Forum Główne > Ruch kolejowy
Kilka pytań
stanislaw57:
To, że czegoś w instrukcjach brakuje, nie znaczy że jest dobrze. Nie jestem ekspertem ale staram się czytać je ze zrozumieniem i polecam zapoznać się ze znaczeniem wskaźnika W18. To nie jest W1 to wskaźnik, który, w przypadku ciemnego lub unieważnienia tego semafora nakazuje jazdę z prędkością aby mógł się zatrzymać przed sygnałem "Stój" lub odpowiednio do wskazań semafora wjazdowego, a nie tak jak spod semafora sbl bez W18. To, że nie ma tego przypadku w Ir-1 to nie znaczy że przepisy Ie-1 nie obowiązują.
Droznik:
Ir-1 par. 62 ustęp 3 puknt 12
20 km/h wyjazd poc na szlak z blokada samoczynna na podstawie syganlu zastepczego lub rozkazu pisemnego do czasu minięcia przez czoło pociągu semafora wskazujacego sygnal zezwalajacy na jazde o ile maszynista nie otrzymal rozkazu pisemnego z informacja ze samoczynne semafory odstepowe sa nie wazne
Przepraszam za pisownie ale piszę na szybko :)
Jest jeszcze druga opcją Cię to nurtuję zapytaj swego kontrolera bądź instrukotra, on na pewno będzie wiedział
stanislaw57:
"Ir-1 par. 62 ustęp 3 puknt 12
20 km/h wyjazd poc na szlak z blokada samoczynna na podstawie syganlu zastepczego lub rozkazu pisemnego do czasu minięcia przez czoło pociągu semafora wskazujacego sygnal zezwalajacy na jazde o ile maszynista nie otrzymal rozkazu pisemnego z informacja ze samoczynne semafory odstepowe sa nie wazne"
Sygnał "Stój" lub ciemny kolejny semafor nie jest sygnałem zezwalającym, a więc ...
Zacha:
A więc jeśli pierwszy sbl mamy ciemny/S1 to stosujemy się do jego wskazań. Jak nie mamy w łapie rozkazu na unieważnienie sbl to jedziemy 20 tak długo, aż w końcu miniemy mordą jakiś semafor z wyświetlonym sygnałem zezwalającym. Nie wiem nad czym się tu zastanawiąc.
stanislaw57:
Zacha, widać że jesteś człowiekiem zdecydowanym, więc jak to powinno być z jazdą pociągu w przypadku S1 na semaforze z W18? Powyżej nikt nie zgadzał się z przepisem Ie-1 odnośnie W18. Wiem, że przyzwyczajenia to jedno a przepisy to drugie. To tylko dyskusja.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej