Forum Główne > Ruch kolejowy
Kilka pytań
stanislaw57:
ad1. ciemny sem. z W18 nie znaczy że odstęp jest zajęty, a semafor może być po chwili widoczny z S2. Jaki sens ma 20-tka. ISDR ma podgląd zajętości więc przekaże maszyniście sytuacje ruchową. W Ie-1 nic się nie mówi o zatrzymaniu i 20-ce, tylko nakazuje jazdę z ostrożnością i wg wskazań semafora wjazdowego. Ale wielu twierdzi inaczej. Dlaczego?
uetam:
--- Cytat: stanislaw57 w 12 Kwiecień 2013, 21:52:21 ---1. Jak powinien jechać pociąg na sbl w przypadku kiedy ostatni semafor sbl z W18 jest ciemny (unieważniony) a jak kiedy wskazuje S1 "Stój"?
--- Koniec cytatu ---
Przepisy sie jeszcze nie zmienily a ostatni semafor SBL ze wskaznikiem W18 nadal jest semaforem samoczynnym i obowiazuja go takie same reguly jak pozostale semafory SBL czyli polecam sie zapoznac z Ir1 & 63 ust 10
--- Cytuj ---2. Jak powinien jechać pociąg gdy wyjeżdża na Sz na szlak z sbl i tam też spotyka kolejny semafor sbl z S1 "Stój"?
--- Koniec cytatu ---
To samo co powyzej.
--- Cytuj ---3. Jakie powinno być postępowanie kiedy sygnalizator powtarzający jest ciemny lub jest unieważniony?
--- Koniec cytatu ---
Jezeli jest ciemny traktujemy go tak jakby semafor wskazywal sygnal stoj do momentu w ktorym bedziemy go zobaczyc.
stanislaw57:
do odp. ad.1
Ir1 & 63 ust 10 odnosi się do semafora sbl bez W18. Semafor z W18 jest przede wszystkim To i tak też są traktowane jego sygnały, a to że może jeszcze podać sygnał "Stój" wynika z powiązania z pozostałymi semaforami sbl. Sygnał Sz i Sz z W24 choć razem są sygnałami zastępczymi to jednaj jest między nimi zasadnicza różnica podobnie jest z semaforami sbl i ostatnim z W18. Ie-1 odnośnie W18 wyraźnie nakazuje maszyniście jak mam prowadzić pociąg i nie ma tu nic o zatrzymaniu i jeździe do 20km/h. Przyzwyczajenia chyba wzięły górę.
do odp. ad. 2
Ale po co ma się zatrzymywać? Jedzie już cały odstęp 20km/h i przy tej prędkości widzi, że nie ma przeszkód na następnym, więc jedzie dalej do 20km/h. Co wnosi do zachowania bezpieczeństwa zatrzymanie? Nic, ale zwiększa bezsensownie opóźnienie.
do odp. ad.3.
Zgadzam się, ale jeżeli to było możliwe winien być wydany rozkaz, a przynajmniej powiadomić drogą radiową, jeżeli traktujemy sygnalizator za urz. srk. Ir1 & 57 ust 3 pkt 2 lit. f
zolwik:
Ja tak widzę że Ty w każdym temacie związanym z prowadzeniem ruchu masz coś do dodania wg. swojego "widzimisię"
Takie są przepisy i już a że Tobie się wydaję ze jadąc 20km/h zatrzymanie się i znowu 20 jest bezsensu to masz problem.
chcesz dokładną wykładnie przepisów to napisz do ich autora czyli PKP PLK niech Ci udzielą interpretacji na Twoje przypuszczenia.
Bo tak to bawisz się w eksperta od wszystkiego, na wszystkim się znasz, wszystko jest źle, tylko Ty masz racje...
Jeden taki ekspert od wszystkiego już jest w sejmie...
uetam:
--- Cytat: stanislaw57 w 13 Kwiecień 2013, 11:38:18 ---do odp. ad.1
Ir1 & 63 ust 10 odnosi się do semafora sbl bez W18
--- Koniec cytatu ---
Gdzie to jest napisane? Bo ja nie widze. Odpowiadanie na dalsza czesc tego posta nie ma sensu bo interpretujesz przepisy tak jak Ci pasuje.
--- Cytuj ---Ale po co ma się zatrzymywać? Jedzie już cały odstęp 20km/h i przy tej prędkości widzi, że nie ma przeszkód na następnym, więc jedzie dalej do 20km/h. Co wnosi do zachowania bezpieczeństwa zatrzymanie? Nic, ale zwiększa bezsensownie opóźnienie.
--- Koniec cytatu ---
Nie ja pisalem instrukcje ale jest w niej wyraznie napisane ze ma sie zatrzymac: Ir1 & 62 ust 6 pkt 17
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej