Forum Główne > Testowo

Różności

<< < (13/25) > >>

robert051:
Co do zatrzymać za sygnalizatorem. To dobrze jest jak jest. Opisywaną metodą trzabyło by dodać informację ile za tego semka wyjedzamy.
1.Bardziej potrzebne było by polecenie przygotowania się.
Czyli że było by: "Panie Mechaniku przygotuje się pan do jazdy do mnie" wtedy maszynista by przechodził do odpowiedniej kabiny itp. ale nie ruszał. Ruszył by dopiero po podaniu sygnału  do mnie.
2.Polecenie na radiu odpięcia się od składu. To myślę że wystarczyło by w wersji okrojonej czyli że maszynista złącza/rozłącza wagony do lokomotywy ew. 2 ezety. Już bez zabawy w doczepianie/odczepianie grup wagonów.

Arkady_1:

--- Cytat: robert051 w 15 Luty 2011, 14:02:46 ---Co do zatrzymać za sygnalizatorem. To dobrze jest jak jest. Opisywaną metodą trzabyło by dodać informację ile za tego semka wyjedzamy.

--- Koniec cytatu ---
Niekoniecznie. Wjeżdżamy tyle, żeby cały skład się schował. O ile się nie mylę, na takiej zasadzie odbywa się w TW manewrowanie za Tm22 i Tm23, oraz za przejazd od strony Tm1 i Tm2. Tylko że tu maszynista już wie, że dalej jechać nie musi. To akurat wydaje się uciążliwe gdy muszę tam zmieścić na przykład dwie rozprzęgnięte lokomotywy jednocześnie.

--- Cytat: robert051 w 15 Luty 2011, 14:02:46 ---1.Bardziej potrzebne było by polecenie przygotowania się.

--- Koniec cytatu ---
Ma to sens, ale idąc tym tropem mogłoby być też tak:
- wjeżdża pociąg z TZ na tor 3b (mieści się akurat).
- planowo ma wracać do TZ, więc zmienia numer (wyskakuje okienko "pociąg zmienił numer") i tu miejmy do wyboru OK albo manewry.
- jeśli OK, to ustawia kabinę zgodnie z właściwym kierunkiem jazdy, jeśli manewry to gasi przednią lampkę (do tylnych nie chce mu się biec) i manewrujemy go na tor 7.
Tu pragnę wspomnieć że przed odjazdem pociągu, po zmianie kabiny, rozpięciu pociągu itp. należy wykonać próbę hamulca (co najmniej uproszczoną) więc w rozkładzie należałoby na to zabezpieczyć czas (mogło by to być w tle słyszalne przez radio, a maszynista/kierownik mógłby zgłosić gotowość dyżurnemu, co potwierdzimy OK, jak przy zmianie numeru).

--- Cytat: robert051 w 15 Luty 2011, 14:02:46 ---2.Polecenie na radiu odpięcia się od składu. To myślę że wystarczyło by w wersji okrojonej czyli że maszynista złącza/rozłącza wagony do lokomotywy ew. 2 ezety. Już bez zabawy w doczepianie/odczepianie grup wagonów.

--- Koniec cytatu ---
Ciekawa opcja :) Nie trzeba wówczas pilnować aż się zatrzyma i "na gruncie" kazać mu się odpiąć. Mając też na uwadze powstanie symulatorów większych stacji, może dodać w rozkładzie jazdy opcję "odpięcie lokomotywy" z podaniem na jakich torach jest to obowiązujące. Na przykład w TW na torach 3a, 3b, 4, 6 (bez głównych zasadniczych), albo przed konkretnym semaforem. Coś jak pole semaforów na których należy ignorować sygnał odjazdu aż do czasu rozkładowego. Pociąg dojeżdża do semafora i maszynista odpina lokomotywę.

