Autor Wątek: Dokumentacja  (Przeczytany 56760 razy)

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1014
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Dokumentacja
« dnia: 31 Grudzień 2010, 13:22:53 »
Jakie macie pomysły na instrukcję i dokumentację do symka? Obecna instrukcja jest raczej prowizoryczna, napisana na szybko. Przydało by się jakoś zgrabnie połączyć informacje o programie, instrukcję obsługi uzupełnioną o podstawowe informacje z Ir-1 oraz informacje o posterunku, może wzorowane na regulaminie technicznym. Chyba że regulamin jako osobną rzecz, chociaż skłaniał bym się do połączenia to w całość.

Offline Daniel

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 56
    • Zobacz profil
Odp: Dokumentacja
« Odpowiedź #1 dnia: 31 Grudzień 2010, 15:23:35 »
może jakiś filmik krok po kroku o najważniejszych elementach?...

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1014
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Dokumentacja
« Odpowiedź #2 dnia: 31 Grudzień 2010, 15:54:18 »
Filmik to też dobry pomysł, ale raczej jako dodatek, podstawowo musi być normalny dokument do czytania.

Offline Daniel

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 56
    • Zobacz profil
Odp: Dokumentacja
« Odpowiedź #3 dnia: 31 Grudzień 2010, 15:57:52 »
To ja proponuje tak zrobić zdjęcie, oznaczyć numerycznie jakieś fragmenty pulpitu / przyciski i kolejno dawac opisy co kiedy, jak i po co.

fotolokomotyw

  • Gość
Odp: Dokumentacja
« Odpowiedź #4 dnia: 31 Grudzień 2010, 16:17:17 »
Ja popieram zdjęcie, ponumerowane wszystkie kontrolki i przyciski i opisy do nich. Najlepiej podzielić cały pulpit na kilka kwadratów, czy obszarów to było by wtedy przejrzyście.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Dokumentacja
« Odpowiedź #5 dnia: 31 Grudzień 2010, 16:50:45 »
Zrobić zgrabne "Howto", czyli jak przetrwać kilka godzin po kolei, ew opisać potem jak np obrócić loka w składzie TF-TZ itp. Opisać co powoduje wyciągnięcie/wciśnięcie danego przycisku itp. Opisać nietypowe sytuacje z użyciem dPo, dKo, tak samo w przypadku "zawieszenia blokady", żeby wprowadzić TZP i dopiero potem jak coś od nas wyjedzie to blokada się "odwiesi".

Ja myślę, że nowi userzy to raczej nie będą prowadzić dokumentacji, dopóki nie ogarną urządzeń SRK.
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1014
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Dokumentacja
« Odpowiedź #6 dnia: 31 Grudzień 2010, 17:13:39 »
Opisywanie każdego przycisku i kontrolki osobno to nonsens, bo większość pełni takie same funkcje, tylko dotyczą różnych zwrotnic/przebiegów. Powinno być to dość przyjazne dla początkującego użytkownika, ale bez przesady, chyba każdy kto bierze się za ten program potrafi czytać ze zrozumieniem i logicznie myśleć. A druga sprawa, powinno być to zrobione tak, żeby było uniwersalne i nie wymagało zbyt dużych zmian przy tworzeniu innych stacji.
« Ostatnia zmiana: 31 Grudzień 2010, 17:18:37 wysłana przez Paweł »

fotolokomotyw

  • Gość
Odp: Dokumentacja
« Odpowiedź #7 dnia: 31 Grudzień 2010, 18:34:55 »
No faktycznie Paweł ma racje, ale można by to rozwiązać tworząc grupy przycisków, kontrolek itd. pełniących te same funkcje zaznaczając je na zdjęciu np. kolorami. ;)
Ale wydaje mi się, że obecna instrukcja jest dość dobra, tylko trzeba ją uważnie przeczytać.

Offline KRZAQ

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 39
  • dyżurny ruchu dysponujący st. Lubliniec
    • Zobacz profil
Odp: Dokumentacja
« Odpowiedź #8 dnia: 31 Grudzień 2010, 19:26:38 »
Powiem tak, w IZ Tarnowskie Góry jednym z pytań egzaminu pisemnego był opis pulpitu kostkowego. Można opisać kolory przycisków i do czego służą, jak wygląda rozprucie, brak kontroli położenia zwrotnic, zajętość i jaki jest tryb postępowania podczas takich niespodzianek ;), opis blokad liniowych itp. Co do Ir-1 to większość należy wiedzieć, bo chyba nie chodzi nam tu o tworzenie własnej kolei z nowymi zasadami tylko rzeczywiste odwzorowanie pracy dyżurnego ruchu w związku z tym wystarczy załączyć PDFa czy WORDai jak ktoś będzie miał ochotę to się zapozna z instrukcją, a jeśli nie to nie. Co do pozostałych instrukcji też musi być Ie-10,  Myślę, że książki wszystkie należałby posiadać. Kontrolkę zajętości R-292 (przy usterce kontroli zajętości na pulpicie należy prowadzić książkę dla tego toru), Książkę przebiegów R-142 dla post. 20 (ten wątek określiłoby się w RT w jakim przypadku należy ją prowadzić). Pozostałe już są ;)

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Dokumentacja
« Odpowiedź #9 dnia: 31 Grudzień 2010, 19:54:56 »
Książkę przebiegów R-142 dla post. 20 (ten wątek określiłoby się w RT w jakim przypadku należy ją prowadzić). Pozostałe już są ;)
A dla SKP tez czasem nie powinna byc ?;]

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Dokumentacja
« Odpowiedź #10 dnia: 01 Styczeń 2011, 12:34:24 »
Lol. Ale co nas dotyczy książka przebiegów dla SKP i post 20  :o
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 447
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Dokumentacja
« Odpowiedź #11 dnia: 01 Styczeń 2011, 14:31:21 »
Jak są wprowadzone jakieś obostrzenia, np. nie zamyka się rogatka na przejeździe, albo w okręgu nastawni wykonawczej jedzie się na Sz/R305/R306 to wtedy trzeba prowadzić książkę przebiegów razem z tym posterunkiem - takie podwójne zabezpieczenie.
Co do SKP, jeśli odpowiada on tylko ze stwierdzenie końca i nie ma przejazdu w swoim okręgu, to prowadzenie z nim książki przebiegów wydaje się być absurdem.
« Ostatnia zmiana: 01 Styczeń 2011, 14:36:30 wysłana przez Zacha_SW »
Sz na Tm

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Dokumentacja
« Odpowiedź #12 dnia: 01 Styczeń 2011, 18:06:51 »
4.    Książkę przebiegów prowadzą:
b)   w pełnym zakresie, jeżeli obowiązuje telefoniczne polecanie i zgłaszanie przygotowania dróg przebiegu,
5)   pracownik posterunku stwierdzania końca pociągu - w skróconym zakresie, jeżeli zgłasza telefonicznie lub za pomocą specjalnego urządzenia wjazd pociągu z sygnałem końca pociągu, a w pełnym zakresie gdy bierze udział w przygotowaniu drogi przebiegu.

Offline piotpal

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 41
    • Zobacz profil
Odp: Dokumentacja
« Odpowiedź #13 dnia: 02 Styczeń 2011, 18:23:13 »
Sądzę, że należałoby rozbudować wersję, która istnieje obecnie: jej podział jest logiczny i prosty. Zawalanie chcącego zabawić się w ISDR instrukcjami nie ma sensu, gdyż większość potencjalnych użytkowników da sobie spokój po 30 min. czytania. Oczywiście grubsze teksty mogą być uzupełnieniem dla chcących dowiedzieć się czegoś więcej. Taka skrócona pomoc powinna zawierać instrukcję: wyprawiania i przyjmowania poc. z poszczególnych kierunków, nastawianie dróg przebiegów/manewrów na pulpicie, nietypowe sytuacje/usterki pulpitu (Sz, rozprucie zwrotnicy, itd.), opis poszczególnych przycisków z Menu.
Może niech Paweł wrzuca tutaj poszczególne części pomocy, a użytkownicy będą mogli systematycznie ją uzupełniać/poprawiać? W ten sposób Twórca zostanie nieco odciążony.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Dokumentacja
« Odpowiedź #14 dnia: 02 Styczeń 2011, 18:39:19 »
Dokładnie, zrobić poziomy: amator i profesjonalista  8) Bo raczej początkujący nie będą wypełniać dzienników ruchu. Ja obecnie przy prowadzeniu pełnej dokumentacji czasem nie wyrabiam.
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.