowym powinno nastąpić po zgłoszeniu przez dróżnika przejazdowego o zamknięciu przejazdu. Dotyczy to tylko post. 20

rustsaltz

  • Gość
Odp: Różności
« Odpowiedź #21 dnia: 26 Grudzień 2010, 18:24:25 »
To może napisz jakąś instrukcję? :)
Wiem, że jest Ir-1 ale poprawki do SRJP też są...
Przy okazji takie pytanie: czy jeżeli wypuszczam pociąg na Sz z powodu uszkodzonej rogatki to powinienem podyktować rozkaz "O"?

Offline Daniel

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 56
    • Zobacz profil
Odp: Różności
« Odpowiedź #22 dnia: 26 Grudzień 2010, 18:54:23 »
Jeżeli przejazd nie jest strzeżony przez dróżnika to tak rozkaz pisemny "O" + ograniczenie do 20km/h. Jeżeli przejazd jest strzeżony to informujesz maszyniste poprzez radiołączność. (Ir-1 par. 83 pkt. 20 ust. 6) i (Ir-1 par. 57 pkt. 3 ust. 1a), pkt. 2 ust. h)i))
« Ostatnia zmiana: 26 Grudzień 2010, 18:57:24 wysłana przez Daniel »

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1014
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Różności
« Odpowiedź #23 dnia: 26 Grudzień 2010, 19:56:29 »
I w związku z tym należy wnieść poprawkę tj. podanie sygnału zezwalającego na semaforze wjazdowym lub wyjazdowym powinno nastąpić po zgłoszeniu przez dróżnika przejazdowego o zamknięciu przejazdu. Dotyczy to tylko post. 20

Można ustawić w programie zgłaszanie zamknięcia, ale czy jest to konieczne skoro zamknięcie jest kontrolowane i uzależnione w przebiegach?

Offline Daniel

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 56
    • Zobacz profil
Odp: Różności
« Odpowiedź #24 dnia: 26 Grudzień 2010, 22:05:10 »
Chyba chodziło o post. 17, ponieważ tak naprawde nie wiemy czy tam jest przejazd zamknięty. Post. 20 mamy przecież uzależnienie semaforów od zamknięcia rogatek.

Offline KRZAQ

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 39
  • dyżurny ruchu dysponujący st. Lubliniec
    • Zobacz profil
Odp: Różności
« Odpowiedź #25 dnia: 26 Grudzień 2010, 22:18:58 »
Chyba chodziło o post. 17, ponieważ tak naprawde nie wiemy czy tam jest przejazd zamknięty. Post. 20 mamy przecież uzależnienie semaforów od zamknięcia rogatek.
Nie, post. 17 nie musisz pisać zaznaczasz w 10 rubryce R-146 jak Ci się dróżnik zgłosi i powtórzy numer.
Co do post. 20, jak padnie uzależnienie tzn. przejazd będzie faktycznie zamknięty ale nie zaświeci się kontrolka na pulpicie i jedziesz na Sz to na jakiej podstawie masz świadomość, że dróżnik zamknął przejazd. Post. 20 jest elementem przygotowania drogi przebiegu. Na słowo to raczej się nie da. Weźmy jazdę po niezorganizowanej jeździe od strony wykonawczej. Wtedy trzeba pisać położenie rozjazdów wchodzących w skład drogi przebiegu w R-142 jak nie ma żadnej możliwości zabezpieczenia drążkiem przebiegowym.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1014
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Różności
« Odpowiedź #26 dnia: 27 Grudzień 2010, 12:35:20 »
Post. 20 nie wie, czy na nastawni jest kontrola zamknięcia czy nie (może jedynie wykryć usterkę u siebie) - czyli powinien za każdym razem dzwonić że przejazd zamknięty? W zasadzie można by przyjąć że zamknięcie przejazdu widać z nastawni, to nie rozwiązuje sprawy?

Offline piotpal

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 41
    • Zobacz profil
Odp: Różności
« Odpowiedź #27 dnia: 27 Grudzień 2010, 13:08:17 »
Skoro różności, to jeszcze dorzucę problem od siebie. Czy zgłaszamy SKP wjazd lokomotywy luzem?

Offline Daniel

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 56
    • Zobacz profil
Odp: Różności
« Odpowiedź #28 dnia: 27 Grudzień 2010, 15:15:38 »
Lokomotywy luzem są traktowane tak samo jak normalny pociąg. O ile instrukcja R-1  z roku 1970 zawiera takie zagadnienie jak "Prowadzenie ruchu  pojazdów trakcyjnych luzem", w którym nie ma mowy o tym, że nie zgłaszamy jazdy lokomotywy luzem na SKP, o tyle w instrukcji Ir-1 z 2007 roku zapis o tym został usunięty. Jedynie par. 23 "Zasady zapowiadania pociągów" pkt. 8: "8. Przy zapowiadaniu pociągów podaje się ich numer, a w przypadku pojazdów trakcyjnych jadących luzem, pociągów gospodarczych, roboczych, ratunkowych, próbnych i doświadczalnych, inspekcyjnych, specjalnego znaczenia itp., należy określić również ich rodzaj.
"W przypadku kursowania lokomotyw luzem, przy zapowiadaniu należy podać oprócz ich numeru pociągu, liczbę jadących pojazdów sprzęgniętych ze sobą. Jeżeli w pociągu znajdują się przesyłki: z towarami niebezpiecznymi, z TWR, z przekroczoną skrajnią lub wyjątkowo ciężkie itp., to w telefonogramach zapowiadawczych, zawierających żądanie i danie pozwolenia na wyprawienie pociągu, po numerze pociągu należy dodać właściwe określenie dotyczące przesyłki w pociągu, w następujący sposób: "z towarami niebezpiecznymi", "z TWR", "z przekroczoną skrajnią" itd."

Z tego wszystkiego wynika, że lokomotywy luzem zgłaszamy na post. SKP i musimy uzyskać potwierdzenie o jej / ich wjeździe.


Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Różności
« Odpowiedź #29 dnia: 27 Grudzień 2010, 18:08:10 »
Post. 20 nie wie, czy na nastawni jest kontrola zamknięcia czy nie (może jedynie wykryć usterkę u siebie) - czyli powinien za każdym razem dzwonić że przejazd zamknięty? W zasadzie można by przyjąć że zamknięcie przejazdu widać z nastawni, to nie rozwiązuje sprawy?
Ale moze byc mgla/sniezyca/itd i juz nie bedzie widac ;) Dopoki jedziemy na semafor nie powinien zglaszac, jezeli jezdzimy na sz z powodu usterki na nastawni lub na przejezdzie pownien zglaszac. Cos w stylu telefonicznego zglaszania.