Autor Wątek: Jak wypełnić R146?  (Przeczytany 43649 razy)

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 437
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Jak wypełnić R146?
« Odpowiedź #15 dnia: 13 Listopad 2016, 16:04:53 »
Polecam uważną lekturę paragrafu 36 instrukcji Ir-1(R-1).  :)
Paweł Piotr

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Jak wypełnić R146?
« Odpowiedź #16 dnia: 13 Listopad 2016, 16:05:47 »
Też. Co do prowadzenia dziennika ruchu, w RTS stacji jest zapis ile ich jest i dla jakich kierunków (w tym jednostronne prowadzenie, dwustronne itp).
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline Dominik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Jak wypełnić R146?
« Odpowiedź #17 dnia: 08 Sierpień 2017, 16:49:59 »
Witam, mam pytanie odnośnie Ir-1 §36 ust. 7 pkt. 5:
Cytuj
5)   w rubryce 5 - notuje się czas podany w telefonogramie zawierającym oznajmienie odjazdu pociągu, a w rubryce 6 - czas podany w telefonogramie zawierającym potwierdzenie przyjazdu pociągu lub czas zakończenia manewrów; jeżeli czasy te różnią się co najmniej o dwie minuty od czasu nadania względnie odebrania telefonogramu, to czasy te należy zanotować w formie ułamka, podając w liczniku czas wskazany w telefonogramie, a w mianowniku rzeczywisty czas nadania względnie odebrania telefonogramu,
jeżeli podstawą prowadzenia ruchu jest:
a)    obsługa urządzeń półsamoczynnej blokady liniowej - wówczas w rubrykach 5 i 6 notuje się czas blokowania odpowiednich bloków liniowych; jeżeli czas blokowania bloku liniowego różni się co najmniej o jedną minutę od rzeczywistego czasu przyjazdu względnie odjazdu pociągu, wówczas czasy te należy zanotować w formie ułamka, podając w liczniku czas rzeczywisty, a w mianowniku czas blokowania,
b)   półsamoczynna dwukierunkowa blokada liniowa z blokiem pozwolenia i izolowanym torem szlakowym, półsamoczynna automatyczna blokada liniowa lub samoczynna blokada liniowa - wówczas w rubryce 5 notuje się czas odjazdu pociągu wyprawionego z własnego posterunku zapowiadawczego, a w rubryce 6, czas przyjazdu pociągu przyjętego na własny posterunek zapowiadawczy

Czy blokada EAP, taka jak na szlaku Lisków-Wilamowice, jest blokadą półsamoczynną automatyczną? Wtedy wg Ir-1 w rubryce 5 i 6 należy wpisać odpowiednio tylko czas odjazdu pociągu i czas przyjazdu pociągu do naszego posterunku, a nie zapisuje się czasu odjazdu/przyjazdu posterunku sąsiedniego, tak?

Offline IZKR IZ

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 108
  • Mechanik! Bardziej czerwone nie będzie!
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ
Odp: Jak wypełnić R146?
« Odpowiedź #18 dnia: 09 Sierpień 2017, 00:03:21 »
Cos na tej zasadzie ale jest to polsamoczynna.
Masz np pociąg 1111
Czyli jedzie od Ciebie do Wilamowic to wpisujesz odpowiednio godz odj od Ciebie i godz przyjazdu do Tęczy.
Masz teraz pociąg 2222 czyli z Wilamowic do Ciebie
to odpowiednio wpisujesz czas odjazdu tego pociągu z Tęczy i czas przyjazdu do Ciebie tego pociągu.
Skoro jest to blokada polsamoczynna to zawsze w wierszu musi być ojazd i przyjazd względnie droga wolna.
inaczej uzupełniamy na SBL
Koledzy i koleżanki... grając tylko  w ISDR nie macie odpowiedniej wiedzy to porad. Niektóre porady są wykorzystywanie przez nas w praktyce. Jeśli nie macie odpowiedniej wiedzy lub "wydaje sie mi" nie piszcie bzdur jak zachować sie w danej sytuacji ponieważ zagrazacie bezpieczeństwu naszym i innych.

Offline Dominik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Jak wypełnić R146?
« Odpowiedź #19 dnia: 09 Sierpień 2017, 00:08:31 »
Dzięki za odpowiedź, teraz wszystko jasne.

Offline IZKR IZ

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 108
  • Mechanik! Bardziej czerwone nie będzie!
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ
Odp: Jak wypełnić R146?
« Odpowiedź #20 dnia: 09 Sierpień 2017, 00:26:29 »
Kolego Ale polecam aktualną instrukcję.
Koledzy i koleżanki... grając tylko  w ISDR nie macie odpowiedniej wiedzy to porad. Niektóre porady są wykorzystywanie przez nas w praktyce. Jeśli nie macie odpowiedniej wiedzy lub "wydaje sie mi" nie piszcie bzdur jak zachować sie w danej sytuacji ponieważ zagrazacie bezpieczeństwu naszym i innych.

Offline zolwik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 219
  • ISEDR - ISE Wr. Brochów
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra/Wrocław
Odp: Jak wypełnić R146?
« Odpowiedź #21 dnia: 26 Sierpień 2017, 22:44:11 »
Skoro jest to blokada polsamoczynna to zawsze w wierszu musi być ojazd i przyjazd względnie droga wolna.
inaczej uzupełniamy na SBL

Oczywiście bzdury gadasz....
Może być blokada jednoodstępowa z blokiem pozwolenia i izolacją toru szlakowego/ kontrolą niezajętości toru szlakowego i w takim przypadku wypełniamy TYLKO godzinę odjazdu lub przyjazdu

i Eap nie jest taką blokadą. w Eap normalnie piszesz i odejście i przybycie. Odejście w chwili nastawienia semafora wyjazdowego na sygnał Stój a przybycie w chwili zwrócenia bloku końcowego
Trainz

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Jak wypełnić R146?
« Odpowiedź #22 dnia: 27 Sierpień 2017, 09:34:42 »
i Eap nie jest taką blokadą. w Eap normalnie piszesz i odejście i przybycie. Odejście w chwili nastawienia semafora wyjazdowego na sygnał Stój a przybycie w chwili zwrócenia bloku końcowego

Blokada EAP typ EAP_05 jest taką blokadą, gdzie jest izolacja szlaku i blok końcowy zwalnia się sam...... przy czym tam się zwalnia "blok" po wyzerowaniu osi.
Np taka jest w Rzeszowie Głównym.
a WBL - awaryjne włączenie blokady, Azwbl - awaryjne zwolnienie włączenia blokady, dZK - nie pamiętam, chyba zmiana kierunku? dZER - zerowanie licznika osi. oWbl - obwzbudzenie włączenia blokady, normalnie w EAP się podciąga, ale tu przycisk jest dwupołożeniowy, więc zrobione osobno.

W przypadku, gdy licznik osi zawiedzie i trzeba go "ręcznie zerować" kolejny pociąg mimo, że blokada działa "normalnie" na SZ tylko, dopiero po nim można jechać na zezwalający.
« Ostatnia zmiana: 27 Sierpień 2017, 20:15:38 wysłana przez jageer »
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.