Autor Wątek: Dokumentacja  (Przeczytany 56768 razy)

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1014
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Dokumentacja
« Odpowiedź #30 dnia: 29 Kwiecień 2011, 11:41:51 »
Co do TW i tam użytych blokad liniowych to dokumentację w postaci ogólnej instrukcji obsługi mam. Problem w tym że to prace dyplomowe i nie wiem jak załatwić sprawy autorskie.
Obrobić to można i będzie dobra dokumentacja.

Przecież ogólna instrukcja obsługi blokad jest, po co mi jakieś prace dyplomowe? Trzeba tylko pomyśleć nad przejrzystym i intuicyjnym układem całego dokumentu.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Dokumentacja
« Odpowiedź #31 dnia: 29 Kwiecień 2011, 18:07:34 »
Dokładnie, przecież ISDR nie musi się znać na obwodach itp, tylko co kiedy wcisnąć....
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

robert051

  • Gość
Odp: Dokumentacja
« Odpowiedź #32 dnia: 29 Kwiecień 2011, 19:21:21 »
Paweł wiesz że Ciebie trochę na gg męczyłem w sprawie obsługi blokady. Tam to jest wyjaśnione tak łopatologicznie że hej.
Tutaj aż tak łatwo nie jest.
Ps. zakładam że od czasu mojej nauki obsługi TW dokumentacja nie uległa zmianie.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1014
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Dokumentacja
« Odpowiedź #33 dnia: 29 Kwiecień 2011, 20:04:58 »
Nie pamiętam szczerze mówiąc kiedy to było. A czego brakuje w opisie obsługi blokad liniowych? Zawsze można coś zmienić, zresztą pisałem już wcześniej że obecna dokumentacja jest tymczasowa.

robert051

  • Gość
Odp: Dokumentacja
« Odpowiedź #34 dnia: 29 Kwiecień 2011, 20:21:01 »
Czego brakuje?? Punkt po punkcie obsługi tej że blokady.
Ps ja z prac dyplomowych chciałem wyciągnąć tylko to co dla ISDR jest najważniejsze.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1014
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Dokumentacja
« Odpowiedź #35 dnia: 29 Kwiecień 2011, 21:02:58 »
Ty czytałeś wogóle tą instrukcję?

robert051

  • Gość
Odp: Dokumentacja
« Odpowiedź #36 dnia: 29 Kwiecień 2011, 21:12:42 »
Jak się uczyłem to ją czytałem. Zapamiętałem ją jako to że były zdanka sklejone jedno za drugim a nie wypunktowane. Zresztą jak widzę to punkcików nie ma. Właśnie patrze w te dokumentacje.

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Dokumentacja
« Odpowiedź #37 dnia: 01 Maj 2011, 12:45:06 »
Jak się uczyłem to ją czytałem. Zapamiętałem ją jako to że były zdanka sklejone jedno za drugim a nie wypunktowane. Zresztą jak widzę to punkcików nie ma. Właśnie patrze w te dokumentacje.
Powiększ sobie tekst. Ctrl +.

mirekbrnosim

  • Gość
Odp: Dokumentacja
« Odpowiedź #38 dnia: 01 Maj 2011, 14:31:53 »
To dorób sobie punkciki. Ja widziałem ostatni pulpit kostkowy w 1989r. Generalnie instrukcja zawiera wszystko co trzeba. Sam dowiodłem jednym pytaniem, że nie doczytałem wszystkiego.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1014
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Dokumentacja
« Odpowiedź #39 dnia: 09 Październik 2011, 17:47:58 »
Nowa dokumentacja jest w trakcie opracowania, jak również coś w rodzaju uproszczonego regulaminu technicznego. Mam w związku z tym kilka wątpliwości odnośnie czynności które zapewne określane są nie przez Ir-1, ale indywidualnie dla danego posterunku:

1. Zgłaszanie odjazdu na szlakach do TF i TZ

Ponieważ szlaki te są dosyć krótkie, zastosowane jest tam zgłaszanie odjazdu z wyprzedzeniem - w praktyce od razu po telefonicznym otrzymaniu pozwolenia. Opierałem się tu na przepisie:

Ir-1 §25 Telefoniczne oznajmienie odjazdu pociągu

"3. Oznajmienie odjazdu (przejazdu) pociągu, daje się niezwłocznie po odjeździe (przejeździe) pociągu. Na szlakach (odstępach) krótkich oznajmienie odjazdu pociągu należy dawać odpowiednio wcześnie do 5 minut, co powinno być określone w regulaminie technicznym. Wówczas w telefonogramie wzór nr 13 słowo "odjechał" zastępuje się słowem "odjedzie", a czas odjazdu podaje si przypuszczalny."

Nie mam jednak pewności czy jest to w ogóle potrzebne na szlaku jednotorowym, ponieważ zgodnie z:

Ir-1 §28 Prowadzenie ruchu pociągów na szlakach z półsamoczynną blokadą liniową

"3. Na szlakach jednotorowych z półsamoczynną blokadą liniową ruch pociągów prowadzi się na podstawie obsługi bloku początkowego i końcowego oraz bloku pozwolenia, a ponadto telefonicznego żądania i dania pozwolenia na wyprawienie pociągu."

w przypadku takim nie stosuje się telefonicznego zgłoszenia odjazdu, ponieważ jego funkcję pełni obsłużenie blokady liniowej. Informacja o odjeździe pociągu z odpowiednim wyprzedzeniem jest w zasadzie zawarta już w żądaniu pozwolenia, z drugiej strony raz pozwolenia żąda się kilka minut wcześniej, a innym razem tuż przed wyprawieniem pociągu - gdy dopiero nastąpiło zwolnienie szlaku przez poprzedni pociąg - nie wiadomo więc, kiedy ma nastąpić odjazd, za to na pulpicie nastawczym znajdują się powtarzacze semaforów wyjazdowych. Pytanie więc czy telefonogram "odjedzie" powinien być nadawany wraz z otrzymaniem pozwolenia (tak jak jest obecnie), czy jest to zbędne (najlepiej na przykładzie rzeczywistych przypadków)? Wiem że w praktyce różnie bywa (godzinę odjazdu podaje się przy blokadzie półsamoczynnej prawie zawsze wraz z żądaniem pozwolenia, żeby była zgodność w dziennikach), interesują mnie jednak przepisy (regulaminy).

2. Powiadamianie posterunków technicznych w obrębie stacji

Sprawa tyczy się posterunku 20 i posterunku SKPRS. W przypadku powiadamiania dróżników łączem strażnicowym stosowane jest wywołanie jednym/dwoma długimi dzwonkami (sygnały dzwonkowe). Czy w przypadku powiadamiania posterunków w obrębie stacji poprzez łącze stacyjno-ruchowe również stosuje się sygnały dzwonkowe? Czy aktualny sposób powiadamiania jest poprawny ("Pociąg ... wjedzie [o godzinie ...]")?

Druga rzecz dotycząca tych posterunków - jak powinno wyglądać postępowanie w przypadku usterek urządzeń przejazdowych oraz urządzeń blokady liniowej, gdy nie można potwierdzić SKP przez urządzenia? Działa to pewnie na zasadzie telefonicznego polecania i zgłaszania, jednak nie są to typowe nastawnie wykonawcze. W aktualnej wersji wprowadza się przyciskiem Zapowiadanie tel.:

a) Posterunek 20
"Wprowadzam telefoniczne zgłaszanie zamknięcia przejazdu [od godziny ... z powodu ...]"
zgłaszanie:
"Dla pociągu ... przejazd został zamknięty."

b) Posterunek SKPRS
"Wprowadzam telefoniczne zgłaszanie sygnałów końca pociągu [od godziny ... z powodu ...]"
zgłaszanie:
"Pociąg ... przyjechał z sygnałami końca pociągu."

W obu przypadkach powiadamianie o jeździe pociągów odbywa się analogicznie jak w normalnej sytuacji ("Pociąg ... wjedzie [o godzinie ...]").

Czy takie formy powiadamiania i zgłaszania mogą być, czy należało by to zmienić? Jak to wygląda według regulaminów rzeczywistych posterunków?

3. Ogólnie odnośnie powiadamiania dróżników, zarówno przy odjeździe jak i przyjeździe

Czy można powiadamiać dróżników z kilkuminutowym wyprzedzeniem podając godzinę przyjazdu/odjazdu, czy też należy zawsze zgłaszać pociąg bezpośrednio przed jazdą?
« Ostatnia zmiana: 09 Październik 2011, 18:05:01 wysłana przez Paweł »

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Dokumentacja
« Odpowiedź #40 dnia: 09 Październik 2011, 18:51:58 »
W obu przypadkach powiadamianie o jeździe pociągów odbywa się analogicznie jak w normalnej sytuacji ("Pociąg ... wjedzie [o godzinie ...]").

