Forum Główne > Ruch kolejowy

Rozkazy pisemne

<< < (9/10) > >>

Droznik:
Stacja Szczecinek
Maszynista pośpiesznego odmówił dalszej jazdy bo w rozkładzie jazdy napisane jest że musi otrzymać R 307 ze ścierwa. Dyżurna mu tłumaczy że nie ma żadnego ograniczenia, ale on że w rozkładzie jest i ja żądam. Afera się zrobiła więc dla odczepnego drukneli mu 307 o treści... brak ostrzeżeń. Można?? Można :)
Mnie wczoraj mechanik zdenerwował bo nie wystawiłem rozkazu na cały dzień, tylko dla jednego maszynisty. Wiec kulturalnie mu opowiedziałem że się zmieniają i ja wole mu dać świeży rozkaz na jego służbę bo stary może być zabrany przez poprzedniego mecha.

Zacha:

--- Cytat: Droznik w 30 Czerwiec 2013, 19:44:03 ---Afera się zrobiła więc dla odczepnego drukneli mu 307 o treści... brak ostrzeżeń.

--- Koniec cytatu ---
Ale, że co w tym dziwnego? Jak mam R307 w rozkładzie to ISDR ma obowiązek wystawić mi "O" nawet jeśli nie ma ostrzeżeń na ten odcinek (Ir-1 par. 58 ust. 4). Wypadałoby się dokształcić Panie @Droznik :P

djuzi:

--- Cytat: Zacha w 30 Czerwiec 2013, 20:34:31 --- Jak mam R307 w rozkładzie to ISDR ma obowiązek wystawić mi "O" nawet jeśli nie ma ostrzeżeń na ten odcinek (Ir-1 par. 58 ust. 4).

--- Koniec cytatu ---
Tam jest jeszcze taki zapis, że jeśli wcześniej nie otrzymał ostrzeżeń na dany odcinek. Jeśli ten "brak ostrzeżeń" dostał wcześniej (czyli zapis w rozkazie, że jest on też ważny na dalszy odcinek), to mimo, iż w rozkładzie ma R307 - kolejnego otrzymać nie musi (Ir-1 par. 58 ust. 12)...


--- Cytat: Droznik w 30 Czerwiec 2013, 19:44:03 ---Mnie wczoraj mechanik zdenerwował bo nie wystawiłem rozkazu na cały dzień, tylko dla jednego maszynisty. Wiec kulturalnie mu opowiedziałem że się zmieniają i ja wole mu dać świeży rozkaz na jego służbę bo stary może być zabrany przez poprzedniego mecha.

--- Koniec cytatu ---
Ir-1 par. 57 ust. 26 mówi o tym, że można wydać jednorazowo rozkaz dla wszystkich jazd, jeśli drużyny pociągowe się nie zmieniają.
A można, nie znaczy że koniecznie trzeba, prawda?

MaKu:
Przepisy mówią o różnych przypadkach. Tak czy inaczej, przy zmianie drużyny, oblocie, czy innym planowym lub nie planowym wydarzeniu nie zaszkodzi zapytać, "Mechaniku, ostrzeżenia są?"

Jedno zdanie po radio nikogo jeszcze nie zabiło.

jageer:
Czasem kontrola lubi sprawdzać wydawanie ostrzeżeń. Raz u mnie pociągi, które miały przelot stawały i otrzymywały, to potem dzwonili "że opóźnione" i sprawdzali wydane ostrzeżenia, czy faktycznie wyszły z nastawni.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej