Forum Główne > Urządzenia srk
Semafor: z wysięgnikiem czy bez?
MaKu:
--- Cytat: jageer w 28 Kwiecień 2013, 11:26:23 ---Jest jeszcze 3 i 4 - 60 i 100 oidp...
--- Koniec cytatu ---
--- Cytat: MaK_86 w 28 Kwiecień 2013, 11:11:07 ---2 - wolna droga ze zmniejszoną prędkością
--- Koniec cytatu ---
Nie istotne do ilu. Istotne, że zmniejszona.
Zacha:
--- Cytat: MaK_86 w 28 Kwiecień 2013, 14:51:26 ---Nie istotne do ilu. Istotne, że zmniejszona.
--- Koniec cytatu ---
Co nie zmienia faktu, że występują semafory z tabliczkami np. 1/3, 3/2 itp. 3 to było 100, a 4 60.
jageer:
--- Cytat: Zacha w 28 Kwiecień 2013, 17:12:04 ---
--- Cytat: MaK_86 w 28 Kwiecień 2013, 14:51:26 ---Nie istotne do ilu. Istotne, że zmniejszona.
--- Koniec cytatu ---
Co nie zmienia faktu, że występują semafory z tabliczkami np. 1/3, 3/2 itp. 3 to było 100, a 4 60.
--- Koniec cytatu ---
Dokładnie. 2 oznacza - 40 w bok ;] Chyba, że w bok możliwe jest 100,60 i 40 bo tak może się zdarzyć to jest samo 2 bez 3 i 4 (tak mi się wydaje :))
dp116:
--- Cytat: miki w 28 Kwiecień 2013, 13:54:35 ---Ok, nazywanie semaforów dokładnie wytłumaczyliście, dzięki.
Ale nadal nie ogarniam wysięgników... :-\
@up: tylko z tego powodu?
--- Koniec cytatu ---
--- Cytat: Andrzej Harassek ---Oprawę na wysięgniku zasadniczo stosuje się na liniach zelektryfikowanych. Same słupy stoją w linii słupów trakcyjnych i świateł nie byłoby widać. Na łukach nawet na linii zelektryfikowanej mogą się zdarzyć semafory bez wysięgników, bo wtedy maszynista widzi wskazania patrząc po cięciwie łuku i słupy trakcyjne tak bardzo nie przeszkadzają, ale zależy to od miejscowych warunków. Podobnie na stacjach, gdzie są bramki trakcyjne - tam też może nie być wysięgników, jeżeli widoczność sygnałów jest prawidłowa. Generalnie przyjąłbym zasadę, że na szlakach zelektryfikowanych wysięgniki, na szlakach bez trakcji - bez wysięgników, a na stacjach zależnie od konkretnej sytuacji.
Źródło: http://forum.modelarstwo.info/threads/semafory-z-wysi%C4%99gnikiem-i-bez.10142
--- Koniec cytatu ---
Nawigacja
Idź do wersji pełnej