Forum Główne > Testowo

Różności

<< < (12/25) > >>

Arkady_1:
Jako że temat "różności", to pozwolę sobie dopisać się z moim pytaniem tutaj.
Czy przedstawiona w symulatorze blokada liniowa od TW do TZ to "półsamoczynna blokada liniowa z blokiem pozwolenia i izolowanym torem szlakowym"?
Pytanie może i dziwne, ale nurtuje mnie to, czy właściwie wyprawiam pociąg przy telefonicznym zapowiadaniu...

Zacha:
Nie, to jest blokada Eap bez izolacji torowej.  ;D
Jeśli blokada działa prawidłowo, to tzp nie jest potrzebne.

Arkady_1:
Zastanowiło mnie to, że pociąg sam zajmuje odcinek, tak jak na SBL, i jakoś wspomniana wcześniej definicja zaczęła mi pasować do sytuacji.
Jako że nie jestem dyżurnym, więc nazwa Eap nic mi nie mówi :(

Tak z innej beczki i do Autora.
Stacyjka TW wygląda bardzo sympatycznie. Nie widać na niej żadnych niebezpiecznych haczyków (łuków itp). Znaczy warunki miejscowe idealne (no może teren górzysty).
Czemu zatem Autor ograniczył prędkość wykonywania manewrów do 20 km/h, zamiast 25 km/h?
Znaczy, ja rozumiem że tu chodzi o symulację pracy dyżurnego ruchu, ale...

uetam:

--- Cytat: Arkady_1 w 15 Luty 2011, 12:45:14 ---Zastanowiło mnie to, że pociąg sam zajmuje odcinek, tak jak na SBL, i jakoś wspomniana wcześniej definicja zaczęła mi pasować do sytuacji.
Jako że nie jestem dyżurnym, więc nazwa Eap nic mi nie mówi :(

--- Koniec cytatu ---
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/kolej/srk_blokp.php


--- Cytuj ---Tak z innej beczki i do Autora.
Stacyjka TW wygląda bardzo sympatycznie. Nie widać na niej żadnych niebezpiecznych haczyków (łuków itp). Znaczy warunki miejscowe idealne (no może teren górzysty).
Czemu zatem Autor ograniczył prędkość wykonywania manewrów do 20 km/h, zamiast 25 km/h?
Znaczy, ja rozumiem że tu chodzi o symulację pracy dyżurnego ruchu, ale...

--- Koniec cytatu ---
Zeby nie utrudniac zycia AI ktore co chwile musialoby zmieniac predkosc przy manewrach (przejscia, przejazdy, rozjazdy) itd.

Arkady_1:

--- Cytat: mateu w 15 Luty 2011, 13:09:42 ---http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/kolej/srk_blokp.php

--- Koniec cytatu ---
Dziękuję. Zaraz poczytam.


--- Cytat: mateu w 15 Luty 2011, 13:09:42 ---Zeby nie utrudniac zycia AI ktore co chwile musialoby zmieniac predkosc przy manewrach (przejscia, przejazdy, rozjazdy) itd.

--- Koniec cytatu ---
Ano też prawda... Do tego jeszcze manewry "na kiwanego" z ludźmi, z towarami niebezpiecznymi itp.
Co prawda Autor mógłby dodać (ot moja skromna opinia) w panelu połączenia RT opcje:
1. manewr po torze wolnym - wówczas maszynista mógłby (zakładając ze nie pcha wagonów) pojechać po torze stacyjnym 40km/h.
2. zatrzymać się za semaforem/tarczą - chodzi mi o sytuację gdy na przykład manewruję z toru 4a na 6, następnie za Tm2. Zazwyczaj dyżurny mówi żeby się zatrzymać za semaforem i będziemy wracać. Tu można by "krzyknąć" przez RT zatrzymać się za H. Wówczas nie trzeba by manewrować aż do semafora L. Znaczy można krzyknąć Stój, ale w rozwiązaniu z zatrzymać się za H nie trzeba pilnować manewrującego. Maszynista zatrzyma się sam, albo powie mu o tym manewrowy/ustawiacz. Przy małej stacji, jak TW nie jest to wielki problem, ale tworząc symulator większej stacji może być już ciężko. Ot chociażby jakieś Katowice, Kraków, Warszawa. Tam są duże stacje i nie tak łatwo będzie pilnować wszystkiego co po torach manewruje. Zmiana kierunku pod semaforem (w SM42) to mniej niż jedna minuta, ale już turlać się przez całą stację w obie strony to znacznie dłużej.
3. przychodzące (w centralce) połączenie jest sygnalizowane dzwonieniem. Czy można dodać jakiś "trzask" dobywający się z RT podczas wywołania dyżurnego? Wystarczy w momencie gdy otwarta jest karta łączności. W każdym innym momencie wyskakuje okienko powiadamiające, ale rozmawiając z TF o pozwoleniu na wyprawienie pociągu, można przeoczyć że "woła" nas pociąg sprawdzający łączność jadąc z TZ.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej