Forum Główne > Testowo
Różności
Cezar:
--- Cytat: Paweł w 22 Maj 2011, 00:36:25 ---Zastanawiałem się kiedy ktoś to zauważy ;) Ale przynajmniej się nie rozdwajają, tak jak przy opóźnieniach w "Kolejarzu" ;)
--- Koniec cytatu ---
I dzięki takim właśnie rozwiązaniom ten symulator jest boski ;)
MK:
Mam dwa pytania do Autora:
1. Czy któreś zwrotnice w TW są nierozpruwalne?
2. Czy dynamika ruchu pociągów jest powiązana z rzeczywistą charakterystyką lokomotyw i jednostek? Musiałby być wtedy baza charkterystyk dla poszczególnych typów.
Paweł:
1. Wszystkie zwrotnice są rozpruwalne, ale jest możliwość wstawienia zwrotnicy nierozpruwalnej (w takim wypadku po rozpruciu nie dało by się jej przestawiać ani korbować i traktowane było by to jako usterka).
2. Moc oraz masa pojazdu trakcyjnego jest szacowana na podstawie jego długości i rodzaju trakcji (współczynniki funkcji aproksymującej dobrane są na podstawie typowych charakterystyk rzeczywistych lokomotyw). Masa wagonów jest stała (w stosunku do ich długości), ponieważ program nie rozróżnia wagonów pasażerskich od towarowych i próżnych od ładownych - nieco to przeszkadza, bo w wyniku tego IC rozpędza się troche za wolno, a towarowe trochę za szybko. Dla odmiany prędkości maksymalne pojazdów trakcyjnych dobierane są na podstawie serii (baza kilkudziesięciu najpopularniejszych serii i ich prędkości). W zasadzie można by było zrobić to samo dla mocy, ale nie moce są mankamentem, a masy wagonów. Wszystko rozwiązał by nowy format składów, który już od dawna chodzi mi po głowie (definiowanie dokładnych parametrów dla poszczególnych wagonów i pojazdów trakcyjnych zamiast kloca złożonego z wektora osi obliczeniowych), jednak jest to dość skomplikowana sprawa i narazie pomysł ten został odłożony.
Paweł Piotr:
Jak zrobić, żeby luzak pojechał a 88789 został na stacji W prosty sposób. Luzakowi przypisać nr pociągowy, natomiast nr pociągu 88789 należy zmienić na "manewr" - w momencie podania sygnału zezwalającego na semaforze wyjazdowym (sygnał pociągowy) zareaguje nań lok luzem, posiadający numer pociągowy, natomiast skład oznaczony "manewr" na sygnał pociągowy nie zareaguje.
jageer:
--- Cytat: Paweł Piotr w 02 Lipiec 2011, 22:40:24 ---Jak zrobić, żeby luzak pojechał a 88789 został na stacji W prosty sposób. Luzakowi przypisać nr pociągowy, natomiast nr pociągu 88789 należy zmienić na "manewr" - w momencie podania sygnału zezwalającego na semaforze wyjazdowym (sygnał pociągowy) zareaguje nań lok luzem, posiadający numer pociągowy, natomiast skład oznaczony "manewr" na sygnał pociągowy nie zareaguje.
--- Koniec cytatu ---
A po co. Dajesz go na jakiś tor sygnałem manewrowym i sobie tam stoi. I tyle...
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej