Forum Główne > Testowo

Cofanie ze szlaku do Ślemienia.

<< < (3/5) > >>

miki:

--- Cytat: EN57-002 w 21 Lipiec 2013, 20:21:44 ---Hmm, na moim symulatorze w km. 17.665 mam p.o. Piaski, a drugi raz już czytam, że jest p.o. Łęki Dolne.

--- Koniec cytatu ---

Tak ten posterunek zwał się w dawnych wersjach :)

jageer:

--- Cytat: djuzi w 21 Lipiec 2013, 19:17:21 ---A co przepisy mówią o takim przypadku?

--- Koniec cytatu ---

Zamykasz tor i ściągasz.

EN57-002:
Trochę zaniedbałem własny wątek. Odnośnie ostatniego pytania co przepisy mówią o cofaniu ze szlaku to R1:
§69
Cofanie, dzielenie i zabieranie częściami składu pociągu ze szlaku

1.    Bez pozwolenia dyżurnego ruchu nie jest dozwolone cofanie pociągu z wyjątkiem nagle grożącego niebezpieczeństwa.

2.    Pociąg zatrzymany na szlaku może być cofnięty, jeżeli cofanie uzgodniono z dyżurnym ruchu posterunku zapowiadawczego, w kierunku którego pociąg ma się cofać i gdy na pierwszym wagonie w kierunku cofania, wyposażonym w dźwignię nagłego hamowania, będzie znajdował się pracownik, celem obserwacji toru szlakowego i zahamowania pociągu w razie potrzeby.
Drużyna trakcyjna powinna cofać pociąg ze szczególną ostrożnością, nie przekraczając prędkości wskazanej w § 62 ust. 6 pkt 15 i 16 i zatrzymać pociąg po spostrzeżeniu hamowania, zauważenia sygnału "Stój" oraz w miejscach, o których mowa w ust. 5.
4.    Cofanie pociągu ze szlaku bez uzgodnienia z dyżurnym ruchu może odbyć się z prędkością 5 km/h, pod warunkiem że w odległości drogi hamowania pociąg będzie poprzedzał właściwy pracownik z przepisowymi sygnałami i że widoczność nie jest mniejsza niż 100 m.
Wyjątek stanowią następujące przypadki, w których cofanie pociągu jest zabronione:
1)   gdy w czasie przerwy w łączności przewodowej za tym pociągiem miał być wyprawiony na szlak następny pociąg,
2)   jeżeli pociąg jedzie bez obsady konduktorskiej,
3)   na szlaku z blokadą samoczynną, jeżeli na cofanie pociągu nie otrzymano pozwolenia dyżurnego ruchu,
4)   w czasie, gdy widoczność jest mniejsza niż 100 m, a cofanie nie zostało uzgodnione z dyżurnym ruchu,
5)   jeżeli pociąg jedzie na jednotorowym odcinku linii kolejowej bez obsady stacji oraz mijanek i bez urządzeń sterowania zdalnego, jeśli nie otrzymano pozwolenia dyżurnego ruchu odcinkowego.

5.    Cofany pociąg należy zatrzymać:
1)   przed obsługiwanym posterunkiem odstępowym - 100 m przed semaforem odstępowym, odnoszącym się do toru i kierunku jazdy pociągu przed cofaniem, jeżeli:
a)    na cofanie pociągu nie otrzymano pozwolenia dyżurnego ruchu stacji, do której pociąg ma się cofać,
b)   pozwolenie takie otrzymano, lecz dyżurny ruchu z posterunku blokowego nie podaje sygnału Rm 1 "Do mnie",
2)   przed posterunkiem zapowiadawczym:
a)    przed urządzeniem sygnałowym, ważnym dla cofanego pociągu,
b)   gdy urządzenia takiego nie ma - obok semafora wjazdowego, znajdującego się przy sąsiednim torze z prawej strony w kierunku cofania,
c)    gdy semafora przy sąsiednim torze nie widać - w odległości 100 m przed pierwszym rozjazdem (skrzyżowaniem) na drodze cofanego pociągu.

Tyle przepisy odnośnie cofania ze szlaku całego składu poc. W częściach paragrafy są inne.

piotr1859:
Z powodu usterki w rozjeździe koleś cofnął do poprzedniej stacji... wyobrażasz sobie co by było gdybyś tak w rzeczywistości zrobił???? ISDR po byku z ciebie :D

MaKu:

--- Cytat: piotr1859 w 29 Lipiec 2013, 09:25:31 ---Z powodu usterki w rozjeździe koleś cofnął do poprzedniej stacji... wyobrażasz sobie co by było gdybyś tak w rzeczywistości zrobił???? ISDR po byku z ciebie :D

--- Koniec cytatu ---

A co w tym nadzwyczajnego?  Cofanie pociągu ze szlaku jest dozwolone.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej