Forum Główne > Urządzenia srk
Warszawa Zachodnia
MaKu:
--- Cytat: stanislaw57 w 19 Październik 2013, 19:01:06 ---Wg Ir-1 tor główny zasadniczy biegnie przez całą stacje, tymczasem w Stargardzie Szczecińskim jest inaczej. Pierwszy staje się 109 a potem 201, 301 i wraca do numeru 1R. Czy "R" w tym przypadku jest potrzebne? Z przeciwnej strony przy zbiegu 3 linii jest to zrozumiałe. Dlaczego semafory B11 i B22 mają takie oznaczenie? Alfabet nie został wyczerpany i numery torów, do których się odnoszą też się nie zgadza. Skąd takie oznaczenie?
--- Koniec cytatu ---
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zakład Linii Kolejowych Szczecin
Sekcja Eksploatacji Stargard Szczecinski
73-110 Stargard Szczecinski
ul. Dworcowa 8
Tam powinieneś wystosować swoje pytanie. Bo pytanie się użytkowników isdr.pl o to, dlaczego na stacji Stargard Szczeciński semafory zostały tak nazwane a nie inaczej, to jak pytać sie uczniów gimnazjum co autor czytanej lektury jadł na śniadanie w dzień zakończenia swojej książki.
ZiomalCl:
Dlaczego tak? A dlaczego nie? Zaprojektowali to zgodnie z przepisami, nie musi być tak jak uważasz że powinno być. Grup semaforów oznaczenia z tą samą literą, lecz różną liczbą (numerem toru) są już od dawna normą.
Paweł Piotr:
W Warszawie Zachodniej po przebudowie zabudowano m.in. semafor wyjazdowy U2 dla wyjazdu na tor lewy w kierunku Warszawa Włochy, ale bez wskaźnika W24. Jak to rozumieć?
Proszę uważnie zapoznać się z całością planu schematycznego urządzeń srk na stacji Warszawa Zachodnia, a nie wyrywać z kontekstu jeden semafor, bo tak postawione pytanie jest bez sensu.
Niektórzy twierdzą, że jest to semafor grupowy-blokowy (uzależniony z blokadą liniową)
To bzdura, nie ma takich semaforów w nomenklaturze kolejowej.
Wg Ir-1 tor główny zasadniczy biegnie przez całą stacje, tymczasem w Stargardzie Szczecińskim jest inaczej.
Nieprawda – tory główne zasadnicze biegną przez całą stację Stargard Szczeciński. Proszę uważnie obejrzeć plan schematyczny.
(...) Pierwszy staje się 109 a potem 201, 301(...)
Stacja Stargard Szczeciński jest stacją wielogrupową w układzie podłużnym i numeracja torów spełnia wszystkie przepisowe kryteria.
Czy "R" w tym przypadku jest potrzebne?
Tak, „R” jest potrzebne, tak samo jak „K” przy torach w kierunku Poznania Głównego i jak „U” przy torach w kierunku Gdańska Głównego.
MaKu:
Tak tylko dodam.
Litery te dodane zostały zgodnie z następnymi stacjami (posterunkami zapowiadawczymi).
Reptowo, Ulikowo i Kolin.
Nie jest to nic dziwnego i stosuje się to dość często w przypadku stacji węzłowych. Ale najlepiej jest szukać dziury w całym, nie wiedząc co do czego, przy pierwszym lepszym schemacie.
stanislaw57:
Ir-1 dokładnie określa zasady numeracji torów i zasadniczy to zasadniczy a grupa torów to co innego. Tor główny jak jest podzielony rozjazdami, to jego cześć, na którą można przyjąć pociąg, można traktować za osobny tor, jednak do jego numeru dodaje się literę a nie przydziela do innej grupy torów. Jeżeli nawet (dla gr 200), to jak uzasadnić nr 301 i 302 głównych zasadniczych - nie ma takiej grupy torów. A semafory jakie mamy i nazywamy każdy wie (kontekstu Ir-1 do nich nie dodaje), ale kierownictwo PLK już nie koniecznie, skoro przytoczone ich stwierdzenia nie podobają się mimo, że zasięgnęli opinii u projektantów i wykonawców modernizujących WZ. Jak widać, co zakład IZ, to oznaczenia torów, semaforów i ich znaczenie mogą być różne (i nie tylko to), a od maszynisty wymaga się znajomości obsługiwanych odcinków linii w tym stacji. Po co i dla kogo więc są zasady określone w Ir-1 dla całej sieci PKP PLK? To tylko rozważania. ISDR ma takie a nie inne warunki pracy (stacja), nie ma na to wpływu. Góruje opinia, że wszystko jest zgodne z projektem i przepisami. Nasuwa się więc pytanie z jakimi przepisami? Paweł Piotr pewnie wie - wie wszystko najlepiej. Takich ludzi powinni zatrudnić w zespole opracowujących przepisy na PKP, w UTK lub/i w ośrodkach szkoleniowych. Szaczun.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej