Te opisy jak na poziom dla amatora mogą być.
Rzuciłem okiem na dotyczący sygnalizacji...
"...semafory na PKP są wskaźnikami..." - no comments
Poza tym myślałem, że sygnalizacja kierunkowa została zarzucona na rzecz prędkościowej w latach 50' (albo i wcześniej ?). Prędkość zmniejszona może być wyświetlona z różnych powodów, niekoniecznie związanych z kierunkiem jazdy (np. "anglik" w drodze przebiegu, łuki wymagające zwolnienia, niezachowana droga hamowania).
I jeszcze cytat:
"Nigdy semafor wyjazdowej z danej stacji nie wskaże od razu sygnału semafora świetlnego wjazdowego na następnej stacji."
Chcesz się założyć?
"W zależności od drogi przebiegu elektryczne sprzęgło uruchamia drugie ramię." To o semaforach kształtowych. Do czego służy sprzęgło elektryczne to najpierw lepiej poczytać.
"Sygnał powtarzający może być trzy- i dwukomorowy." - sygnalizator powtarzający jest zawsze trzykomorowy, tylko czasem środkowa jest pusta (nie świeci)
To tyle się rzuciło w oczy po pobieżnym przejrzeniu. Może i podane opisy są użyteczne, ale wprowadzają ludzi w błąd.