Autor Wątek: Cofanie ze szlaku do Ślemienia.  (Przeczytany 42236 razy)

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 766
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
« dnia: 20 Lipca 2013, 10:18:53 »
Witam, nastąpiła usterka w rozjeździe nr2 - zablokowanie iglic w położeniu minus. Stał się niemożliwy wjazd ze Ślemienia z toru 1 do stacji. Postanowiłem cofnąć skład do Ślemienia. Zamknąłem tor nr 1, dla poc. podyktowałem rozkaz S na przejechanie obok (ciemnego) wskazującego sygnał stój semafora 185N. Skład pojechał pod Ślemień i stanął pod wjazdowym na torze lewym. Ślemień nie chciał go brać. W prowadziłem TZP i podałem odj. składu, ale również go nie bierze. Jak prawidłowo powinno w symulatorze wyglądać cofanie poc. ze szlaku? W R1 jest o porozumieniu dyżurnych ruchu przy cofaniu ze szlaku, ale tu w centralce takiej opcji nie ma.

Offline Droznik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pandionowo
Odp: Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Lipca 2013, 11:01:04 »
A nie prościej będzie zamknąć 1 wraz z pociągiem na szlaku pod semaforem, i prowadzić ruch po 2? Wtedy co prawda jeden poc będzie miał opóźnienie ale reszta będzie w porządku. Wydaje mi się że chyba nie ma takiej możliwości aby poc zjechał do Ślemienia i następnie wrócił po innym torze.
Pracuję w firmie, która wstydzi się swoich pracowników.

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 766
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Lipca 2013, 12:35:21 »
Oczywiście, że zamknąłem tor 1 (jest to napisane w pierwszym poście) wraz z trzema poc. na szlaku i ruch jest prowadzony po torze 2 w pakietach dwukierunkowo ze zmiana blokady, ale co z tymi poc., które ugrzęzły na szlaku?

Offline Droznik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pandionowo
Odp: Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Lipca 2013, 13:20:12 »
Stoją po prostu stoją i czekają na otwarcie toru, bądź naprawy rozjazdu.  ISDR nie ma możliwości aby całą 3 cofnąć do stacji poczatkowej i puścić je po innym torze. Tak samo nie ma możliwości aby wszystko co stoi za 1 składem dojechało do PO Łęki Dolne żeby przesadzić ludzi do innego pociągu. No ale to jest symulator więc skupiamy się na ruchu pociągów a nie na pasażerach.
Pracuję w firmie, która wstydzi się swoich pracowników.

Online gumini_0317

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 28
    • Zobacz profil
  • Skąd: z Tarnowa
Odp: Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Lipca 2013, 18:53:48 »
Wiem, że może to głupie, ale próbowałeś zmienić mu numer?

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 766
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
« Odpowiedź #5 dnia: 20 Lipca 2013, 23:01:34 »
Ale co ma dać zmiana nr-u? W tym samym czasie po 2-ce jadą poc. nieparzyste. Uruchomiłem ponownie symulator z wcześniej zapisanym stanem i dałem rozkaz N, wcześniej dzwoniłem do Ślemienia podałem nr po lewym, przyjęto wyrażono zgodę na wyprawienie, Ślemień obrócił blokadę i pojechał pod wjazdowy i tam ugrzązł. Nie wiem czy symulator przewiduje coś takiego jak cofanie ze szlaku i przyjęcie do Ślemienia

Offline piotrek_wiedenka

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 71
    • Zobacz profil
  • Skąd: Z kątowni.
Odp: Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
« Odpowiedź #6 dnia: 20 Lipca 2013, 23:13:05 »
Jak już chcesz na upartego cofnąć pociąg do Ślemienia to tak możesz zrobić. Dyktujesz mu rozkaz S tak jak dla 185N i przejedzie jednak Ślemień już go nie wyprawi, a ponadto trzeba zgłosić, że pociąg został zatrzymany. Inaczej nic nie wyprawi po torze 1 po jego otworzeniu.
-Mechaniku jazda na Sz.
-Dobrze.
-Podałam, świeci?
-Świeci, nie świeci, świeci, nie świeci, świeci, nie świeci.

Offline Slowcio1111

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 42
  • RM900VB na D29-106
    • Zobacz profil
  • Skąd: Ustrobna, Podkarpackie
Odp: Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
« Odpowiedź #7 dnia: 21 Lipca 2013, 14:50:35 »
Ja mu podyktowałem ,,S":unieważnienie SBL od km. 20,000 do 17,500 jazda do kilometra 17,500 (p.o. Łęki Dolne, aby wysadzić pasażerów) i powrót najpóźniej o 2:25 (około 2:20 naprawią zwrotkę). Zadziałało. Wrócił do Testowa, do semafora B i czekał na naprawę zwrotnicy. Później można go było puścić dalej.

EDIT: Aha!, jeszcze zadzwoniłem do post. 17, by zamknął i otworzył przejazd.
« Ostatnia zmiana: 21 Lipca 2013, 14:54:47 wysłana przez Slowcio1111 »

Offline djuzi

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 175
  • Prawie jak Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Warszawa
Odp: Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
« Odpowiedź #8 dnia: 21 Lipca 2013, 19:17:21 »
A co przepisy mówią o takim przypadku?

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 766
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
« Odpowiedź #9 dnia: 21 Lipca 2013, 20:21:44 »
Hmm, na moim symulatorze w km. 17.665 mam p.o. Piaski, a drugi raz już czytam, że jest p.o. Łęki Dolne. Czyżby aż taka zmiana zaszła? Wnioskuję, że symulator nie przewiduje cofnięcia do Ślemienia i ponowne puszczenie poc. po torze 2 w ruchu dwukierunkowym.

Offline miki

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 116
    • Zobacz profil
Odp: Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
« Odpowiedź #10 dnia: 21 Lipca 2013, 21:45:12 »
Hmm, na moim symulatorze w km. 17.665 mam p.o. Piaski, a drugi raz już czytam, że jest p.o. Łęki Dolne.

Tak ten posterunek zwał się w dawnych wersjach :)

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
« Odpowiedź #11 dnia: 22 Lipca 2013, 12:59:54 »
A co przepisy mówią o takim przypadku?

Zamykasz tor i ściągasz.
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 766
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
« Odpowiedź #12 dnia: 29 Lipca 2013, 00:20:58 »
Trochę zaniedbałem własny wątek. Odnośnie ostatniego pytania co przepisy mówią o cofaniu ze szlaku to R1:
§69
Cofanie, dzielenie i zabieranie częściami składu pociągu ze szlaku

1.    Bez pozwolenia dyżurnego ruchu nie jest dozwolone cofanie pociągu z wyjątkiem nagle grożącego niebezpieczeństwa.

2.    Pociąg zatrzymany na szlaku może być cofnięty, jeżeli cofanie uzgodniono z dyżurnym ruchu posterunku zapowiadawczego, w kierunku którego pociąg ma się cofać i gdy na pierwszym wagonie w kierunku cofania, wyposażonym w dźwignię nagłego hamowania, będzie znajdował się pracownik, celem obserwacji toru szlakowego i zahamowania pociągu w razie potrzeby.
Drużyna trakcyjna powinna cofać pociąg ze szczególną ostrożnością, nie przekraczając prędkości wskazanej w § 62 ust. 6 pkt 15 i 16 i zatrzymać pociąg po spostrzeżeniu hamowania, zauważenia sygnału "Stój" oraz w miejscach, o których mowa w ust. 5.
4.    Cofanie pociągu ze szlaku bez uzgodnienia z dyżurnym ruchu może odbyć się z prędkością 5 km/h, pod warunkiem że w odległości drogi hamowania pociąg będzie poprzedzał właściwy pracownik z przepisowymi sygnałami i że widoczność nie jest mniejsza niż 100 m.
Wyjątek stanowią następujące przypadki, w których cofanie pociągu jest zabronione:
1)   gdy w czasie przerwy w łączności przewodowej za tym pociągiem miał być wyprawiony na szlak następny pociąg,
2)   jeżeli pociąg jedzie bez obsady konduktorskiej,
3)   na szlaku z blokadą samoczynną, jeżeli na cofanie pociągu nie otrzymano pozwolenia dyżurnego ruchu,
4)   w czasie, gdy widoczność jest mniejsza niż 100 m, a cofanie nie zostało uzgodnione z dyżurnym ruchu,
5)   jeżeli pociąg jedzie na jednotorowym odcinku linii kolejowej bez obsady stacji oraz mijanek i bez urządzeń sterowania zdalnego, jeśli nie otrzymano pozwolenia dyżurnego ruchu odcinkowego.

5.    Cofany pociąg należy zatrzymać:
1)   przed obsługiwanym posterunkiem odstępowym - 100 m przed semaforem odstępowym, odnoszącym się do toru i kierunku jazdy pociągu przed cofaniem, jeżeli:
a)    na cofanie pociągu nie otrzymano pozwolenia dyżurnego ruchu stacji, do której pociąg ma się cofać,
b)   pozwolenie takie otrzymano, lecz dyżurny ruchu z posterunku blokowego nie podaje sygnału Rm 1 "Do mnie",
2)   przed posterunkiem zapowiadawczym:
a)    przed urządzeniem sygnałowym, ważnym dla cofanego pociągu,
b)   gdy urządzenia takiego nie ma - obok semafora wjazdowego, znajdującego się przy sąsiednim torze z prawej strony w kierunku cofania,
c)    gdy semafora przy sąsiednim torze nie widać - w odległości 100 m przed pierwszym rozjazdem (skrzyżowaniem) na drodze cofanego pociągu.

Tyle przepisy odnośnie cofania ze szlaku całego składu poc. W częściach paragrafy są inne.

Offline piotr1859

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 39
    • Zobacz profil
  • Skąd: Z Google
Odp: Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
« Odpowiedź #13 dnia: 29 Lipca 2013, 09:25:31 »
Z powodu usterki w rozjeździe koleś cofnął do poprzedniej stacji... wyobrażasz sobie co by było gdybyś tak w rzeczywistości zrobił???? ISDR po byku z ciebie :D

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Cofanie ze szlaku do Ślemienia.
« Odpowiedź #14 dnia: 29 Lipca 2013, 15:48:16 »
Z powodu usterki w rozjeździe koleś cofnął do poprzedniej stacji... wyobrażasz sobie co by było gdybyś tak w rzeczywistości zrobił???? ISDR po byku z ciebie :D

A co w tym nadzwyczajnego?  Cofanie pociągu ze szlaku jest dozwolone.