Czy takie formy powiadamiania i zgłaszania mogą być, czy należało by to zmienić? Jak to wygląda według regulaminów rzeczywistych posterunków?

3. Ogólnie odnośnie powiadamiania dróżników, zarówno przy odjeździe jak i przyjeździe

Czy można powiadamiać dróżników z kilkuminutowym wyprzedzeniem podając godzinę przyjazdu/odjazdu, czy też należy zawsze zgłaszać pociąg bezpośrednio przed jazdą?

Tak jak rozmawialiśmy na szlaku KBN-Gaj jest połączone KBN-1+gaj lub KBN-1 i KBN. Jeżeli pociąg jedzie od strony Rudzic przez Gaj na Kbn, to "gajowy" jednocześnie dzwoni na KBN i KBN-1 (strażnica), więc niby Ślemień mógłby dzwonić do post 17 i 20 oraz do nas, żebyśmy nie oddzwaniali. Aczkolwiek tutaj jest dłuższy szlak i jest inaczej...... Jak był WSKR to oczywiście KBN sobie dzwonił sam na przejazd.
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 447
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Dokumentacja
« Odpowiedź #41 dnia: 09 Październik 2011, 18:56:03 »
Ad.1
Wiem jak to jest na krótkim szlaku z EAP na dwutorowej ale często się jeździ o lewym, de facto wpisuje się również godzinę dania pozwolenia (obsłużenia przycisku Poz) - podaje się tylko numer pociągu bez godziny odejścia. Skoro przepisy jasno tego nie określają, zrób tak, jak jest w rzeczywistości.

Ad.2
Również się nad tym głowiłem, bo w R1 nie ma podanych takich telefonogramów do R142, jest tylko wprowadzanie telefonicznego polecenia i zgłaszania gotowości dróg przebiegu, nie mniej jednak w real lajfie również wprowadziłbym z moim posterunkiem podany przez Ciebie telefonogram, nawet jak miałbym być zusterkowany (nadmiar biurokracji na PLK sprawdza się lepiej niż jej brak).

Co do powiadamiania drózników, umówioną godzinę zgłoszenia/zamknięcia przejazdu zgłasza się dróżnikowi/nastawniczemu, albo po prostu zgłasza się numer i każdy wpisuje sobie swoją godzinę. W ekstremalnych przypadkach jak dróżnik (albo dyżurny) jest upierdliwy po opuszczeniu rury zgłasza godzinę zamknięcia.

Ad.3
Jak na posterunku siedzi człowiek (istota rozumna) a nie AI to możesz się dogadać w każdy możliwy sposób. Np. "zamknij za 5 minut", albo "o 12.30", lub "w tej chwili ruszaj dupsko i opuszczaj!" :D
Myślę, że obecny sposób zapowiadania dróżnikom jest dobry, natomiast należałoby wyłączyć możliwość zgłoszenia pociągu poprzez nadanie sygnału dźwiękowego, już nigdzie się tego nie praktykuje. Co najwyżej dróżnik oddzwoni zdziwiony z zapytaniem czy kasy nie masz, że mu strzałę puszczasz xD

Sz na Tm

robert051

  • Gość
Odp: Dokumentacja
« Odpowiedź #42 dnia: 10 Październik 2011, 13:33:04 »
Zacha akurat co do dzwonków to się gdzie nie gdzie to stosuje. W godzinach szczytu. Kiedy normalne dzwonienie po prostu odpada bo były by opóźnienia.
Wygląda to tak. Że najpierw są dzwonki a jak robi się chwila spokoju to dyżurny dzwoni i mówi że np. 9338 przyjazd 8:15.
Ja bym to zostawił.

Offline igor

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 24
  • dyżurny ruchu
    • Zobacz profil
  • Skąd: ISE Warszawa Odolany
Odp: Dokumentacja
« Odpowiedź #43 dnia: 10 Październik 2011, 17:24:40 »
Się stosuje :) Na "mojej" linii (3) na odcinku zpr  Gołąbki - Bednary - tylko dzwonki. Wyjątkiem jest jeden posterunek - gdzie zgłasza się pociąg numerycznie.

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 447
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Dokumentacja
« Odpowiedź #44 dnia: 10 Październik 2011, 17:37:06 »
Hmm skoro tak piszecie to pewnie tak jest. Ciekawe ile mnie jeszcze rzeczy na PLK zaskoczy ;)
Sz na Tm