I tak to pewnie co kolejny nowy użytkownik (jak ja) to coraz więcej pomysłów. Nie wiem czy Autor dałby radę to wszystko wprowadzić w życie... ;)
W każdym razie gratulacje za taki symulator! Normalnie podziwiam wiedzę, wytrwałość i cierpliwość :)

EDYCJA żeby nie pisać jedno pod drugim.
Taka sytuacja w TW:
1. Pociąg z TF został przyjęty na tor 4 i został odpięty elektrowóz.
2. Manewruję lokomotywę spalinową z toru 5 pod tarczę Tm21.
3. Podaję na G jazdę manewrową na tor 4a.
4. Podaję Tm20 do jazdy na tor 4.
5. Elektrowóz z toru 4 jedzie na 4a, ale spalinówka zatrzymuje się przed podaną tarczą Tm20 czekając na rozwiązanie przebiegu od sem. G na tor 4a.
Dlaczego ona tam czeka? Przecież maszynista nie wie że jest utwierdzona droga przebiegu od semafora G. Mógłby co najwyżej widzieć że na semaforze świeci się białe, ale to też nie powód aby stać i czekać... :(

Paweł:

--- Cytat: mateu w 15 Luty 2011, 13:09:42 ---
--- Cytat: Arkady_1 w 15 Luty 2011, 12:45:14 ---Czemu zatem Autor ograniczył prędkość wykonywania manewrów do 20 km/h, zamiast 25 km/h?
Znaczy, ja rozumiem że tu chodzi o symulację pracy dyżurnego ruchu, ale...

--- Koniec cytatu ---
Zeby nie utrudniac zycia AI ktore co chwile musialoby zmieniac predkosc przy manewrach (przejscia, przejazdy, rozjazdy) itd.

--- Koniec cytatu ---

Stałe 20 km/h przyjęte jest właśnie żeby nie robić zamieszania w sytuacjach gdy przepisy wymagają ograniczenia. Można sobie pomóc poleceniem "Nakaz jazdy" - wtedy zacznie jechać 40 km/h, tylko trzeba uważać żeby nie uciekł ze stacji :P


--- Cytat: Arkady_1 w 15 Luty 2011, 13:44:52 ---2. zatrzymać się za semaforem/tarczą - chodzi mi o sytuację gdy na przykład manewruję z toru 4a na 6, następnie za Tm2. Zazwyczaj dyżurny mówi żeby się zatrzymać za semaforem i będziemy wracać.

--- Koniec cytatu ---

Pomyślę nad tym. Co do jazd w kierunku wjazdowych, tam jest to "zaprogramowane" wskaźnikiem W5. W razie potrzeby wepchnięcia tam np. dwóch lokomotyw wystarczy podać tej pierwszej "ode mnie", wtedy podciągnie do wskaźnika.


--- Cytat: Arkady_1 w 15 Luty 2011, 13:44:52 ---3. przychodzące (w centralce) połączenie jest sygnalizowane dzwonieniem. Czy można dodać jakiś "trzask" dobywający się z RT podczas wywołania dyżurnego?

--- Koniec cytatu ---

Mogę dodać.


--- Cytat: robert051 w 15 Luty 2011, 14:02:46 ---1.Bardziej potrzebne było by polecenie przygotowania się.

--- Koniec cytatu ---

Nie sądzę, "przygotowanie się" trwa raptem 10-20 sekund, plus kilkusekundowe opóźnienie reakcji na sygnał (które występuje zawsze). W przypadku składów pasażerskich skład sam przygotowuje się do jazdy gdy zbliża się jego godzina odjazdu.


--- Cytat: robert051 w 15 Luty 2011, 14:02:46 ---2.Polecenie na radiu odpięcia się od składu. To myślę że wystarczyło by w wersji okrojonej czyli że maszynista złącza/rozłącza wagony do lokomotywy ew. 2 ezety.

--- Koniec cytatu ---

Pomyślę nad tym - w sumie i tak większość operacji łączenia/rozłączania jest z udziałem dwóch grup.


--- Cytat: Arkady_1 w 15 Luty 2011, 14:50:31 ---Tu pragnę wspomnieć że przed odjazdem pociągu, po zmianie kabiny, rozpięciu pociągu itp. należy wykonać próbę hamulca (co najmniej uproszczoną) więc w rozkładzie należałoby na to zabezpieczyć czas (mogło by to być w tle słyszalne przez radio, a maszynista/kierownik mógłby zgłosić gotowość dyżurnemu, co potwierdzimy OK, jak przy zmianie numeru).

--- Koniec cytatu ---

To jest w uproszczeniu już odwzorowane - przed ruszeniem pociąg który zmieniał skład musi chwilę postać (co prawda dosyć krótko, ale zawsze to coś).


--- Cytat: Arkady_1 w 15 Luty 2011, 14:50:31 ---I tak to pewnie co kolejny nowy użytkownik (jak ja) to coraz więcej pomysłów. Nie wiem czy Autor dałby radę to wszystko wprowadzić w życie... ;)

--- Koniec cytatu ---

No właśnie... Zawsze znajdzie się coś do dodania/poprawki. A czasu niestety trochę brak.

Arkady_1:

--- Cytat: Paweł w 15 Luty 2011, 16:30:03 ---
--- Cytat: Arkady_1 w 15 Luty 2011, 14:50:31 ---Tu pragnę wspomnieć że przed odjazdem pociągu, po zmianie kabiny, rozpięciu pociągu itp. należy wykonać próbę hamulca (co najmniej uproszczoną) więc w rozkładzie należałoby na to zabezpieczyć czas (mogło by to być w tle słyszalne przez radio, a maszynista/kierownik mógłby zgłosić gotowość dyżurnemu, co potwierdzimy OK, jak przy zmianie numeru).

--- Koniec cytatu ---

To jest w uproszczeniu już odwzorowane - przed ruszeniem pociąg który zmieniał skład musi chwilę postać (co prawda dosyć krótko, ale zawsze to coś).

--- Koniec cytatu ---
To ja bym jeszcze namieszał trochę...
Zasadniczo każdy pociąg zaczynający bieg z TW (zmiana kabiny, zmiana kierunku jazdy) powinien wykonać na szlaku hamowanie kontrolne (nie dotyczy jednokabinowych lokomotyw gdy nie był rozpinany przewód hamulcowy). Zatem rozpędza się do prędkości nie większej niż 60 km/h (jeśli rozkładowa jest niższa, to do rozkładowej) i wykonuje hamowanie służbowe ograniczając prędkość o 50%.
Ot taki drobiazg, bez którego maszynista żegna się z premią :(


--- Cytat: Paweł w 15 Luty 2011, 16:30:03 ---wystarczy podać tej pierwszej "ode mnie", wtedy podciągnie do wskaźnika.

--- Koniec cytatu ---
Hmm... nie do końca to tak u mnie działa :( Na ode mnie podciąga za Tm1 do wysokości 2 hektometra w połowie lokomotywy. Dalej nie chce jechać mimo że grzecznie mu macham ode mnie :( Podciągnął dalej jak mu kazałem za W5 jechać - pojechał.

Paweł:

--- Cytat: Arkady_1 w 15 Luty 2011, 16:55:46 ---To ja bym jeszcze namieszał trochę...
Zasadniczo każdy pociąg zaczynający bieg z TW (zmiana kabiny, zmiana kierunku jazdy) powinien wykonać na szlaku hamowanie kontrolne (nie dotyczy jednokabinowych lokomotyw gdy nie był rozpinany przewód hamulcowy). Zatem rozpędza się do prędkości nie większej niż 60 km/h (jeśli rozkładowa jest niższa, to do rozkładowej) i wykonuje hamowanie służbowe ograniczając prędkość o 50%.
--- Koniec cytatu ---

Zobaczymy, może uda się to prosto dorobić. Ale wtedy pewnie i tak będzie się zdarzało że nie zrobi hamowania kontrolnego wtedy kiedy trzeba.


--- Cytat: Arkady_1 w 15 Luty 2011, 16:55:46 ---Hmm... nie do końca to tak u mnie działa :( Na ode mnie podciąga za Tm1 do wysokości 2 hektometra w połowie lokomotywy. Dalej nie chce jechać mimo że grzecznie mu macham ode mnie :( Podciągnął dalej jak mu kazałem za W5 jechać - pojechał.

--- Koniec cytatu ---

Faktycznie. Nawet nie wiem od kiedy to nie działa... AI w symulatorze jest jak wielka budowla z klocków - zmieniam jedną rzecz, a w międzyczasie 10 innych przestaje działać. Dlatego jestem raczej sceptycznie nastawiony na dalsze mieszanie w tym.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej